آیین بزرگداشت روز خبرنگار در خدابنده برگزار شد

مراسم روز خبرنگار،با حضور امام جمعه شهر قیدار،فرماندار،شهردار و رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان خدابنده در سالن جلسات امام علی(ع)فرمانداری شهر قیدار برگزار شد. به گزارش اشراق24، مراسم روز خبرنگار،با حضور امام جمعه شهر قیدار،فرماندار،شهردار و رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان خدابنده در سالن جلسات امام علی(ع)فرمانداری شهر قیدار برگزار شد. […]

DSCN8757DSCN8761DSCN8762DSCN8764DSCN8765DSCN8767DSCN8768DSCN8771DSCN8772DSCN8773DSCN8776DSCN8779DSCN8783DSCN8794DSCN8802مراسم روز خبرنگار،با حضور امام جمعه شهر قیدار،فرماندار،شهردار و رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان خدابنده در سالن جلسات امام علی(ع)فرمانداری شهر قیدار برگزار شد.

به گزارش اشراق24، مراسم روز خبرنگار،با حضور امام جمعه شهر قیدار،فرماندار،شهردار و رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان خدابنده در سالن جلسات امام علی(ع)فرمانداری شهر قیدار برگزار شد.

در ابتدا حجت الاسلام طالبی با گرامیداشت یاد و خاطره شهید صارمی و تبریک روز خبرنگارو عذرخواهی بخاطر دیر برگزار شدن این برنامه(امام جمعه شهر قیدار در خارج از استان بودند) اظهار کرد:اگر نقش خبرنگار در جامعه روشن شود اهمیت خبرنگاری نیز هم تبیین می شود.

وی با بیان اینکه وجود خبرنگار،از ضروریات جامعه است ادامه داد:در کتب الهی و از جمله قرآن کریم، برخی از آیات،خبررسانی می کنند و بر اساس تفسیر علامه طباطبایی درباره این آیات،خبر،لازمه زندگی اجتماعی است و احتیاج ابتدایی تمامی انسان ها است و البته روایات نیز هم جزء خبر محسوب می شوند.

امام جمعه قیدار با بیان اینکه هرچقدر که دامنه اطلاع رسانی بیشتر می شود،دامنه کار خبرنگاری هم بیشتر می شود افزود:معمولا انسانها بر اساس اخبار و اطلاعاتی که دارند زندگی می کنند و نقش خبرنگاران در دادن این اخبار بسیار اهمیت دارد.

طالبی در ادامه سخنان خود به ملزومات کار خبرنگاری اشاره کرد و گفت:داشتن شم خبری،ارتباط با مردم،در نظر گرفتن مصالح ومنافع جامعه،صداقت و واقع نمایی،داشتن انصاف،پرهیز از افترازدن و تفرقه افکنی وایجاد تشنج در جامعه از مهمترین ملزومات کار خبرنگاری است.

وی با بیان اینکه نقش خبرنگاربسیار خطیر است و مانند یک تیغ دو لبه است که هم می تواند عامل وحدت باشد وهم می تواند باعث تفرقه و اختلاف شود اذعان کرد:یک خبرنگار باید فاصله نقد و تخریب را بداند و امید افزایی کند و اطلاعات کافی داشته باشد.

سپس فتحی به ایراد سخن پرداخت و با تبریک روز خبرنگار تصریح کرد:شهادت شهید صارمی،شهادتی آگاهانه،شجاعانه،ایثارگرانه و از روی شعور بود.

وی با بیان اینکه خبرنگاری یک کار فرهنگی است افزود:خمیرمایه این شغل،عشق است و عرصه اطلاع رسانی ومطبوعات، پر خطر است.

فرماندار خدابنده در پایان سخنان خود به مشکلات خبرنگاران بویژه در سطح شهرستان خدابنده اشاره کرد و گفت:خبرنگاران در این شهرستان برای بدست آوردن اخبار درست و صحیح در عرصه های مختلف مجبور هستند که با تلاش و خطر این کار را انجام بدهند و از دیگر مشکلات آنها،عدم امنیت و ثبات شغلی شان است که مسئولین به این مشکلات واقف هستند و برای حل آنها کوشش می کنند.

برجی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خدابنده نیز با تبریک روز خبرنگار اظهار کرد:به دنبال حل مشکلات خبرنگاران خدابنده هستیم.

وی در این برنامه عنوان کرد:در صورت موافقت شهرداری،یکی از خیابانهای شهر قیدار به نام خبرنگاران نامگذاری می شود.