امروز، تنها فرهنگ دفاع مقدس می تواند جامعه را نجات دهد

امام جمعه قیدار در خطبه های نماز جمعه این هفته گفت:امروز تنها فرهنگ دفاع مقدس می تواند جامعه را نجات دهد و ما را در جنگ اقتصادی و جنگ نرم پیروز کند.

به گزارش نسیم اشراق،حجت الاسلام علی موسوی امام جمعه قیدار در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر قیدار اظهار کرد: هفته دفاع مقدس هفته شرف و اقتدار است و تکریم و گرامی داشت آن تکریم و گرامیداشت همه ارزش هاست.

وی افزود: دفاع مقدس یک گنجینه تمام نشدنی است و  هشت سال دفاع مقدس نمونه عملي از الگوي مديريت جهادي و مقاومت اقتصادي در سايه تحريم‏هاست.

امام جمعه قیدار ادامه داد:8 سال دفاع مقدس یک گنجینه ارزشمند است که در ذهن و روح پیشکسوتان جای دارد و پیشکسوتان 8 سال دفاع مقدس اسناد زنده انقلاب هستند.

وی افزود: امروز هم تنها فرهنگ دفاع مقدس می تواند جامعه را نجات دهد و ما را در جنگ اقتصادی و جنگ نرم پیروز کند پس بنابراین باید همه تلاش کنند فرهنگ دفاع مقدس در بین مسئولین و جامعه حاکم باشد و این فرهنگ ارزشمند به نسل جوان منتقل شود.

امام جمعه قیدار ادامه داد:جنگي كه موجوديت انقلاب را نشانه رفته بود و آمده بود که جمهوری اسلامی نوپا را از پا در آورد به حول قوه الهی به يك فرصت براي نمايش و اثبات ظرفيت‏ها و توانمندي‏هاي نظام و مردم ايران در دفاع از استقلال و تماميت ارضي ميهن اسلامي و آرمان‏هاي بلند انقلاب تبدیل شد.

وی افزود: دفاع مقدس بسيارى از معادلات جهانى را تغيير داد و چراغ اميد به پيروزى را در بين ملل مظلوم جهان روشن ساخت و همه محاسبات متعارف بشرى اقتضا مى‏ كرد كه جنگ چند روزى و يا حداكثر چند ماهى بيشتر طول نكشد و ارتش عراق فاتح اين جنگ شود؛ همه شواهد و محاسبات هم آن را تایید مى ‏كرد. اما چرا معادلات و محاسبات همه برهم خورد در حالی كه ايران در تأمين مايحتاج اوليه جنگ مشکل داشت.

امام جمعه قیدار ادامه داد: راز پيروزى بر دشمن حرکت بر مبنا و محور غدیر بود ايمان قلبى و حقيقى به غيب و نصرت الهى بود که در اطاعت از ولی فقیه تبلور یافت ایمان به خدا و اطاعت از ولی شاه‏كليدی است كه هر امتى به آن دست‏پیدا کند، پيروز خواهد شد.

وی افزود:وقتی پدیده ‏هاى نوظهورى در منطقه همچون حزب‏الله لبنان، حشدالشعبى عراق، حماس و جهاد اسلامى فلسطین، انصارالله یمن، لشكرهاى زینبیون و فاطمیون افغانستان و پاكستان و حتى مقاومت جانانه سربازان سورى در مقابل تروریست‏هاى تكفیرى و… توجه مى‏ کنیم، تازه مى‏فهمیم كه دفاع مقدس ۸ ساله ملت ایران چه بركات بزرگى داشته است.

حجت الاسلام موسوی با بیان اینکه ابهّت دو ابرقدرت به تعبير امام(ره) در جنگ شكسته شد گفت:اگر آن روز روحیه اطاعت پذیری و تبیعت از ولی امر فرماندهان دفاع  مقدس یک امر به ظاهر نشدنی را شدنی کرد و باعث پیروزی شد، امروز هم در  جنگ اقتصادی همان روحیه برای فرماندهان اقتصادی لازم است و با همان روحیه می توان بر تمام مشکلات اقتصادی فائق آمد و در میدان جنگ اقتصادی بر دشمن پیروز شد.

