مانور کتاب در خدابنده برگزار می شود/تشریح برنامه های هفته کتاب در خدابنده

مدیر کتابخانه‌های عمومی شهرستان خدابنده گفت: به مناسبت هفته کتاب،مانور کتاب در  سطح شهر قیدار برگزار می شود. سید مهدی موسوی در گفت و گو با خبرنگار اشراق۲۴اظهار کرد:اجرای طرح عضویت رایگان علاقه مندان در کتابخانه‌های عمومی استان از برنامه‌هایی است که در ایام گرامیداشت کتاب، کتابخوانی و کتابدار اجرا خواهد شد و عضویت مراجعین […]

مدیر کتابخانه‌های عمومی شهرستان خدابنده گفت: به مناسبت هفته کتاب،مانور کتاب در  سطح شهر قیدار برگزار می شود.

سید مهدی موسوی در گفت و گو با خبرنگار اشراق۲۴اظهار کرد:اجرای طرح عضویت رایگان علاقه مندان در کتابخانه‌های عمومی استان از برنامه‌هایی است که در ایام گرامیداشت کتاب، کتابخوانی و کتابدار اجرا خواهد شد و عضویت مراجعین کتابخانه ها در ۲۴ آبان همزمان با روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار در تمامی کتابخانه ها رایگان خواهد بود.

وی از پیش بینی بیش برگزاری بیش از ۵۰عنوان برنامه در ایام گرامیداشت کتاب، کتابخوانی و کتابدار در شهرستان خبر داد و افزود

اجرای طرح اهدای کتاب به کتابخانه های عمومی، برگزاری نشست های کتابخوان کتابخانه ای، مدرسه ای، جلسات نقد کتاب، و مسابقات فرهنگی، ارائه خدمات کتابخانه ای از طریق کتابرسان سیار روستایی به روستاها و شهرک‌های فاقد کتابخانه عمومی،برگزاری مسابقات کتابخوانی در راستای ترویج فرهنگ مطالعه در بین مردم ،برگزاری فعالیتهای فوق برنامه و فرهنگی ( جلسات قصه گویی، مسابقه نقاشی ، کتابسازی، روخوانی کتاب، روزنامه دیواری،خاطره نویسی با مضمون کتاب و کتابخوانی) درکتابخانه‌های عمومی شهرستان ، برگزاری نمایشگاه کتاب و ارائه و نمایش کتابهای پرمخاطب در بخش تازه های کتاب کتابخانه ها، ، برگزاری نمایشگاه کتاب. بازدید دانش آموزان مدارس و دانشجویان دانشگاهها از کتابخانه های عمومی، اختصاص موضوع انشا مدارس به موضوع کتاب و کتابخوانی و،حضور کتابداران در مدارس و مهدهای کودک به منظور معرفی کتاب و خدمات کتابخانه ها   را از دیگر برنامه های مهم کتابخانه های عمومی شهرستان در ایام گرامیداشت کتاب، کتابخوانی و کتابدار عنوان کرد.

وی با بیان اینکه شعار هفته کتاب امسال «آینده روشن با خانواده کتابخوان» نام گرفته است، افزود: قرآن اولین کتاب آسمانی است و در آن به مطالعه و خواندن کتاب سفارش شده است و در احادیث نیز قلم علما از خون شهیدان برتر یاد شده است.

رءیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان خدابنده به بیانات رهبر انقلاب درباره فریضه و واجب بودن مطالعه کتاب اشاره کرد و گفت: امسال بیش از  ۵۰ عنوان برنامه به مناسبت هفته کتاب در سطح شهرستان خدابنده برگزار می شود.