طلاب پژوهشگر خدابنده تجلیل شدند+تصاویر

 برنامه تجلیل از طلاب پژوهشگر و اساتید راهنما حوزه علمیه امام صادق(ع) شهرستان خدابنده با حضور امام جمعه شهر قیدار و اساتید حوزه علمیه در مصلی نماز جمعه شهر قیدار النبی (ع) برگزار شد.به گزارش اشراق24، برنامه تجلیل از طلاب پژوهشگر و اساتید راهنما حوزه علمیه امام صادق(ع) شهرستان خدابنده با حضور امام جمعه شهر قیدار […]

 برنامه تجلیل از طلاب پژوهشگر و اساتید راهنما حوزه علمیه امام صادق(ع) شهرستان خدابنده با حضور امام جمعه شهر قیدار و اساتید حوزه علمیه در مصلی نماز جمعه شهر قیدار النبی (ع) برگزار شد.DSC08579به گزارش اشراق24، برنامه تجلیل از طلاب پژوهشگر و اساتید راهنما حوزه علمیه امام صادق(ع) شهرستان خدابنده با حضور امام جمعه شهر قیدار و اساتید حوزه علمیه در مصلی نماز جمعه شهر قیدار النبی (ع) برگزار شد.

حجت الاسلام طالبی در این برنامه با اشاره به جایگاه پژوهش در حوزه های علمیه، تربیت طلاب پژوهشگر را از اولویت های حوزه خواند.

وی با اشاره به جایگاه پژوهش در پیشرفت جامعه، گفت: حوزه علمیه مرکزی است که در آن باید زیبایی کلام اهل بیت(ع) برای ساخت دنیا و آخرت مورد مطالعه قرار گیرد و چگونگی همگانی کردن کلام بزرگواران و هماهنگ شده زندگی انسان با فرامین الهی تشریح شود.

امام جمعه قیدار ادامه داد: در حوزه باید علومی بر اساس دین تولید شود که به انسان چگونه زیستن را یاد دهند، این مهم تنها با تربیت طلاب پژوهشگر محقق می شود.

طالبی در خصوص پر کردن خلاء ها و کاربردی سازی پژوهش ها، بیان داشت : مشکل عمومی شناخته شده در ساختار پژوهش های کشور این است که چون مقالات برتر که یک مسئله از مسائل علم و صنعت راحل می کنند، بیشتر ناظر به حل مشکلات صنعتی و علمی غرب است، لذا ساختارهای پژوهشی عملا پیش بَرنده نیست و مسائل و مشکلات جامعه در آنها دیده نمی شود و توانایی مسئله سازی و تفکیک مشکل از مسئله وجود ندارد و خلاءهای واقعی دیده نمی شود.

وی با اشاره به این که بیشتر پژوهش های انجام شده، فردی است و ساختار مطلوبی در عرصه پژوهش وجود ندارد، ابراز داشت: باید ابتدا پژوهش را در دو حوزه آموزش و مهارت پی بگیریم و فنون مدرن نقد و بررسی را به طلاب آموزش دهیم و در ذهن آنان ایجاد دغدغه کنیم، اگر موفق شویم که ذهن طلبه را سئوال محور کنیم، گام بزرگی برداشته ایم.

امام جمعه قیدار در پایان با بیان این که پژوهش به معنای فنی کلمه وقتی محقق می شود که مرزهای دانش یک گام به جلوتر برده شود، تصریح کرد : طلاب به علم و استاد خود پسنده نکنند و سعی کنند با یادگیری روش های مطالعاتی درست و پژوهش، مرزهای دانش را بشکافند.