متن کامل خطبه های نماز جمعه این هفته شهر قیدار(4بهمن)

 نماز جمعه این هفته شهر قیداربه امامت حجت الاسلام طالبی اقامه شد. ثبیر: ابتدای خطبه خودم و همه نمازگزاران عزیز برادران و خواهران گرام را به تقوای الهی دعوت می کنم. سخن در مورد بیماری های اخلاقی بود که یکی از بیماری های مهم اخلاقی که منشأ بسیاری از رذائل اخلاقی است غفلت است که […]

 نماز جمعه این هفته شهر قیداربه امامت حجت الاسلام طالبی اقامه شد.11111

ثبیر:

ابتدای خطبه خودم و همه نمازگزاران عزیز برادران و خواهران گرام را به تقوای الهی دعوت می کنم.

سخن در مورد بیماری های اخلاقی بود که یکی از بیماری های مهم اخلاقی که منشأ بسیاری از رذائل اخلاقی است غفلت است که در رابطه با علائم و نشانه های بیماری غفلت سخن می گفتیم.

یکی دیگر از علامت های غفلت ارتباط ضعیف با قرآن است  این گونه افراد با قرآن خیلی ارتباط ندارند. قرآن می فرماید آدم هایی که ارتباطشان با خدا ضعیف است،قرآن نسبت به آنها «وَلاَ يَزِيدُ الظَّالِمِينَ إَلاَّ خَسَاراً»)سوره اسراء، آیه 82) وقتی قرآن می خوانند بدشان می آید. علاوه بر اینکه ارتباط خودشان با قرآن ضعیف است اگر کسی هم قرآن می خواند در وجود آنها اثر نمی  گذارد.

 کاهلی و سستی نسبت به نماز و با کسالت و بی حالی نماز خواندن از دزگر نشانه های غافلان است .قرآن می فرماید انسانی هایی که یاد خدا در زندگی شان کمرنگ است و ارتباطشان با خدا ضعیف است، با کسالت و بی حالی نماز می گذارند«إِذَا قَامُواْ إِلَى الصَّلاَةِ قَامُواْ كُسَالَى» (سوره نساء، آیه 142(نماز را با کسالت و بی حالی می خوانند. تلاش کنیم حلاوت و شیرینی نماز و حلاوت نماز اول وقت را بچشیم. نمازآن قدر برایمان شیرین باشد که اگر یک روز برای نماز صبح خواب ماندیم آن روز برایمان سیاه باشد. نماز حرف زدن و گفت و گوی با خداست، باید با علاقه خوانده شود. که امام صادق (علیه السلام) فرمودند: «شیعه ما را سه جا امتحان کنید، 1- موقع نماز اول وقت. 2- برادری؛ یعنی چقدر در حق مردم کمک می کند و رفع نیاز می کند. 3- رازداری

یک علامت دیگر این است که راحت به گناه تن می دهد و در مقابل گناه مقاوم نیست. 3. خداوند در قرآن می فرماید: «يُسَارِعُونَ فِي الإِثْمِ وَالْعُدْوَان» (ِبحارالانوار، ج 65، ص 149؛اعلام الدین، ص 130،الخصال، ج 1،ص 30( مشاهده می کنید که بعضی ها در مقابل گناه زود خم می شوند، خاضع می شوند؛ در مقابل غیبت، تهمت، معصیت، لقمة حرام. اما بعضی ها مقاومند. بنابراین یک علامت کسی که از یاد خدا اعراض کرده این است که«يُسَارِعُونَ فِي الإِثْمِ وَالْعُدْوَانِ» دنبال گناه می دود، به جای این که «يُسَارِعُونَ فِي الخيراتِ» دنبال کار خیر بدود.

علامت دیگراین است که حق پذیر نیست،گویا کور و کر است«لَهُمْ أَعْيُنٌ لاَّ يُبْصِرُون» چشم دارد ولی نمی بیند، گوش دارد ولی نمی شنود. پس اگر کسی از یاد خدا اعراض کرد، یک علامتش این است که زیر بار حق نمی رود، حق پذیر نیست، امور برایش مشتبه می شود، حق و باطل را نمی تواند تشخیص بدهد، قدرت تشخیص از او سلب می شود.

