دفاع مقدس، شرق و غرب را به زانو در آورد/اختتامیه طرح هجرت منطقه سجاسرود+تصاویر

معاونت پرورشی اداره آموزش و پرورش بخش سجاسرود در مراسم اختتامیه طرح هجرت گفت: دفاع مقدس، شرق و غرب را به زانو در آورد و در برابر تمام ابرقدرتها ایستاد و برای اثبات توانمندی های اسلام و انقلاب، رشادت های فراوانی را از خود نشان داد. به گزارش اشراق۲۴،مراسم اختتامیه طرح هجرت منطقه سجاسرود در […]

dscn6154dscn6145dscn6134dscn6128dscn6125dscn6144معاونت پرورشی اداره آموزش و پرورش بخش سجاسرود در مراسم اختتامیه طرح هجرت گفت: دفاع مقدس، شرق و غرب را به زانو در آورد و در برابر تمام ابرقدرتها ایستاد و برای اثبات توانمندی های اسلام و انقلاب، رشادت های فراوانی را از خود نشان داد.

به گزارش اشراق۲۴،مراسم اختتامیه طرح هجرت منطقه سجاسرود در دبیرستان استاد شهریار خمارک با حضور مسئولان برگزار شد.

صبوری معاونت پرورشی اداره آموزش و پرورش بخش سجاسرود در این مراسم با بیان اینکه طرح هجرت در ۲۱ آموزشگاه این بخش انجام شد به هفته دفاع مقدس نیز اشاره کرد و گفت: در سال ۱۳۵۹ رژیم بعث عراق با هدف براندازی نظام نوپای جمهوری اسلامی ایران، جنگ تمام عیاری را علیه ایران اسلامی شروع کرد.

وی در ادامه با بیان اینکه صدام با پاره کردن قرارداد ۱۹۷۵ الجزایر آغاز تجاوز رژیم بعثی به خاک ایران را اعلام کرد، اذعان نمود: این جنگ از جهات مختلف یک جنگ نا برابر بود.

معاونت پرورشی اداره آموزش و پرورش بخش سجاسرود همچنین خاطر نشان کرد: ایران در اوایل انقلاب تحت فشار شدید آمریکای جنایتکار بود و استکبار جهانی در صدد تضعیف انقلاب اسلامی ایران بودند.

وی با بیان اینکه دفاع مقدس، حماسه تاریخی و مقدس بود، تصریح کرد: ۸ سال جنگ تحمیلی دستاورد های فراوانی در داخل و خارج کشور داشت و به همین منظور همه ساله این ایام گرامی داشته می شود.

صبوری در ادامه تاکید کرد: دفاع مقدس، شرق و غرب را به زانو در آورد و در برابر تمام ابرقدرتها ایستاد و برای اثبات توانمندی های اسلام و انقلاب، رشادت های فراوانی را از خود نشان داد.

وی شهدا را نگین دفاع مقدس دانست و عنوان کرد: ملت ایران ملتی مقاوم، بصیر و حامی ولایت هستند و در تمام عرصه های سخت حضور دارند و نیروهای مسلح نیز همیشه در خدمت نظام و انقلاب بوده اند.

*دستاوردهای دفاع مقدس برای جوانان بازگو شود

وی هشت سال دفاع مقدس مظهر ایثار و  از خود گذشتگی است اظهار کرد: هفته دفاع مقدس فرصتی است تا ملت بزرگ ایران درس ها و عبرت های دفاع مقدس و ادامه راه شهادت و مقاومت را برای آیندگان بویژه نسل جوان بازخوانی کنند و سعادت دنیا و آخرت را داشته باشند.

صبوری افزود: هشت سال جنگ تحمیلی علیه ایران به جهانیان نشان داد که تنها قدرت نظامی و مالی نمی تواند انسان را در مبارزه با دشمنان پیروز کند بلکه ایمان، اعتقاد و معنویت از جمله عوامل دیگری است که در کنار جمعیت و نیروی نظامی کارایی عمده ای دارد.

وی با بیان اینکه هفته دقاع مقدس نشانگر وحدت بین همه مردم و مسئولان و نیروهای مسلح است تصریح کرد: هشت سال جنگ تحمیلی نشان داد که مردم ما حتی در پشت جبهه نیز می توانند سربازان خط مقدم را پشتیبانی مادی و معنوی کنند.

صبوری در ادامه صحبت های خود با بیان اینکه امروز نیز در حال دفاع هستیم و در یک جنگ نابرابر ایستاده ایم بیان کرد: جنگی که امروز کشور ما درگیر با آن است جنگ فرهنگی است و همان آموزه ها و درس های دوران دفاع مقدس در جنگ فرهنگی نیز به کار نسل جوان ما می آید.

معاونت پرورشی اداره آموزش و پرورش بخش سجاسرود تاکید کرد: اگر امروز در شبیخون فرهنگی جبهه استکبار قرار داریم تنها مقاومت در این جبهه ما را می تواند پیروز کند.