اقتصاد مقاومتی یکی از راهکارهای برون رفت از مشکلات کشور است/تصاویر

 پرورش دهنده ماهی قیداری درباره اهمیت اقتصاد مقاومتی گفت:اقتصاد مقاومتی یکی از راهکارهای برون رفت از مشکلات کشور است و زمانی که بنده و امثال من به اهمیت این قضیه پی نبریم مشکلی حل نمی شود. اصضر پیران امروز در گفت و گو با خبر نگار اشراق آنلاین اظهار کرد:بنده متولد سال1341 از شهر قیدار […]

DSCN1942DSCN1939DSCN1938DSCN1936DSCN1937DSCN1935DSCN1931DSCN1927DSCN1926DSCN1923DSCN1921DSCN1919DSCN1916DSCN1915 پرورش دهنده ماهی قیداری درباره اهمیت اقتصاد مقاومتی گفت:اقتصاد مقاومتی یکی از راهکارهای برون رفت از مشکلات کشور است و زمانی که بنده و امثال من به اهمیت این قضیه پی نبریم مشکلی حل نمی شود.

اصضر پیران امروز در گفت و گو با خبر نگار اشراق آنلاین اظهار کرد:بنده متولد سال1341 از شهر قیدار شهرستان خدابنده هستم که شغلم کارمند باز نشسته مخابرات بود و در سال77 باز نشسته شدم واز آن زمان فعالیت خودم را درزمینه پرورش ماهی قزل آلا شروع کردم.

این پرورش دهنده ماهی قیداری با بیان اینکه با راه اندازی این کار،برای سه نفر به طور مستقیم و پنج نفر به طور غیرمستقیم اشتغال زایی شده است افزود:برای پرورش ماهی در طول یکسال، یک دوره شش ماهه لازم است که زمانی که این دوره سپری شود20تن ماهی پرورش پیدا می کند.

وی با اشاره به اینکه برای راه اندازی این کار،مبلغ25میلیون وام اقتصاد مقاومتی از سپاه خدابنده دریافت کرده است تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی یکی از راهکارهای برون رفت از مشکلات کشور است و زمانی که بنده و امثال من به اهمیت این قضیه پی نبریم مشکلی حل نمی شود.

پیران ادامه داد:ما باید روی پای خود بایستیم و متکی به کشورهای دیگر نباشیم و از ظرفیت داخلی خود بهترین استفاده را بکنیم و تنها دراین صورت است که دشمن با وجود تحریم های دشوار،کاری از پیش نمی برد و در رسیدن به اهدافش که وابستگی و عدم استقلال ملت ایران است ناکام می ماند.

پیران اضافه کرد:هم دانشگاه‌‌‌ها، هم دستگاه‌‌‌هاى دولتى، هم آحاد مردمى که خوشبختانه توانائى و استعداد این کار را دارند، چه از لحاظ علمى، چه از لحاظ توانائى‌‌‌هاى مالى، باید تلاش کنند مسئولیت زمان خود و مقطع تاریخى حساس خود را بشناسند و به آن عمل کنند و اقتصاد مقاومتى، یک شعار نیست بلکه یک واقعیت است و یک واقعیت دیگر هم این است که اگر کشور در مقابل فشارهاى دشمن از جمله در مقابل همین تحریمها و از این چیزها مقاومت مدبرانه بکند، نه فقط این حربه کُند خواهد شد، بلکه در آینده هم امکان تکرار چنین چیزهائى دیگر وجود نخواهد داشت.

وی به مشکلات خود نیز اشاره کرد و گفت:با توجه به کمبود آب، سطحی بودن آن و عدم چاه عمیق در شهر قیدار با مشکلاتی مواجه هستیم و اگر بخواهیم دراین زمینه اقدام کنیم 400میلیون تومان اعتبار لازم است که 100میلیون آن را بانک بسیجیان و جهاد کشاورزی تقبل می کند و ما بقی آن را باید خودمان بدهیم که این هزینه بالایی است و ما توان پرداخت آن را نداریم و از مسئولین انتظار کمک و یاری داریم.