آل سعود به جای تامین امنیت،به فکر خوش خدمتی به آمریکا و صهیونیست ها است

امام جمعه قیدار در خطبه های نماز جمعه گفت:فاجعه تأسف بار منا وحادثه سقوط دکل در مسجد الحرام نشان داد حکام آل سعود برای تدابیر امنتی داخلی خود هم کفایت ندارندو حاکمان جانی و بی کفایت عربستان به جای تامین امنیت و حفاظت از جان حجاج بیت الله الحرام در یمن، عراق، بحرین و سوریه […]

DSC09483امام جمعه قیدار در خطبه های نماز جمعه گفت:فاجعه تأسف بار منا وحادثه سقوط دکل در مسجد الحرام نشان داد حکام آل سعود برای تدابیر امنتی داخلی خود هم کفایت ندارندو حاکمان جانی و بی کفایت عربستان به جای تامین امنیت و حفاظت از جان حجاج بیت الله الحرام در یمن، عراق، بحرین و سوریه مسلمان کشی و کودک کشی می کنند و به فکر خوش خدمتی به آمریکا و صهیونیست ها هستند.

به گزارش اشراق24،سید علی طالبی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر قیدار اظهار کرد:بيانات بسيار مهم مقام معظم رهبری در جمع فرماندهان سپاه، شايسته توجه و تحلیل جدي است،ایشان در این بيانات جايگاه و نقش سپاه در پاسداري از انقلاب اسلامي در دفاع از آرمان‏هاي انقلاب اسلامي به زیبائی تبيين فرمودند و از حرفها و نوشته‌هایی که دانسته یا ندانسته تضعیف سپاه را دنبال می‌کند، انتقاد کردند و به خطري كه اكنون انقلاب اسلامي را تهديد مي‏ كند، اشاره کردند و این خطر را نفوذ دشمن به ساحت فكر و فرهنگ و سياست و امنيت بیان فرمودند.

وی ادامه داد:فاجعه‌ی مصیبت‌بار در منا که در آن جمع زیادی از میهمانان الهی از کشورهای از کشور های مختلف جان باختند،جهان اسلام را عزادار کرد من به خانواده های جانباختگان در منی به رهبر عزیز و مردم عزیزمان و به جهان اسلام تسلیت عرض می کنم حادثه دلخراش و تأسف بار منا، در روز عید قربان،عید مسلمانان را به عزا تبدیل کرد، به همین خاطر مقام معظم رهبری سه روز عزای عمومی اعلام کردند.

امام جمعه قیدار افزود:فاجعه تأسف بار منا وحادثه سقوط دکل در مسجد الحرام نشان داد حکام آل سعود برای تدابیر امنتی داخلی خود هم کفایت ندارندو حاکمان جانی و بی کفایت عربستان به جای تامین امنیت و حفاظت از جان حجاج بیت الله الحرام در یمن، عراق، بحرین و سوریه مسلمان کشی و کودک کشی می کنند.و به فکر خوش خدمتی به آمریکا و صهیونیست ها هستند.

وی ادامه داد:باردیگر دنیا فریاد رسای نظام اسلامی ایران را فهمید که دولت عربستان که داعیه خادمی حرمین شریفین را دارد، عرضه و توان اداره حرمین شریفین را ندارد. بنابر این همانطوری که مقام معظم رهبری در پیامشان فرمودند «دولت سعودی موظف است مسئولیت سنگین خود را در این حادثه‌ی تلخ پذیرفته و به لوازم آن به قاعده‌ی حق و انصاف عمل کند. مدیریت غلط و اقدامات ناشایسته که عامل این فاجعه بوده نباید از نظر دور بماند» باید سازمان کنفرانس اسلامی وملل مسلمان عالم حوادث تاسف بار رمی جمرات و سقوط جرثقیل به طور جد مورد رسیدگی قراردهند و مقصران را به سازمانهای بین المللی جهت پیگرد قانونی معرفی نمایند و وزارت امورخارجه هم مجدانه مسولیت خویش را انجام دهند.

طالبی با تبریک ولادت امام هادی(ع) و عید غدیر خم گفت:از وجود مبارک امام هادی علیه السلام دو میراث گرانقدر برای شیعیان و مسلمانان باقی مانده است که یکی از آن‌ها زیارتنامه جامعه کبیره است که یک دوره کامل امام‌شناسی است و دیگری زیارت امیرالمومنین(ع) در روز عید غدیر است که امام هادی علیه السلام در یک سالی که غدیر می شود. از متوکل خلیفه عباسی آن زمان، تقاضا می کند که من می خواهم به نجف بروم و متوکل قبول نمی کند و امام در همان جا عبای خود را پهن می کنند و زیارتی را در آنجا انشا می کند که به زیارت غدیریه امام هادی معروف است که در مفاتیح الجنان وجود دارد که منبع بسیار مهم برای شناخت حضرت امیر المومنین علیه السلام است. می‌توان برای شناخت بهتر و کامل آن حضرت از آن استفاده کرد و بایدغدیر هم مثل عاشورا جهانی شود اگر بیست میلیون مردم در اربعین جمع می‌شوند، باید برای غدیر هم چنین شوری در سراسر جهان ایجاد شود.

