اتمام 17 پروژه مدرسه‌سازی در خدابنده

مدیر آموزش و پرورش شهرستان خدابنده گفت: با مشارکت خیران احداث ۲۶ پروژه شروع شده و تاکنون در 17 پروژه تعهد خیران به اتمام رسیده و به اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تحویل داده شده است که این اقدام در سطح ملی و کشور بی‌نظیر است.

به گزارش نسیم اشراق بهروز کثیرلو اظهار کرد: بازگشایی مدارس، حرکت ملی و یک تحول در حوزه مسائل فرهنگی و اجتماعی است که همه آحاد جامعه در آن مشارکت دارند.

وی پروژه مهر را نماد مشارکت جمعی عنوان کرد و افزود: ستاد پروژه مهر منطقه تمام تلاش خود را در جهت آماده‌سازی مدارس برای شروع سال تحصیلی با شور و نشاط برای دانش آموزان بکار بسته است.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان خدابنده با اشاره به اهم فعالیت کارگروه‌های نه گانه بیان داشت: حدود یک هزار و 500 نفر همکار شاغل و حدود 21 هزار نفر دانش آموز در این منطقه سازماندهی شده است.

وی ضمن خواستار مشارکت ادارات و دستگاه‌ها و اولیای دانش‌آموزان در اجرای مطلوب پروژه مهر عنوان کرد: امسال با مساعدت اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس استان زنجان 7هزار و 800 متر مربع از حیاط مدارس آسفالت‌ریزی شده است.

کثیرلو از اقدامات انجام گرفته در مدرسه‌سازی از خیران مدرسه‌ساز و مدرسه‌یار تقدیر و تشکر کرد و گفت: با مشارکت خیران احداث ۲۶ پروژه شروع شده و تاکنون در 17 پروژه تعهد خیران به اتمام رسیده و به اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تحویل داده شده است که این اقدام در سطح ملی و کشور بی‌نظیر است.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان خدابنده بیان داشت: اقدامات قابل قبول در جهت تامین منابع انسانی،ثبت و تحویل کتب درسی، شاداب‌سازی مدارس، توسعه متوازن رشته‌های تحصیلی، پیمان‌سپاری پروژه‌های مشارکتی، توسعه مهارت‌آموزی و سوادآموزی در مرکز یادگیری محلی اشراق صورت گرفته است.

وی افزود: در جهت توسعه عدالت آموزشی و متوازن رشته‌های تحصیلی و ثبت‌نام دانش آموزان، مدرسه ابتدایی شهید امیر عبداللهیان و متوسطه اول شهید آیت‌اله رئیسی در شهر قیدار ایجاد و راه‌اندازی شده است که با استقبال اولیا و دانش‌آموزان همراه است.

کثیرلو با اشاره به برگزاری مراسم جشن آغازین شروع سال تحصیلی جدید خاطرنشان کرد : جشن غنچه‌ها ویژه مدارس پیش‌دبستانی، جشن شکوفه‌ها ویژه مدارس ابتدایی، جشن جوانه‌ها ویژه مدارس متوسطه اول و دوم و جشن بازگشایی و زنگ مهر و ایثار ویژه همه مقاطع تحصیلی در مدارس شهرستان خدابنده برگزار خواهد شد و حضور اولیا و مسئولان ادارات در برنامه‌های بازگشایی مدارس مورد انتظار است.