پیش داوری و برقراری ارتباط ناسالم در شان کارشناسان دادگستری نیست/دیدار رئیس کل دادگستری استان زنجان با مسولان قضایی خدابنده

رئیس کل دادگستری استان زنجان در جمع مسولان قضایی و قضات دادگستری خدابنده گفت:  پیش داوری و برقراری ارتباط ناسالم در شان کارشناسان دادگستری نیست. به گزارش اشراق۲۴،جعفر گل محمدی رئیس کل دادگستری استان زنجان به همراه دادستان و معاونین ضمن حضور در دادگستری شهرستان خدابنده و در جمع رئیس دادگستری، دادستان و قضات دادگستری خدابنده […]

رئیس کل دادگستری استان زنجان در جمع مسولان قضایی و قضات دادگستری خدابنده گفت:  پیش داوری و برقراری ارتباط ناسالم در شان کارشناسان دادگستری نیست.

۱۰۰۶۳۳۳

به گزارش اشراق۲۴،جعفر گل محمدی رئیس کل دادگستری استان زنجان به همراه دادستان و معاونین ضمن حضور در دادگستری شهرستان خدابنده و در جمع رئیس دادگستری، دادستان و قضات دادگستری خدابنده گفت: رعایت سلسله مراتب اداری، احترام متقابل، روابط حسنه و رفتار مطابق شأن قضات، کارمندان و مدیریت مورد انتظار مجموعه است.

رئیس کل دادگستری استان زنجان در این دیدار اظهار کرد: رفتار خارج از ضابطه و افراط و تفریط پسندیده نیست، گاهی زمانبر بودن فرایند رسیدگی و عدم تصمیم قضایی و اداری به موقع در پرونده ها موجب اضطراب و نگرانی اصحاب دعوی است.

وی با بیان اینکه تقوا، رازداری، امانتداری و آراستگی ظاهری از جمله ویژه گی‌های یک کارشناس رسمی دادگستری محسوب می‌شود، گفت: یکی از کارهایی که در امر کارشناسی مهم است رعایت اخلاق حرفه‌ای بوده که عدم توجه به این مسئله از سوی یک یا چند نفر سبب خدشه‌دار شدن حیثیت تمام کارشناسان می‌شود.

گل محمدی ادامه داد: پیش داوری و برقراری ارتباط ناسالم در شان کارشناسان دادگستری نیست و کارشناسان بابد بر اساس اسناد، مدارک و دلایل لازم نظر خود را اعلام و از برقراری هرگونه ارتباط با اصحاب پرونده پرهیز کنند.

احمدی رئیس شورای قضایی استان زنجان شفاف سازی، قضاوت قانونی و دقیق، مدیریت سنجیده در پرونده ها و عدم واگذاری قضاوت به ضابطین و کارشناسان انتظار بجایی از همکاران است.

وی افزود: اگر در یک پرونده که شاکی جفا دیده به مرجع قضایی مراجعه می کند به درستی احقاق حق شود و انتظار منطقی وی برآورده شود دیگر از حواشی آن پرونده ها، مسائل و حوادث دیگری بوجود نمی آید و با تدبیر به موقع از بروز بسیاری از مشکلات جلوگیری به عمل می آید.

احمدی ادامه داد: امور کارشناسی را می‌توان در دو بخش اخلاق حرفه‌ای و کارشناسی دینی تعبیر کرد که در بخش کارشناسی دینی اگر انسان مالکیت مشاعی را بپذیرد، بسیاری از مشکلات آنان برطرف می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: بعد از اینکه پرونده به طور کامل توسط کارشناسان در حوزه های مختلف مورد بررسی قرار گرفت و متوجه شدند هیچ اتفاقی نیفتاده است و یا نه تخلفی صورت گرفته و اداری است در آن صورت در هیئت های تخلف اداری رسیدگی می شود و یک سری تخلفات هم که جنبه جزایی و جرم است در دادگستری مورد بررسی قرار می گیرد.