وی به باز گشائی مدارس و مراکز دانشگاهی و حوزوی اشاره کرد و بیان داشت:مسئله فرهنگ و تعلیم و تربیت در هر کشوری حرف اول را می زند و نقش فرهنگ سازان در جامعه نقش اول است.

امام جمعه قیدار ادامه داد: در میان فرهنگ سازان مدرسه و معلم اصل و پایه است که بیشترین مخاطب یعنی دانش آموزان را مستقیم و خانواده های آنان را غیر مستقیم دارد.

وی افزود: بزرگترین سرمایه يك ملت، که سرمايه انسانى اوست در اختیار آموزش و پرورش است تربیت و پرورش چنین نیروی انسانی  می تواند پيشرفت و تعالى كشور را تضمين كند و كشور عزیز ایران سريع‏تر به قله‏ هاى رفيع كمال دست يابد.

امام جمعه قیدار ادامه داد: باید محیط آموزشی ما محیط علم و تقوا و فضائل الهی باشد معلمین مربیان متولیان محترم آموزش و پرورش باید توجه داشته باشند که این دانش آموزان امانت های الهی هستند یک مزرعه پاک و خالی است هر چه در آن کشت شود می روید پس تلاش کنیم فضائل انسانی را در آن رشد دهیم باید توجه داشته باشیم که تزکیه قبل از آموزش است اگر نفس ها تزکیه نشود علم تنها خطرناک است .

وی افزود: آموزش و پرورش ، دانشگاهها و حوزه های علمیه نه تنها هزینه نیست بلکه یک سرمایه گذاری بزرگ دراز مدت است که طی آن کشور از وابستگی چه از جهت نرم افزاری و چه از جهت سخت افزاری رها می شود.

امام جمعه قیدار با اشاره به 26 شهریور روز اورژانس و فوریت های پزشکی  ادامه داد: تلاشگران عرصه فوریتهای پزشکی در بیشتر مواقع اولین کسانی هستند که بر بالین مصدومین و نیازمندان دریافت خدمات درمانی اورژانسی حاضر می شوند و حفظ حیات آنان را بر عهده می گیرند،علاوه بر این فوریت همیشه در اجتماعات مراسمات مسابقات و طرح های مختلف زمستانی و تابستانی و عید نوروز و … آماده باش هستند و در کنار مردم حضور پر رنگ دارند.

وی افزود: اما با همه اهمیت و جایگاهی که فوریت و اورژانس دارد به نظر می رسد در نقطه کور وزارت بهداشت قرار دارد و مظلومترین قشر هستند که گاهی یک تشکر و قدردانی خشک و خالی هم از آنها نمی شود.

امام جمعه قیدار به شهادت امام رضا(ع)اشاره کرد و گفت:تحمیل ولایت عهدی یکی از وقایع مهم دوران زندگانی امام رضا(ع) است ومأمون عباسی، منافق‏ترین خلیفه دربین طواغیت عصرائمه(ع)است.

وی افزود:ولایت عهدی، سیاست شیطانی مأمون برای قطع جریان امامت و اسلام ناب بود و مأمون به دنبال ادغام امامت و خلافت بود همانگونه که یزید به دنبال ادغام امامت و سلطنت بود.

امام جمعه قیدار ادامه داد:اگر نقشه ی شیطانی مأمون می گرفت، کار ناتمام یزید کامل می شد و اسلام از بین می رفت  اما سیاست رضوی، تهدید عباسی را به فرصت تمدن رضوی تبدیل کرد.

وی افزود:هجرت حضرت از مدینه به طوس، در حقیقت توسعه ‏ی جغرافیای سیاسی،فرهنگی واجتماعی شیعه بودوعملاایران راباتمام امکانات وظرفیتهایش به«شیعه و خانه اهل بیت(ع)» تبدیل کرد که رهبرمعظم انقلاب در یک جمله حکیمانه فرمودند:«انقلاب ما، در حقیقت میراث علی بن موسی الرضا(ع) است».