امام جمعه قیدار افزود:دفاع مقدس بسيارى از معادلات جهانى را تغيير داد و چراغ اميد به پيروزى را در بين ملل مظلوم جهان روشن ساخت. درست زمانی که انقلاب اسلامى، نهالى نوپا بود، درگير جنگى تمام‏عيار و همه‏جانبه شد كه براى نابودى يك نظام مستحكم هم كافى بود چه رسد به نظامى كه از عمر كوتاه آن، زمان زيادى نگذشته بود. همه محاسبات متعارف بشرى اقتضا مى‏كرد كه جنگ چند روزى و يا حداكثر چند ماهى بيشتر طول نكشد و ارتش عراق فاتح اين جنگ شود؛ همه شواهد و محاسبات هم آن را تایید مى‏كرد. اما چرا معادلات و محاسبات همه برهم خورد؟در حالی كه ايران در تأمين مايحتاج اوليه جنگ مشکل داشت. راز پيروزى بر دشمن حرکت بر مبنا و محور غدیر بود ايمان قلبى و حقيقى به غيب و نصرت الهى بود که در اطاعت از ولی فقیه تبلور یافت ایمان به خدا و اطاعت از ولی شاه‏كليدی است كه هر امتى به آن دست‏پیدا کند، پيروز خواهد شد.

وی ادامه داد:ابهّت دو ابرقدرت به تعبير امام(ره) در جنگ شكسته شد و امروز انقلاب اسلامى پس از سى و شش سال پايدارى و مقاومت، همچنان بر سر اهداف اوليه انقلاب ايستاده و غرب را به عقب‏نشينى وادار كرده است و بيدارى اسلامى، پديده‏ مبارك جبهه مقاومت و حزب‏الله، از نتايج انقلاب اسلامى و پايدارى و مقاومت ملت ايران در دوران دفاع مقدس است.

طالبی افزود:یکی از ذخیره ها و گنجینه های 8 سال دفاع مقدس جانبازان عزیز هستند همان سربازانی که در زمان جنگ برای حراست از ارزشها وارد میدان نبرد با دشمن شدند و آنقدر عاشق ایثار بودند که در این راه عضوهایی از بدن خود را فدا کردند. چقدر لذت بخش بود دیدار این جانبازان بالای هفتاد درصد با امام جانبازشان طوری که هر بیننده با دیدن این تصاویر اشک هایش جاری می شد.

وی ادامه داد:ارتباطی که رهبر معظم انقلاب با جانبازان و اعلام وفادری جانبازان نسبت به مقتدایشان،بسیار دیدنی و درس آموز بود. انسان وقتی عشق و ارادت جانبازان را می دید از خود شرمنده می شد وجانبازان علمدارن این انقلابند و اجازه نمی دهند کوچکترین تعرض به این انقلاب بشود. هر کس کوچکترین تعرضی به این نظام اسلامی داشته باشد سیلی محکمی از این جانبازان و ملت ایران خواهد خورد.

امام جمعه قیدار با اشاره به باز گشائی مدارس و مراکز دانشگاهی و حوزوی گفت:ماه مهر پاییز بهار تعلیم و تربیت است باید محیط آموزشی ما محیط علم و تقوا و فضائل الهی باشد معلمین مربیان متولیان محرتم آموزش و پرورش باید توج داشته باشند که این دانش آموزان امانت های الهی هستند یک مزرعه پاک و خالی است هر چه در آن کشت شود می روید پس تلاش کنیم فضائل انسانی را در آن رشد دهیم باید توجه داشته باشیم که تزکیه قبل از آموزش است اگر نفس ها تزکیه نشود علم تنها خطرناک است .

وی افزود:از این فرصت استفاده می کنم به همه دانش آموزان عزیزی که با کسب رتبه های برتر مایه افتخار برای شهرستان شدند تبریک و تهنیت عرض می کنم آمار بالای کسب رتبه های برتر توسط دانش آموزان این شهرستان در کنکور از دو امر حکایت دارد یکی استعداد درخشان و تلاشهای مجدانه دانش آموزان این شهرستان و دومی تلاش های مسئولین امر مدیران و معلمان عزیز . با این همه این شهرستان از جهت فضا و امکانات آموزشی رنج می برد قریب به 50 درصد مدارس این شهرستان تخریبی است بیشتر مدارس شهرستان به صورت دو شیفته برگزار می شود، در سال تحصیلی امسال مدرسه تک شیفت در شهر قیدار دایر نمی‌شود.

امام جمعه قیدار در پایان سخنان خود،یاد و خاطره شهید بزرگوارحجت ‏الاسلام والمسلمين سيدعبدالكريم هاشمي ‏نژاد که حضرت امام (ره) در موردش فرمود شهید جوانمردی بود و با سخنانش لرزه بر اندام طاغوت می‌انداخت و سرداران رشيد اسلام؛ شهيدان فلاحي، فكوري، نامجو، كلاهدوز و جهان‏آرا که روز بزرگداشت فرماندهان شهيد دفاع مقدس‏ نام گذاری شده را گرامی می داریم. یاد این شهدا همواره در خاطر ما خواهد بود و راه‌شان ادامه خواهد داشت.