اجابت دعوت ولى زمان مهمترین عبرت عاشورا است

امام جمعه قیدار با بیان اینکه واقعه عاشورا، از جهات مختلف، عبرت‌آموز است گفت: مهمترین عبرت آن عدم اطاعت و حمایت از شیطان و اجابت دعوت امام و ولى زمان است.

به گزارش نسیم اشراق حجت الاسلام علی موسوی در خطبه‌های نماز جمعه با بیان اینکه انتخابات چهاردهم؛ تجلی دوباره مردم‌سالاری دینی است اظهار کرد: انتخابات اخیر ثابت کرد پیروز میدان مردم ایران و حکومت مردم‌سالاری است.

وی با بیان اینکه رئیس جمهور منتخب باید مورد احترام تمام گروه‌های اجتماعی و سیاسی باشد افزود: از مسئولان و رئیس جمهور منتخب انتظار می‌رود در تحقق خواسته‌های بحق مردم بکوشد.

امام جمعه قیدار با بیان اینکه شورای نگهبان به دلیل جایگاه رفیع و نقش اساسی که در حفظ و صیانت از نظام را دارد و مانع از نفوذ دشمن است همیشه مورد هجمه شدید دشمنان داخلی و خارجی بوده است و در خيلی از زمان‏‌ها مظلوم واقع شده است گفت: بیشترین ظلم‌ها و هجمه‌ها و نهايت بی‌انصافی در فتنه 88  به این شورا شد و تهمت تقلب بزرگ در انتخابات زده شد.

وی ادامه داد: کار و فعالیت در بهزیستی از مشاغل سخت و طاقت فرساست چرا که کارکنان بهزیستی  هر روز و ساعت با دردمندترین افراد جامعه سر و کار دارند که شایسته تقدیر و قدر‌دانی است.

امام جمعه قیدار با بیان اینکه هفته اول محرم هفته امر به معروف و نهی از منکر است افزود: بی‌تفاوتی نسبت به حق و باطل ، یکی از بدترین و سخت‌ترین مسائل و مشکلاتی است که می‌تواند گریبان‌گیر ‌جامعه اسلامی شود که در عصر امام حسین (ع) جامعه گرفتار این مصیبت بزرگ شد.

وی با بیان اینکه غبطه جمیع الشهداء گویای عظمت شخصیتی حضرت عباس (ع) است خاطرنشان کرد: عاشورا، معلّم اخلاق است و دو صفحه دارد صفحه نورانی که تمام فضائل اخلاقی در اوج و قله وجود دارد و درس‌های اخلاقی آموزنده‌ای مثل صبر، ایثار، مقاومت، فداکاری و شهادت‌طلبی را به ما می‌آموزد.

امام جمعه قیدار افزود: ما اکنون در معرض یک جنگ فرهنگی بسیار سنگین بی سابقه در عالم هستیم و هیچ فرعونی در عالم به اندازه مستکبرین امروز قدرت و شیطنت نداشته است و امکاناتی که به دست شیطان افتاده، امکانات وسیعی است و علامت رشد جبهه مؤمنان است.

وی با بیان اینکه واقعه عاشورا، از جهات مختلف، عبرت‏‌آموز است، كه مهم‏ترین عبرت آن عدم اطاعت و حمایت از شیطان و اجابت دعوت امام و ولى زمان است گفت: یکی از مهمترین درس های عاشورا اقامۀ نماز اوّل وقت، به‌خصوص نماز جماعت، از هر عملی، حتّی عزاداری، مهم‌تر و افضل است و عزاداری‌ها برای اقامه ارزش‌ها خصوصا نماز است و چنان‌که خود امام حسین (ع) نیز در روز عاشورا و در بحبوحۀ جنگ، نماز را به جماعت اقامه کردند.