مراسم روز درختکاری در خدابنده برگزار شد

به مناسبت آغاز هفته منابع طبیعی و روز درختکاری نهال هایی به صورت نمادین توسط مسئولین شهرستان خدابنده کاشته شد.به گزارش اشراق24،امروز به مناسبت آغاز هفته منابع طبیعی که از روز ۱۵ تا ۲۲ اسفند ماه است و نخستین روز این هفته که به نام روز درختکاری نامگذاری شده است نهال هایی به صورت نمادین با […]

600600p11842EDNmainDSC05384-150x150

به مناسبت آغاز هفته منابع طبیعی و روز درختکاری نهال هایی به صورت نمادین توسط مسئولین شهرستان خدابنده کاشته شد.به گزارش اشراق24،امروز به مناسبت آغاز هفته منابع طبیعی که از روز ۱۵ تا ۲۲ اسفند ماه است و نخستین روز این هفته که به نام روز درختکاری نامگذاری شده است نهال هایی به صورت نمادین با حضور و همکاری  امام جمعه،فرمانداری، شهرداری،آموزش و پرورش،جهاد کشاورزی،منابع طبیعی،سپاه و نیروی انتظامی و آب و فاضلاب روستایی در مقابل سپاه این شهرستان کاشته شد.

محسن اصغری،رئیس منابع طبیعی شهرستان خدابنده در حاشیه این مراسم در گفت و گو با خبرنگار اشراق 24با اشاره به شعار هفته منابع طبیعی که مدیریت جامع منابع طبیعی با مشارکت مردم است اظهار کرد: طبیعت و منابع طبیعی یکی از مظاهر وجود پروردگار عالم است.

وی تصریح کرد: انسان‌ها باید از تخریب منابع طبیعی، قطع درختان و آسیب زدن به محیط ریست پرهیز کنند و این ثروت خدادادی را که امانتی بیش نیست به آیندگان برسانند.

رئیس منابع طبیعی شهرستان خدابنده با اشاره به اینکه استفاده از منابع طبیعی و محیط زیست حق انسان‌ها در راستای ایجاد آرامش و رفاه است، اظهار داشت: آنچه حق انسان‌ها مطرح می‌شود منتهی به تخریب و صدمه زدن نمی‌شود بلکه تمامی افراد از گذشته، حال و آیندگان در قبال منابع طبیعی و محیط زیست مسئولیت دارند و باید در راستای حفظ و مراقبت از آن کوشا باشند.

اصغری ادامه داد: خشکسالی یکی از آسیب‌های طبیعی است که به محیط زیست و منابع طبیعی صدمات جدی را وارد می‌آورد، به همین دلیل هم انسان‌ها باید مراقب باشند و این صدمات طبیعی را تشدید نکرده بلکه باید راه‌های مقابله با این آسیب‌ها را افزایش دهند.

وی تصریح کرد: کاشت درختان مثمر و غیر مثمر در راستای افزایش اکسیژن و فضای سبز یکی از راهکارهای مقابله بشریت با آسیب‌ها و خطرات زندگی ماشینی است.

اصغری یکی از راهکارهای حفظ سلامت انسان‌ها در دنیای پر خطر امروز را آشتی با محیط زیست و ارتقای سطح فضای سبز دانست و بیان کرد: انسان‌ها باید با آشنایی با وظایف خویش در مقابل منابع طبیعی و سالم نگه داشتن محیط زیست زندگی توأم با آرامشی را برای خود ایجاد کنند.

رئیس منابع طبیعی شهرستان خدابنده کاشتن درخت را از جمله کارهای ماندگار دانست و اظهار داشت: انسان‌ها می‌توانند با کاشتن درخت، آبیاری و مراقبت از آن کاری ماندگار را برای خود در دنیا و آخرت رقم بزنند.