علامه طباطبایی با دو بال قرآن و عقل پرواز کرد/وزارت ارشاد باید توجه داشته باشدکه کتاب خوب تولید شود

امام جمعه قیدار با بیان جایگاه رفیع علامه طباطبایی، این متفکر و فیلسوف بزرگ شیعه گفت: این عالم سترگ الهی با دو بال قرآن و عترت و عقل پرواز کرد و در طول حیات پر خیر و برکت خود همواره درخدمت مردم و فرهنگ تشیع بود و در این راه هیچگاه احساس خستگی نکرد. حجت […]

DSC06318امام جمعه قیدار با بیان جایگاه رفیع علامه طباطبایی، این متفکر و فیلسوف بزرگ شیعه گفت: این عالم سترگ الهی با دو بال قرآن و عترت و عقل پرواز کرد و در طول حیات پر خیر و برکت خود همواره درخدمت مردم و فرهنگ تشیع بود و در این راه هیچگاه احساس خستگی نکرد.

حجت الاسلام طالبی با اشاره به سالروز علامه طباطبائی در گفت و گو با خبرنگار اشراق24،با بیان جایگاه رفیع این متفکر و فیلسوف بزرگ شیعه اظهار کرد:  تاریخ شیعه از افتخارات بسیار و تحولات چشمگیر سرشار است تحولاتی که به دست عالمان ربانی و متعهد به وجود آمده است و یکی از موثرترین  این علما که درخشش ویژه ای دارد علامه طباطبائی است که هنوز هم پرچم دار عرصه های علمی و فکری و فرهنگی جهان تشیع در این عصر به شمار می رود.

وی افزود: این عالم سترگ الهی با دو بال قرآن و عترت و عقل پرواز کرد و در طول حیات پر خیر و برکت خود همواره درخدمت مردم و فرهنگ تشیع بود و در این راه هیچگاه احساس خستگی نکرد.

امام جمعه قیدار ادامه داد: در زمانی که که افکار الحادی به جهان اسلام در دهه های 20 و 30 هجوم آورده بود سلاح قلم را در دست گرفت و با آنها به مبارزه برخاست و پوچی فلسفه مادی را آشکار ساخت و از نفوذ ان ها جلوگیری کرد.

طالبی همچنین به هفته کتاب نیز اشاره کرد و اذعان کرد: کتابخوانی باید به فرهنگ عمومی تبدیل شود و نیازهای ضروری افراد تبدیل شود مثل خوردن و خوابیدن در زندگی مردم وارد شود،به تعبیر مقام معظم رهبری يكي از بدترين و پرخسارت‏ترين تنبلي‏ها، تنبلي در خواندن كتاب است و هرچه هم انسان به اين تنبلي ميدان بدهد، بيشتر مي‏ شود.

وی تصریح کرد: محیط جامعه اسلامی باید مثل یک مدرسه ،محیط تعلیم و تعلم باشد و هر کس در هر مرحله ای که هست در حال یاد دادن و یادگیری باشد چون یاد گیری حد و مرزی ندارد.

امام جمعه قیدار ادامه داد: در کنار این امر باید مسئولین امر مثل وزارت ارشاد توجه داشته باشند که کتاب خوب تولید شود چون که کتاب غذای روح انسان است و باید مواظب باشند غذای آلوده و مسموم به خورد جامعه داده نشود .

وی افزود: قرآن کریم دستور می دهد که در غذای خود دقت باید کرد «فلینظر الانسان الی طعامه» امام باقر علیه السلام در ذیل این آیه شریفه می فرمایند ای علمه ممن یأخذه یعنی باید دقت کند که علمش را از کی اخذ می کند.

طالبی در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: پس باید موظب بود غذای مسموم خطرناک گندیده با رنگ آمیزی های خیلی خوب به  خورد مردم ندهند همانگونه که بهداشت و اماکن اگر ببیند غذای فاسد به مردم فروخته می شود با آن مقابله می کنند با کتب ضاله و انحرافی که با دین و اعتقاد مردم بازی می کند نیز باید مقابله کرد.