انتخاب رشته تحصیلی احساسی و هیجانی،بزرگترین چالش نظام تعلیم و تربیت/راه دسترسی به اشتغال،تحصیل در مراکز کار و دانش و فنی و حرفه ای

مدیر آموزش و پرورش شهرستان خدابنده با بیان اینکه بهترین را ه برای دسترسی آسان به اشتغال،افزایش تولید و توسعه اقتصادی کشور تحصیل در مراکز کار و دانش و فنی و حرفه ای است،انتخاب رشته تحصیلی احساسی و هیجانی را بزرگترین چالش پیش روی نظام تعلیم و تربیت در دوره متوسطه توصیف کرد. علی اسدی […]

DSC02362مدیر آموزش و پرورش شهرستان خدابنده با بیان اینکه بهترین را ه برای دسترسی آسان به اشتغال،افزایش تولید و توسعه اقتصادی کشور تحصیل در مراکز کار و دانش و فنی و حرفه ای است،انتخاب رشته تحصیلی احساسی و هیجانی را بزرگترین چالش پیش روی نظام تعلیم و تربیت در دوره متوسطه توصیف کرد.

علی اسدی مدیر آموزش و پرورش شهرستان خدابنده در گفت و گو با خبرنگار اشراق۲۴ اظهار کرد: ۲۴۰داوطلب در این شهرستان در قالب ۱۱ رشته در آزمون فنی و حرفه ای شرکت کردند و برای راهیابی به مراکز علمی عالی به رقابت پرداختند.

وی در حاشیه بازدید از کنکور و مراکز آزمون فنی و حرفه ای افزود: این آزمون در دو حوزه امتحانی دبیرستان شهید مفتح و هنرستان شکوه شهر قیدار برگزار شد و امسال از کل تعداد شرکت کنندگان در این آزمون،حدود ۳۶ درصد خواهران و ۶۴درصد را برادران تشکیل می دهند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان خدابنده ادامه داد: برادران در شش رشته تربیت بدنی یک نفر،الکتروتکنیک ۴۹نفر،کامپیوتر۳۰نفر،مکانیک خودرو۳۹ نفر،نقشه کشی معماری۲۰نفر،حسابداری۱۵ نفر و در حوزه خواهران شامل رشته های حسابداری ۲۴نفر،نقشه کشیی معماری ۷نفر،کامپیوتر۵۳نفر و گرافیک و تربیت بدنی هم هر کدام یک نفر شرکت داشتند.

وی با بیان اینکه امسال هدایت تحصیلی چالش برانگیز بود،شانس قبولی در مراکز آموزش عالی فنی و حرفه ای را بالا توصیف کرد و افزود: با توجه به سیاست گذاری های حمایت از مراکز فنی و حرفه ای،فارغ التحصیلان می توانند در مراکز صنعتی و تولیدی مشغول به کار شوند.

این مسئول به اهمیت مراکز کار و دانش و فنی و حرفه ای شهرستان اشاره کرد و گفت: با توجه به این که جامعه در چالش بزرگ فارغ التحصیلان مدرک به دست بیکار شاخه نظری مواجه است و نوعا ایجاد کار اداری و دفتری برای این همه فارغ التحصیلان با مدارک علمی نه تنها در کشور ما بلکه در هیچ جامعه ای ممکن نیست .

وی با بیان اینکه بهترین را ه برای دسترسی آسان به اشتغال،افزایش تولید و توسعه اقتصادی کشور تحصیل در مراکز کار و دانش و فنی و حرفه ای است،انتخاب رشته تحصیلی احساسی و هیجانی را بزرگترین چالش پیش روی نظام تعلیم و تربیت در دوره متوسطه توصیف کرد و افزود: امید به استخدام و اشتغال اداری و دفتری و رسیدن به مشاغل پر درآمد و پر پرستیژ موجب شده تا دانش آموزان بدون توجه به مشاوره تحصیلی و علاقه و استعداد،شاخه نظری بویژه رشته تجربی را برای ادامه تحصیل انتخاب کنند.

اسدی ادامه داد: همه ساله بخشی از دانش آموزان بعد از یک سال تحصیلی و عدم موفقیت در قبولی با یأس و نا امیدی رشته خود را تغییر می دهند و به عنوان مثال امسال شهرستان خدابندخ از کل شرکت کنندگان ۶۵درصد در رشته تجربی و ۳۵ درصد هم در رشته چهار رشته انسانی،ریاضی،زبان خارجی و هنر را تشکیل داده بودند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان خدابنده ادامه داد: چندین سال گذشته جامعه آماری شبیه این آمار بود و پیش بینی می شد در سه سال آینده هم وضع به همین منوال ادامه داشته باشد.