آغاز اجراى گام نخست توافق ژنو‏

توافق هسته ای ژنو بالاخره پس از حرف و حدیث های فراوان به مرحله اجرایی رسید و قرار شد از روز دوشنبه 30 دی به طور همزمان تحریم ها علیه ایران لغو و فعالیت های غنی سازی در ایران محدود شود.

آنچه که مهم است بی اعتمادی نسبت به آمریکا است که به راحتی زیر قول و تعهدشان می زنند همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند:

«به آمريكايى‏ها بدبينيم؛ به آن‏ها هيچ اعتمادى نداريم. ما دولت ايالات متّحده آمريكا را دولتى غيرقابل اعتماد مى‏دانيم؛ دولتى خودبرتربين، دولتى غيرمنطقى و عهدشكن، دولتى سخت در پنجه تصرّف و اقتدار شبكه صهيونيسم بين‏المللى – كه به‏خاطر رعايت خواسته‏ها و منافع نامشروع شبكه صهيونيستى بين‏المللى مجبورند با رژيم غاصب و جعلى اشغال‏كننده فلسطين مماشات كنند»

تمام تلاش آمریکا و غربی ها این است که حداکثر امتیازات را از ایران بگیرد طی دو ماه که از امضای توافق ژنو می گذرد موارد متعدد نقض این توافق از سوی غرب مشاهده شده است از جمله قرار دادن نام شرکت کشتیرانی ایران در فهرست تحریمها ی اتحادیه اروپا تنها بعد از چند روز یا به عنوان مثال قبلا توافق شده بود در 6 ماه 7 میلیارد دلار از دارائی های بلوکه شده ایران آزاد شود ولی اخیرا اوباما اعلام کرده این مبلغ 2/4 میلیارد آن هم در 8 قسط . چنانچه این روند در ماههای آینده در اجرای رسمی این توافق اتفاق بیفتد باید اقدامات لازم از سوی ایران انجام شود.

مرورى بر نشست ژنو2، اهداف، دستاوردها و ناكامى‏ها

ایران ابتدا ه با تمجيد و تعریف از سوی بان کی مون دبیر کل سازمان ملل دعوت شد و سپس در فاصله کوتاهی این دعوت پس‏گرفته شد و این بیش از پیش نشان می دهد که سازمان ملل دست چند دولت می باشد و هر چه آن ها بگویند آنرا انجام می دهد.

 همان‏طور كه حضور بدون پيش‏شرط ايران در اين نشست مى‏توانست مؤثر واقع شود، غيبتش هم مى‏تواند تأثير داشته باشد آمريكايى‏ها تلاش مى‏كردند ايران را با پذيرش پيش‏شرط محتواى ژنو 1 كه حذف بشار اسد را دنبال مى‏كرد، به ژنو2 دعوت كنند تا  در برابر روسيه، چين و نمايندگان دولت سوريه امتیاز بگیرند.  غيبت ايران يعنى از دست رفتن يك امتياز مهم آمريكا. روى ديگر از دست دادن اين امتياز، كم‏اعتبارى نتايج اين نشست است؛

تروريست‏ها و حاميانشان پس از ناكامى مفتضح‏كننده در براندازى بشار اسد و تحمل شكست‏هاى مكرر، مأيوسانه به اين نتيجه رسيدند كه با پرچم و سازوكار ديپلماسى به جنگ عرصه عملياتى بروند، هر چند اين روش در مواردى جوابگو و راه‏حل است اما به نظر مى‏رسد در وضعيت حاضر، سلاح كارآمدى در معركه سوريه نيست زيرا حكومت سوريه در ميدان نبرد، دست برتر را دارد و ايران اسلامى با نقش بسيار تعيين‏كننده‏اش به‏جاى حضور در جبهه ديپلماسى، به‏علت خوى استكبارى آمريكا در جبهه مقابل قرار گرفته كه نشانه‏هاى واقعى‏اش به پيروزى نزديك‏تر است و بنابراين بايد براى پيروزى قطعى بيشتر تلاش كند. با اين توضيح مى‏توان به پيروزى از مسير كوتاه‏تر اميد داشت.