چهره آیت الله رئیسی معلم تربیتی بود

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان در خدابنده عنوان کرد: چهره آیت الله رئیسی معلم تربیتی بود و نگاه فرهنگی شهید جمهور در جامعه مشهود بود و در تاریخ ماندگار خواهد ماند.

به گزارش نسیم اشراق،گردهمایی معاونین پرورشی و تربیت بدنی، کارشناسان امورتربیتی، سرگروه‌های کیفیت بخشی پرورشی مناطق ۱۴ گانه اداره کل آموزش وپرورش استان زنجان در اداره آموزش و پرورش شهرستان خدابنده برگزار شد.

حسین میرزایی در این گردهمایی گفت: توجه به فعالیت‌های پرورشی و تربیتی از اولویت‌های اصلی آموزش و پرورش است.

وی با بیان اینکه مربیان پرورشی تاثیرگذاری خاصی در مدارس دارند، اظهار کرد: توجه به اهداف پرورشی در مدارس ضروری است و تحقق این اهداف زمینه ساز تحقق اهداف آموزشی است.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان ضمن تقدیر از برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته در خصوص برگزاری این گردهمایی، شهادت رئیس جمهور مردمی و خدمتگزار ملت و همراهان ایشان را تسلیت گفت و عنوان کرد: چهره آیت الله رئیسی معلم تربیتی بود و نگاه فرهنگی شهید جمهور در جامعه مشهود بود و در تاریخ ماندگار خواهد ماند.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی ریشه مستحکم دارد و با خون شهدا، حوادث و رویدادها مستحکم‌تر می‌شود و این امر باید برای نسل جدید بازگو شود.

میرزایی حوادث اخیر کرونا و عواقب ناشی از این بیماری رامنحوس دانست و خاطرنشان کرد: کرونا در جامعه به‌ویژه درمحیط آموزشی تاثیر منفی و خسارت جبران ناپذیر برجای گذاشت.

وی افزود: راهیان پیشرفت با تاکید رئیس جمهور مردمی و خدمتگزار جهت آشنایی دانش آموزان با پیشرفتهای حاصله بعد از انقلاب در جهت توسعه و تحقق سند تحول بنیادین نهادینه شد.

میرزایی با اشاره به اهمیت اجرایی سازی سند تحول بنیادین آموزش وپرورش اظهار کرد: این سند باید در کف مدارس با محوریت دانش آموزان عملیاتی شود.

وی با تاکید بر اهمیت و اجرای اوقات فراغت و فعالیتهای تابستانی بیان داشت: فعالیتهای تابستانی واقات فراغت دانش آموزان در جهت شناسایی استعدادها و هویت بخشی دانش آموزان و کاهش آسیبهای اجتماعی صورت می‌گیرد و باید به صورت جدی در مدارس پیگیری و عملیاتی شود و بر این اساس سامانه نماد با حمایت و پشتیبانی های انجام گرفته رو به توسعه و رشد است.

میرزایی با تاکید بر نیروی انسانی و استخدام نیروهای باکیفیت تصریح کرد: نیروی انسانی و محتوا می‌تواند متناسب با نیازهای ویژه دانش آموزان در جهت کاهش آسیبهای اجتماعی موثر باشد.

وی در ادامه در خصوص ابلاغ اعتبارات اختصاصی و دوره‌های توانمند‌سازی مربیان و طرح نماد، توانمندی نیروهای پرورشی در فصل تابستان در قالب سپهر دانش معرفت نکات لازم را عنوان کرد.

بهروز کثیرلو در این جلسه ضمن عرض خیر مقدم بهمیهمانان اداره کل ومناطق استان زنجان و عرض تسلیت شهادت رئیس جمهور مردمی و شهدای خدمت گفت: این برنامه فرصت و ظرفیت مغتنم برای حضور همکاران حوزه پرورشی مناطق ۱۴ گانه استان زنجان درخطه دارالمومنین و شیخ اشراق سهروردی در جهت تشریح برنامه‌های تربیتی، تحقق اهداف سند تحول بنیادین آموزش وپرورش و آشنایی با آیین فرهنگ این شهرستان است.

وی افزود: امروز دستگاه تعلیم و تربیت ویژه حوزه پرورشی مسئولیت سنگین دارند و امیداست این مسئولیت خطیر چراغ راه ما در رسیدن به حیات طیبه باشد.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان خدابنده همچنین در خصوص چگونگی ثبت نام نوآموزان و دانش آموزان با توجه به دستورالعمل ثبت نام ۱۴۰۴_۱۴۰۳ با تاکید بر نصب بارکد QR در دفتر آموزشگاه، رعایت قوانین و مقررات ثبت نام و در جریان گذاشتن اولیا، نصب شماره تلفن های ضروری جهت پاسخگویی به سوالات ارباب رجوع، پر کردن فرم نظرسنجی توسط اولیا، رعایت توازن رشته‌ها و سایر مسائل مربوط به ثبت نام مواردی را بیان کرد.

وی به اجرای مطلوب پروژه مهر در همه مدارس تاکید کرد و افزود: مدیران مدارس باید نسبت به اجرای کامل شیوه نامه‌ها و بخشنامه‌های ارسالی اهتمام لازم داشته باشند و ضمن بررسی روزانه کارتابل بخشنامه‌ها، پیام رسان شاد را نیز کنترل و رصدکنند.

در ادامه جلسه حسینی معاون آموزشی آموزش وپرورش شهرستان خدابنده ضمن تشریح دستورالعمل مربوط به ثبت نام بر لزوم اجرایی شدن این دستورالعمل و اجرای دقیق مصوبات ستاد تاکید کرد و گفت: عوامل و مجریان این کارگروه باید نسبت به دستورالعمل و شیوه نامه ثبت نام کاملا توجیه شوند.

وی افزود: دانش آموزان حتما می‌بایست بر اساس محدوده جغرافیایی ثبت نام شوند و مدیران مدارس باید سعی کنند با توجه به محدوده محل سکونت از دانش آموزان ثبت نام بعمل آورند تا محدوده شعاعی ثبت نام دانش آموزان بصورت کامل رعایت شود.

در ادامه اعضای حاضر در جلسه به بیان نظرات و دیدگاه‌های خود پرداختند.