نام کاربری یا نشانی ایمیل
رمز عبور
مرا به خاطر بسپار
به گزارش نسیم اشراق، هر ساله وقتی نزدیک ماه رمضان میشود خیلی از صنوف و کسبه نسبت به عرضه محصولات خود تغییراتی میدهند که متناسب با این ماه عزیز باشد.
مثل شیرینی پزیها،سبزی فروشیها حتی رستورانها و فروشگاههای مواد غذایی و همین آمادگی این گروه و تغییر در سبد خرید مردم حال و هوای ماه مبارک رمضان را در شهر ایجاد میکند.
به جرات میتوان گفت المانهای فرهنگی در سطح شهر قیدار برای ایجاد حال و هوای ماه مبارک رمضان به اندازه بامیه و سبزی هم اثرگذار نیست، زیرا که هم از جهت کمی تعداد پایین است و هم از جهت کیفی طرح خاصی را مشاهده نمیکنیم.
جالب اینجاست ادارات و ارگانها نه تنها برای یجاد این حال و هوا در سطح شهر اقدام درخوری انجام ندادهاند، بلکه در حد نصب یک بنر تبریک در مقابل اداره خود به مناسبت حلول ماه رمضان هم اقدام نکردهاند.
سه بنر در ورودیهای سه گانه شهر توسط شهرداری نصب شده است و مابقی بیابانی بیش نیست.
اینجا چند سوال مطرح میشود؛ آیا مسئولین شهرستان اهمیت ماه مبارک رمضان را میدانند یا خیر؟ اگر اهمیت این ماه را میدانند که میدانند، چرا برای ایجاد حال و هوای معنوی در شهر اقدام و پیگیری خاصی دیده نمیشود؟ چرا گروههای مردمی نسبت به این مسئله مطالبهگر نیستند؟ آیا با این روند انتظار آن میرود که #مساجد پررونق و مجالس باشکوه برگزار شود؟ نکند فراموش کردهاید که شما در یک #حکومت_اسلامی مسئول هستید؟
یاد این جمله افتادم که «الناس علی دین ملوکهم»، وقتی سطح دغدغه مسئولان در همین حد است چه انتظاری از مردم عزیز و زحمتکش میرود. نکند انتظار داریم بدون کار حساب شده انقلاب فرهنگی در شهر رخ بدهد؟
آیا از این قضایا ناراحت میشویم؟
بعضی اوقات با خود میگویم اگر کسبههای عزیز و زحمتکش نبودند خبری از ماه رمضان در سطح شهر من نبود.
این حد از حرکت فرهنگی در حد کاری که بامیه میکند هم نیست.
محمد جواد طهماسبی-فعال رسانهای
این مطلب بدون برچسب می باشد.
Δ