متن کامل خطبه های نماز جمعه این هفته شهر قیدار(22فروردین)+عکس

 نماز جمعه این هفته شهر قیدار به امامت حضرت حجت الاسلام طالبی اقامه شد.اشراق آنلاین:متن کامل خطبه های نماز جمعه این هفته شهر قیدار(22فروردین) ابتدا خود و همه نماز گزاران عزیز را به تقوای الهی دعوت می کنم. راه هاي درمان غفلت خودم و همه نمازگزارن عزیز را به تقوای الهی دعوت می کنم. تقوا […]

 نماز جمعه این هفته شهر قیدار به امامت حضرت حجت الاسلام طالبی اقامه شد.DSC02816DSC02813DSC02820DSC_0005اشراق آنلاین:متن کامل خطبه های نماز جمعه این هفته شهر قیدار(22فروردین)

ابتدا خود و همه نماز گزاران عزیز را به تقوای الهی دعوت می کنم. راه هاي درمان غفلت خودم و همه نمازگزارن عزیز را به تقوای الهی دعوت می کنم.

تقوا رفتار و گفتار انسان را در جهت خواست و رضای الهی کنترل می کند و از خود سرانه عمل کردن باز می دارد. متقی بر مدار رضایت الهی حرکت می کند.

ادامه بحث بهداشت روان / راه های درمان غفلت

در هفته های گذشته بیان شد که اولین عامل غفلت زدائی، مداومت بر ذکر الهی است. که یکی از مصادیق مهم الهی طبق تصریح قرآن کریم نماز جمعه است.

دومین عامل از عوامل موثر در زدودن غفلت محافظت بر اوقات نماز است

امام باقر(ع) فرمود: قَالَ أَيُّمَا مُؤْمِنٍ حَافَظَ عَلَى الصَّلَوَاتِ الْمَفْرُوضَةِ فَصَلَّاهَا لِوَقْتِهَا فَلَيْسَ هَذَا مِنَ الْغَافِلِين‏

هر کس بر اوقات نماز های واجب محافظت کند طبق روایات معصومین علیهم السلام آثار گرانبهائی دارد که به برخی از آنها اشاره می شود:

1- برآورده شدن خواسته ها:

حضرت عبدالعظیم حسنی از امام حسن عسكری(ع) روایت می كند كه فرمودند: “خداوند متعال با حضرت موسی تكلم كرد، حضرت موسی فرمود:خدای من. كسی كه نمازها را در وقتش به جای آورد چه پاداشی دارد؟ خداوند فرمود:حاجت و درخواستش را به او عطا می كنم و بهشتم را برایش مباح می گردانم (بحارالانوار، ج82، ص204)

 پیرمردی نقل می کند من در نوجوانی در مشهد محضر مرحوم حاج شیخ حسن علی نخودكی رفتم عرض کردم: من سه حاجت مهم دارم، دلم می خواهد هر سه تا را خدا در جوانی به من بدهد، 1-  دلم می خواهد در جوانی به حج مشرف شوم. 2 -دلم می خواهد یك همسر خوب خدا به من عنایت كند..3- كسب آبرومندی . فرمودند:نماز اول وقت به جماعت بخوان. این عملی را كه ایشان فرمودند من شروع كردم و در فاصله سه سال هم به حج مشرف شدم، هم زن مؤمنه و صالحه خدا به من داد و هم كسب با آبرو به من عنایت كرد.2

2 – برطرف شدن گرفتاری و ناراحتی:

پیامبر اكرم(ص) فرمودند:«بنده ای نیست كه به وقت های نماز اهمیت بدهد، مگر این كه من سه چیز را برای او ضمانت می كنم: برطرف شدن گرفتاری ها و ناراحتی ها، آسایش و خوشی به هنگام مردن و نجات از آتش» (سفینه البحار،ج 2، ص 42)

