یکی از آسیب‎های اعتقاد به مهدویت، تطبیق حوادث روز با علائم ظهور حجت(عج) است

امام جمعه قیدار با بیان این‌که یکی از آسیب‎های اعتقاد به مهدویت، تطبیق حوادث روز با علائم ظهور حجت(عج) است، گفت: در روزهای اخیر برخی با استناد نادرست به یک حدیث، مرگ پادشاه عربستان را نشانه ظهور می‌دانند که انتشار آن به صلاح جامعه نیست.  به گزارش اشراق آنلاین،حجت‎الاسلام سید‌علی طالبی، امام جمعه شهرقیداربا بیان […]

امام جمعه قیدار با بیان این‌که یکی از آسیب‎های اعتقاد به مهدویت، تطبیق حوادث روز با علائم ظهور حجت(عج) است، گفت: در روزهای اخیر برخی با استناد نادرست به یک حدیث، مرگ پادشاه عربستان را نشانه ظهور می‌دانند که انتشار آن به صلاح جامعه نیست. DSC06317

به گزارش اشراق آنلاین،حجت‎الاسلام سید‌علی طالبی، امام جمعه شهرقیداربا بیان این‌که یکی از آسیب‎های اعتقاد به مهدویت، تطبیق حوادث روز با علائم ظهور حجت(عج) است، اظهار کرد: متأسفانه در روزهای اخیر حدیثی به نقل از امام صادق(ع) با این مضمون که «هر کس مرگ عبدالهد را به من بشارت دهد، من ظهور قائم(عج) را به او بشارت می‌دهم» در شبکه‎های اجتماعی منتشر شده است که اشاعه آن چندان به صلاح جامعه اسلامی نیست.
وی ادامه داد: از لحاظ سندیت، در کتاب «الغیبة» شیخ طوسی و بحارالانوار به حدیث مذکور اشاره شده است و از این بابت هیچ نقصی بر آن مترتب نیست اما این که، عبدالله، پادشاه عربستان، همان عبدالله مورد اشاره در حدیث باشد، جای بحث وجود داشته و نسبت دادن آن به علائم ظهور بدون تأمل در این مبحث یکی از آسیب‎های اعتقاد به مهدویت به شمار می‌رود.

روشنگری، از اشاعه آسیب‌های مهدویت جلوگیری می‌کند
امام جمعه قیدار خاطرنشان کرد: ما نمی‎توانیم مرگ پادشاه عربستان را با حدیث منقول از امام صادق(ع) تطبیق دهیم، چراکه ممکن است عبدالله دیگری در این حدیث مدنظر امام صادق(ع) باشد که در زمانی دیگر از دنیا خواهد رفت.
حجت‎الاسلام طالبی عنوان کرد: اشاعه مطالب این چنینی سبب ترویج یأس و ناامیدی در سطح جامعه شده و سستی در بنیان‌های اعتقادی اقشار مختلف مردمی را به دنبال خواهد داشت.
وی بیان کرد: شایسته است که افراد صاحب نظر درخصوص مهدویت وارد عمل شده و روشنگری را در دستور کار خویش قرار دهند، چراکه روشنگری و معرفت افزایی از عمده فعالیت‌هایی است که می‌تواند از آسیب‌‎های اعتقاد به مهدویت پیشگیری کند.
این کارشناس مسائل مذهبی در پایان یادآور شد: حدیث اشاره‌شده، از لحاظ مصداقی قابل استناد نبوده و باید با استفاده از ظرفیت کارشناسان و رسانه‌ها مانع اشاعه چنین برداشت‌های نادرستی در سطح جامعه شد.