نگرش معیشت محور به علم، جفا به علم است

امام جمعه قیدار در مراسم هفته سواد آموزی با حضورامام جمعه و بخشدار بخش مرکزی و مسئولین ادارات عضو در ستاد پشتیبانی سواد آموزی درآموزش وپرورش خدابنده برگزار شد گفت: نگرش معیشت محور به علم، جفا به علم است. به گزارش اشراق24،مراسم هفته سواد آموزی با حضورامام جمعه و بخشدار بخش مرکزی و مسئولین ادارات […]

امام جمعه قیدار در مراسم هفته سواد آموزی با حضورامام جمعه و بخشدار بخش مرکزی و مسئولین ادارات عضو در ستاد پشتیبانی سواد آموزی درآموزش وپرورش خدابنده برگزار شد گفت: نگرش معیشت محور به علم، جفا به علم است.
DSCN9719به گزارش اشراق24،مراسم هفته سواد آموزی با حضورامام جمعه و بخشدار بخش مرکزی و مسئولین ادارات عضو در ستاد پشتیبانی سواد آموزی درآموزش وپرورش خدابنده برگزار شد.
غلی اسدی با اشاره به تشکیل نهضت سواد آموزی به فرمان حضرت امام (ره) در سال 1358 بیان کرد: در سال 1358 خیل عظیمی از افراد کشورمان بی سواد بودند که نهضت سواد آموزی و آموزش وپرورش در جهت باسوادی افراد تلاشهای زیادی انجام داده است .

وی افزود: تاکنون در دوره سواد آموزی 412 نفر ودوره انتقال 390 نفر و دوره تحکیم 167 نفر تحت پوشش قرار گرفته و تحت آموزش قرار دارند.

مدیر آموزش و پرورش خدابنده اظهارداشت: فعالیتهای جاری سواد آموزی در جذب و عقد قراداد با کلیه مدیران و تفاهم نامه با سایر ادارات و مکاتبات با امام جمعه و عقد قرارداد با موسسات غیر دولتی انجام گرفته است.

در ادامه حجت الاسلام طالبی با تقدیر وتشکر از اقدامات انجام شده در حوزه سواد آموزی به اهمیت علم و سواد از دیدگاه دین مبین اسلام و آیات واحادیث اشاره و بیان کرد: آغاز رسالت پیامبر اسلام با دانش شروع شده است که این امر اهمیت سواد آموزی را می رساند که علم فی نفسه اهمیت دارد.

وی افزود: نگرش معیشت محور به علم، جفا به علم است در هیچ جای آیات و روایات از علم به عنوان ابزار و وسیله یاد نشده است و خداوند به کسانی که از علم بهره مند هستند درجه عظیمی می دهد.

امام جمعه قیدار ادامه داد: کسی که برای خدا یاد بگیرد و برای خدا یاد دهد در ملکوت اجر بزرگی دارد.

سپس ایوب بیگدلی به فعالیتهای انجام یافته در خصوص با سواد کردن بی سوادان و ابزارها و تشویقات برای ثبت نام بی سوادان در کلاسهای سواد آموزی اشاره کرد و همچنین به سرانه سواد آموزی در مورد ریشه کنی بی سوادی اشاره کرد و گفت: هیچ مشکلی در پرداخت حق الزحمه سواد آموزی نداریم و طبق گزارشات دریافتی کلیه حق الزحمه ها از بابت فعالیتهای سواد آموزی پرداخت شده است .

بخشدار بخش مرکزی شهرستان خدابنده همکاری کلیه دستگاهها و نهادهای دولتی و غیر دولتی را نیز در انجام این فریضه مهم (ریشه کنی بی سوادی) مخصوصاً گروه سنی 49-10 سال مهم و ضروری دانست.

در ادامه از35نفراز آموزش دهندگان ومدیران موسسات تقدیر شد.