کارمند باز خرید شده خدابنده ای که با انگیزه تولید،اقتصاد مقاومتی را معنا کرد+تصاویر/جوانان صرفا به فکر شغل اداری و پشت میز نشستن نباشند

اصانلو،کارمند باز خرید شده خدابنده ای با سابقه ۲۰سال کار با انگیزه تولید،سالن پرورش قارچ را در این شهرستان را ه اندازی کرده است تا سهمی در تحقق اقتصاد مقاومتی داشته باشد. به گزارش اشراق۲۴،اقتصاد مقاومتی یکی از رویکردهای مورد تأکید مقام معظم رهبری است که شرایط امروز کشور به آن نیاز جدی دارد که […]

اصانلو،کارمند باز خرید شده خدابنده ای با سابقه ۲۰سال کار با انگیزه تولید،سالن پرورش قارچ را در این شهرستان را ه اندازی کرده است تا سهمی در تحقق اقتصاد مقاومتی داشته باشد.DSCN9664DSCN9658-1DSCN9656-1

به گزارش اشراق۲۴،اقتصاد مقاومتی یکی از رویکردهای مورد تأکید مقام معظم رهبری است که شرایط امروز کشور به آن نیاز جدی دارد که در همین راستا یک کارآفرین خدابنده ای با الگو گرفتن از اقتصاد مقاومتی توانسته است با طرح تولید قارچ بخشی از نیاز شهرستان خدابنده را تأمین کند.

رضا اصانلو کار آفرین خدابنده ای در گفت و گو با خبرنگار اشراق۲۴اظهار کرد: متولد سال ۱۳۵۳ در شهر کرسف از توابع بخش مرکزی شهرستان خدابنده دارای مدرک تحصیلی دیپلم هستم و شغل قبلی ام کارمند دولت در اداره پست بودم-۲۰سال سابقه کار داشتم-و باز خرید شدم تا سهمی در تحقق اقتصاد مقاومتی داشته باشم.

وی افزود: از ابتدای سال جاری با انگیزه اشتغالزائی در سالن ۹۶متری کار پرورش قارچ را راه اندازی کردم و حدود مبلغ ۱۸میلیون تومان سرمایه اولیه داشتم و مبلغ ۱۰میلیون تومان نیز از بسیج سازندگی سپاه شهرستان خدابنده وام گرفتم.

*بازار فروش قارچ در خدابنده مطلوب است

کارآفرین خدابنده ای با بیان اینکه همیشه انگیزه ورود در کار تولیدی را داشتم ادامه داد: هر دو ماه یک بار ۲/۵تن قارچ برداشت می کنم و به طور متوسط این میزان در سال در حدود ۱۵تن است و محصول خود را در سطح شهرستان خدابنده و بویژه در روستاها به فروش می رسانم.

وی با بیان اینکه پسرم نیز در این کار به من کمک می کند افزود: بازار فروش  مان خوب است و قارچ درجه یک را به صورت عمده کیلوئی ۵هزار و ۵۰۰تومان می فروشم و درجه ۲ و ۳ را تا حداقل سه هزار تومان به مشتری می دهیم و با راه اندازی این واحد تولیدی برای چهار نفر به صورت غیر مستقیم اشتغالزائی شده است.

کارآفرین خدابنده ای اظهار کرد: قارچ ماده خوراکی است که دارای ارزش غذائی بالائی است و حاوی پروتئین است و ارزش آن بیشتر از سبزیجات و کمتر از گوشت است و بسیار مفید است و در انواع غذاها می توان از آن استفاده کرد و بخاطر جذب بالا برای کسانی که دچار مشکل اضافه وزن هستند و به دنبال رژیم لاغری هستند بسیار مناسب است  چون که چربی سوزی بالایی دارد و البته خاصیت ضد سرطانی هم دارد و به نظر من باید این ماده غذایی در سبد خانوارها جا داشته باشد.

*جوانان صرفا به فکر شغل اداری و پشت میز نشستن نباشند

اصانلو ادامه داد: به مردم بویژه قشر جوان توصیه می کنم فقط به فکر شغل اداری و پشت میز نشستن نباشند بلکه با توکل به خدا آستین همت را بالا بزنند و به سمت تولید پیش بروند و البته مسئولان نیز باید حمایت مادی و معنوی خود را دریغ نکنند.

وی افزود: در صورت حمایت در آینده دو سالن دیگر نیز راه اندازی خواهم کرد تا از این طریق برای چهار نفر دیگر به صورت مستقیم شغل ایجاد شود و از این طریق می توانم سهمی و لو اندک در تحقق اقتصاد مقاومتی داشته باشم.

کارآفرین خدابنده ای ادامه داد: شعار امسال در ادامه همان راه امام(ره)است که با هوشیاری و ذکاوت رهبری مملکتمان را از دشمنی های شیاطین بزرگ و کوچک مصون داشته است و بنده هم به سهم خود وظیفه دارم پیرو و ادامه دهنده این راه باشم.

وی افزود: انقلاب ما  پستی و بلندی بسیار دیده است ولی آنچه مهم است این است که همه با تلاش در راه عزت ایران اسلامی قدم برداریم و گمان نبریم که دشمن آرام نشسته است و آگاه باشیم که سنگرها عوض شده است و با ورود در عرصه اقتصاد مقاومتی، در سنگر اقتصادی که امروزه از مهمترین سنگرها محسوب می شود پیروز میدان خواهیم بود.

اصانلو در پایان سخنان خود از مسئولان خواست تا در راهی که قدم گذاشته کمکش کنند و با در اختیار گذاشتن وام او را یاری رسانند تا فعالیتش را توسعه دهد و از سپاه شهرستان خدابنده بخاطر دادن تسهیلات و همچنین خبرنگار اشراق۲۴ که کار انعکاس خبری را بر عهده داشت تشکر کرد.