 3 – ورود به بهشت و دوری از جهنم

امام محمد باقر(ع) می فرمایند:«هر كس نماز واجب را در حالی كه عارف به حق آن است در وقتش بخواند، به گونه ای كه چیزی دیگر را بر آن ترجیح ندهد، خداوند برای وی برائت از جهنم می نویسد كه او را عذاب نكند، و كسی كه درغیر وقتش به جا آورد در حالی كه چیزی دیگر را بر آن ترجیح دهد، خداوند می تواند او را ببخشد یا عذابش كند »

وسائل الشیعه، ج 3، ص 81)

 4 – در امان بودن از بلاهای آسمانی:

قطب راوندی می گوید: پیامبر خدا(ص) فرمود:«هنگامی كه خداوند از آسمان آفتی بفرستد، سه گروه از آن، در امان می مانند: حاملان قرآن، رعایت كنندگان خورشید یعنی كسانی كه وقت های نماز را محافظت می كنند و كسانی كه مساجد را آباد می نمایند.»

( الصلاة فی الكتاب و السنة، ج 1، ص 329.)

خطبه دوم

قطعنامه اتحادیه اروپا در باره ایران

قطعنامه‏اى كه روز پنجشنبه هفته گذشته با عنوان راهبرد اتحاديه اروپا درباره ايران به تصويب پارلمان اين اتحاديه رسيد،ننگ ديگری دركارنامه دولت‏هاى اروپا است.

در اين قطعنامه آمده است: ايران بايد توافق‏نامه ژنو را بى‏كم و كاست اجرا كند!… عوامل زندانى فتنه 88 را آزاد كند، به حصر سران فتنه آمريكايى- اسرائيلى 88 پايان بدهد! ممنوعيت همجنس‏بازى را لغو کند، به هر يك از نمايندگان يا هيئت‏هاى پارلمانى اتحاديه اروپا كه به ايران سفر مى‏كنند، اجازه ملاقات با جاسوسان داخلى، فتنه‏گران و محكومان امنيتى را داشته باشند! دفتر نمايندگى اتحاديه اروپا در ايران تأسيس شود تا بر مسائل سياسى و اجتماعى كشور نظارت مستقيم داشته باشد! به آنچه از نظر اتحاديه اروپا نقض حقوق بشر تلقى‏مى‏شود خاتمه بدهد. ودر این قطعنامه،انتخاب آقای روحانى و انتخابات رياست‏جمهورى يازدهم زیر سئوال رفته و غيردموكراتيك تلقى شده  است

اتحادیه اروپا در خصوص رعایت حقوق بشر در جایگاه یک متهم است و كارنامه سياه غرب و بعضى از كشورهاى اروپايى به پارلمان اروپا اجازه نمى‏دهد درباره حقوق بشر قلم‏فرسايى کند و  ايران اسلامى را مورد نقد قرار دهد اتحادیه اروپا که از رژیم صهیونیستی یعنی بزرگ‌ترین تروریسم ‏حمایت می کند و افتخار می‌کنند که از آدم‌کشان صهیونیست دفاع می‌کنند. سازمان منافقان که بیش از 17 هزار نفر را در ایران ترور کرده‌اند و الان در حمایت اروپا ‏به ‏سر می‌برند، حمایت از تروریست‌های امروز سوریه که زبان از بیان جنایات آن‌ها ‏شرم دارد،جنایتها در زندان های ابو غریب و گوانتانمو و … ‏در پرونده سیاه اروپایی‌هاست.

