همه چاه‌های کشاورزی خدابنده پر شدند

همه چاه‌های کشاورزی خالق آباد خدابنده با دستور مستقیم دادستان پر شدند.

به گزارش نسیم اشراق،رضا شهنوازی،عضو شورای اسلامی روستای خالق آباد خدابنده گفت: بادستور مستقیم بختیاری،دادستانی و با حضور نیروی انتظامی و عوامل منابع آب خدابنده تمامی چاه‌های کشاورزی خالق آباد مسلوب المنفعه شدند.

وی افزود:روستای خالق آباد 300خانواردارد که ازطریق کشاورزی امرار معاش می‌کنند.

عضو شورای اسلامی روستای خالق آباد خدابنده ادامه داد: اهالی این روستا هیچ گونه درآمدی ندارند و با حفر چاه‌هایی به عمق 3الی 8متری که به قبل از سال 85برمی‌گردد یک موتور دستی گذاشته و زندگی می‌کنند.
شهنوازی افزود: با پرشدن این چاه‌ها همه اهالی مجبورند برای گارگری به شهرها و روستاهای اطراف که پر ازچاه‌های غیر مجاز بوده و بخاطر وجود نفوذ در آنها چاه‌شان پر نمی شود به کارگری بروند.
سید مهدی غفاری رئیس شورای خالق آباد نیز گفت: در پر کردن چاه‌ها عدالت رعایت نمی‌شود که اگر تمام چاه‌های غیر مجاز حاشیه خرارود پر شوند، شاید ما از طریق خرارود آب داشته باشیم.
وی افزود: خالق آباد تنها روستای بخش مرکزی و دهستان خرارود است که تمام چاه‌های آن پر شدند،این درحالی است که در شهرستان خدابنده بیش از2000چاه غیر مجاز وجود دارد که اکثریت آنها در حاشیه خرارود و روستاهای همسایه خالق آباد است.
رئیس شورای خالق آباد ادامه داد: ما چهار فقره پرونده برای استفاده عموم کشاورزان داریم و پیگیر جابجایی این چاه‌ها هستیم تا روستا را از مرگ حتمی نجات و اهالی را به زندگی امیدوار کنیم ولی نتیجه ای از سوی مدیریت منابع آب نگرفته‌ایم.
غفاری از مسئولان دولتی درخواست کرد: در نگاه به کشاورزان عدالت را رعایت کنند و به داد مردم مظلوم خالق آباد برسند.