همایش طرح حفظ قرآن کریم در خدابنده برگزار شد+تصویر

همایش طرح حفظ قرآن کریم همزمان با ایام‎الله مبارک دهه فجر با حضور رئیس اداره اوقاف استان زنجان در حرم مطهر قیدار نبی(ع)شهر قیدار برگزار شد. به گزارش اشراق24،امروز همایش طرح حفظ قرآن کریم همزمان با ایام‎الله مبارک دهه فجر با حضور رئیس اداره اوقاف استان زنجان در حرم مطهر قیدار نبی(ع)شهر قیدار برگزار شد. حجت الاسلام […]

DSCN5062DSCN5061DSCN5058DSCN5056DSCN5055همایش طرح حفظ قرآن کریم همزمان با ایام‎الله مبارک دهه فجر با حضور رئیس اداره اوقاف استان زنجان در حرم مطهر قیدار نبی(ع)شهر قیدار برگزار شد. به گزارش اشراق24،امروز همایش طرح حفظ قرآن کریم همزمان با ایام‎الله مبارک دهه فجر با حضور رئیس اداره اوقاف استان زنجان در حرم مطهر قیدار نبی(ع)شهر قیدار برگزار شد.

حجت الاسلام محمد نکو نام با اشاره به اینکه ستاد طرح تربیت حافظان از مهرماه امسال راستی آزمایی خود را از استان‌ها آغاز کرده است، افزود: مرحله کتبی و شفاهی آزمون سراسری طرح تربیت حافظان حفظ قرآن به عنوان بزرگ‌ترین رویداد حفظ قرآن در کشور به روال گذشته در اسفندماه برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: آزمون شفاهی از 1 تا 12 اسفند‌ماه و مرحله کتبی نیز به طور همزمان پنج‌شنبه، 13 اسفندماه در 31 استان برپا خواهد شد.
رئیس اداره اوقاف استان زنجان با اشاره به اینکه راستی آزمایی از کلاس‌های طرح تربیت حافظان قرآن کریم در استان‌ها به پایان رسیده است، یادآور شد: کلاس‌ها در تمامی استان‌ها به صورت مداوم و با حمایت ادارات اوقاف در حال برگزاری است.

وی استقبال قرآ‌ن‌آموزان را از این کلاس‌ها خوب ارزیابی کرد و گفت: آزمون سراسری حفظ قرآن در 11 رشته حفظ قرآن و در سنین مختلف بین بانوان و آقایان در 31 استان برگزار خواهد شد.
نکونام تأکید کرد: آزمون حفظ قرآن در رشته‌های حفظ جزء 30، جزء 30 و یک، جزء 30 و اجزاء یک و دو، پنج جزء، 10، 15 و 20 جزء و حفظ کل، حفظ موضوعی 150 موضوع، حفظ موضوعی 300 موضوع (حفظ موضوعی آسمان ویژه نوجوانان 120 موضوع) در سنین مختلف بانوان و آقایان در اسفندماه برپا می‌شود.

این مسئول با یادآوری این مطلب که سهمیه مرحله چهارم طرح تربیت حافظان در سال‌جاری 365 هزار نفر بوده است، تصریح کرد: ستاد طرح تربیت حافظان این سهمیه را در ابتدای سال در بین استان‌های کشور تقسیم و سهمیه هر استان نیز مشخص کرد.

وی تأکید کرد: با عنایت پروردگار متعال،این سهمیه در مدت شش ماه تکمیل و تاکنون 385 هزار نفر درمرحله چهارم سامانه جامع ثبت‌نام کرده‌اند که با احتساب مراحل قبلی رقمی بالغ بر یک میلیون و 230 هزار نفر را تشکیل می‌دهد و با پیش‌بینی انجام شده ان‌شاءالله نزدیک به 300 هزار نفر در این آزمون شرکت خواهند کرد.