افزایش ۲۰درصدی تولید گندم در خدابنده

رئیس اداره تعاون روستایی شهرستان خدابنده ضمن اشاره به وضعیت مناسب گندم در شهرستان در سال جاری از افزایش ۲۰درصدی تولید و خرید نسبت به سال گذشته خبر داد.

به گزارش نسیم اشراق  اسماعیل کرمی‎زرندی اظهار کرد: تشکل‎های تعاونی‎های تحت پوشش اداره تعاون روستایی شهرستان خدابنده که نقش مؤثر و کلیدی را در اقتصاد کشاورزی استان دارا هستند، امسال نیز رسالت خدمتگزاری به روستائیان و کشاورزان را در خرید و جمع آوری محصولات کشاورزی به خوبی به انجام می‌رسانند.

وی افزود: از ابتدای آغاز خرید گندم در شهرستان خدابنده در۱۳ مرکز خرید و سیلوهای شبکه تعاون روستایی شهرستان خدابنده تا دوم مردادماه مقدار ۳۰ هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان بصورت تضمینی خریداری شده است .

رئیس اداره تعاون روستایی شهرستان خدابنده اظهار داشت: علاوه بر گندم محصولات کلزا و گلرنگ و کاملینا و جو هم بصورت تضمینی و توافقی از کشاورزان خریداری می‌شود.

کرمی زرندی در ادامه ضمن اشاره به وضعیت مناسب گندم در شهرستان در سال جاری از افزایش ۲۰درصدی تولید و خرید نسبت به سال گذشته خبر داد و افزود: بیش از نیمی از کل گندم شهرستان توسط شبکه بزرگ تعاونی‎های روستایی و تولید روستایی خریداری می‌شود که این موضوع نشان از اعتماد بهره‌برداران بخش کشاورزی و اعضا به تشکل‌های تعاونی روستایی است.

وی همچنین اظهار داشت: این تشکل‎ها مهمترین ظرفیت برای تحول در اقتصاد کشاورزی هستند که بصورت مویرگی در اقصی نقاط شهرستان با پراکنش مناسب در پشتیبانی از تولید و تکمیل زنجیره ارزش درخدمت کشاورزان هستند.

وی افزود: به منظور رصد و کنترل دستورالعمل خرید کیفی گندم اکیپ‌ها و تیم‌های نظارتی استان و شهرستان بصورت مستمر مراکز خرید تعاونی‌های روستایی  را مورد پایش قرار می‌دهند و عملیات خرید تضمینی گندم تا پایان فصل برداشت گندم ادامه دارد.