نام کاربری یا نشانی ایمیل
رمز عبور
مرا به خاطر بسپار
مدیر جامعةالقرآن واحد خواهران خدابنده با بیان اینکه آموزش قرآن به خردسالان باید همراه با بازی و زبان کودکانه باشد گفت: از هرگونه اجبار در آموزش به خردسالان باید پرهیز شود و باید از مشارکت فعال خود آنها در امر آموزش بهره گرفت تا شاهد تاثیر هر چه بیشتر مطالب آموزشی در این سن باشیم. […]
مدیر جامعةالقرآن واحد خواهران خدابنده با بیان اینکه آموزش قرآن به خردسالان باید همراه با بازی و زبان کودکانه باشد گفت: از هرگونه اجبار در آموزش به خردسالان باید پرهیز شود و باید از مشارکت فعال خود آنها در امر آموزش بهره گرفت تا شاهد تاثیر هر چه بیشتر مطالب آموزشی در این سن باشیم.
به گزارش اشراق24،لیلا محمدی، مدیر جامعةالقرآن واحد خواهران خدابنده اظهار کرد: جشن اختتامیه کلاس آیات و احادیث 17 نفر از نوگلان سه ساله قرآنی عصر دیروز، پانزدهم اسفند، در شعبه مرکزی جامعةالقرآن خدابنده برگزار شد.
وی با بیان اینکه هدف از حضور خردسالان در این کلاسها ایجاد زمینه آشنایی با قرآن است، تصریح کرد: معرفی آیات و احادیث بخشی از کلاس را به خود اختصاص داده و بیشتر اوقات خردسالان به بازیهای کودکانه سپری میشود.
مدیر جامعةالقرآن واحد خواهران خدابنده با تاکید بر اینکه آموزش قرآن به خردسالان باید همراه با بازی و زبان کودکانه باشد، گفت: از هرگونه اجبار در آموزش به خردسالان باید پرهیز شود و باید از مشارکت فعال خود آنها در امر آموزش بهره گرفت تا شاهد تاثیر هر چه بیشتر مطالب آموزشی در این سن باشیم.
مدیر جامعةالقرآن واحد خواهران خدابنده با بیان اینکه در حال حاضر 50 خردسال در کلاسهای حفظ آیات و احادیث این مؤسسه حضور دارند، تصریح کرد: پس از اتمام موفق این کلاسها در یک دوره سه ماهه، خردسالان وارد دوره حفظ موضوعی قرآن به روش اشاره میشوند.
محمدی با بيان اينكه گاهي مشاهده ميكنيم كه والدين به دليل علاقهمندي كه خودشان به حفظ قرآن دارند، خردسالان را وادار به حفظ قرآن در مدت زمان كوتاه ميكنند، گفت: تعجيل در آموزش حفظ قرآن به خردسالان آسيبزا است.
اين استاد حفظ قرآن در ادامه عنوان كرد: به اين دليل كه حفظ قرآن بيشتر با آموزش سمعي و شفاهي كاربرد داشته است و همچنين از صدر اسلام نيز كتابت قرآن رايج نبوده است و در آن زمان حفظ قرآن به طريق سمعي و شفاهي انجام ميشد، بهتر است كه حفظ قرآن به صورت سمعي و شفاهي انجام شود، البته اين روش، فراگير بوده و كمهزينه است و تمامي افراد نيز ميتوانند به راحتي از اين روش براي حفظ قرآن استفاده كنند.
وي در ادامه با اشاره به شرايط خاص خردسالان كه سواد خواندن و نوشتن ندارند، گفت: در مورد خردسالان كه نميتوانند مفاهيم انتزاعي را برداشت كنند، به نظر ميرسد بايد حفظ قرآن با رعايت ضوابط و ملاحظات خاصي انجام شود.
Δ