در اين قطعنامه انتخابات جمهورى اسلامى ايران به‏خصوص انتخابات اخير رياست جمهورى، غيردموكراتيك خوانده شده است، گويا از منظر پارلمان اروپا معيار دموكراتيك بودن انتخابات پايين بودن درصد مشاركت مردم است، متوسط حضور مردم در انتخابات پارلمان كنونى اروپا حدود 43 درصد و حتى در بسيارى از كشورها ميزان مشاركت زير 38 درصد بوده است، طنز و مضحك و خنده دار است كه پارلمان اروپا با چنين ميزان مشاركت پايينى، مشاركت 73درصدى مردم ايران در انتخابات اخير رياست جمهورى را غيردموكراتيك مى‏داند

آن‌ها با وقاحت تمام بحث اعتراض به ممنوعیت همجنس‌بازی ‏در ایران را در این قطع نامه مطرح ‏کردند باید در قبال این توهین تو دهنی محکمی بخورند.‏

اینجا نه عراق است، نه لیبی و نه افغانستان، اینجا ایران مقتدر و  سرفراز است با مردم بصیر و غیرتمند و تابع آن امامی هستند که فرمودند آمریکا شیطان بزرگ است و هیچ غلطی ‏‏نمی‌تواند بکند‏ و تمام حرکات غربی ها را رصد می کنند و قطعا اجازه نمی دهند که  یک مقرّ شیطانی و لانه جاسوسی دیگری در ایران برپا شود.

اتحادیه اروپا بداند هر اقدامى كه منجر به تعطيلى علم و دانش در ايران شود، با عزت جمهوری اسلامی بازی کند و استقلال ما را زیر سئوال برد با قهر و خشم انقلابی ملت روبه‏رو خواهد شد.

اتحاديه اروپا بايد بداند كه ملت ايران اجازه آزادى عناصر جاسوس و عناصرى كه عملگى دشمنان در كشور را کرده اند را نخواهند داد. دولت ،مجلس، نخبگان، اهالى رسانه، مسؤولان و علما همه بايد على‏رغم وجود تفاوت سليقه در برخى موضوعات با حفظ انسجام و وحدت پاسخ دندان‏شكن به اتحاديه اروپا بدهند در غير اين صورت آن‏ها با ديدن ضعف، گام‏هاى روبه جلويى برخواهند داشت.که خساراتش قابل جبران نخواهد بود.

اتحادیه اروپا با این اقدامش نشان داد که نوکر چشم و ‏گوش بسته ‏آمریکا و صهیونیست‌هاست و از آنها دستور می گیرد.‏

یکشنبه 24 فروردین سالروز وفات حضرت ام‏البنين روز تكريم مادران و همسران شهدا

مادران و همسران شهدا، الگو و اسوه صبر،مقاومت و ایستادگی و مؤثرترين و نقش‏آفرين‏ترين عناصر كشور هستند و طبق فرمایش مقام معظم رهبری از نظر تأثير و ارزش رفتار و حركت، فقط با خود شهدا قابل مقايسه هستند؛ دیگر با هيچ قشر ديگرى قابل مقايسه نيستند. و  یادگاران گهرباری هستند که همواره شایسته تقدیر و سپاسگزاری جامعه بوده و خواهند بود.

اگر مادران و همسران شهيدان صبر ،ايستادگى و ایثارو روشنگری ها را نداشتند ما در انقلاب و جنگ پيروز نمى‏شدیم.

این را هم بدانیم که این خانواده های معظم شهداء نیازی به تکریم و احترام ما ندارند بلکه این ماه هستیم که به این خانواده نیاز داریم. عطر معنوی شهادت از اینها قابل استشمام است استاد درس ایثار و مقاومت این پدران و مادران و همسران شهدا هستند.

انصراف از گرفتن یارانه ها

اگرکسانی که دارای تمکن مالی هستند و یارانه نقشی در زندگی آنها ندارد از گرفتن یارانه انصراف دهند خدمت بزرگی به اقتصاد کشور و به نظام اسلامی می کنند و به مسئولان کمک می کنند تا آن‌ها بتوانند اقتصاد ‏کشور ‏را سامان‌دهی کنند فلسفه اصلی هدفمندی یارانه‌ها این بوده که نیازمندان کمک شود.‏

لازم به ذکراست باب اله فتحی،فرماندارخدابنده سخنران قبل ازخطبه های نمازجمعه این هفته شهرقیداربود.