شکست اسرائیل قابل ترمیم نیست

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی گفت: مدل دفاعی صهیونیست در عملیات طوفان‌الاقصی لو رفت و اسرائیل شکست خورد و این شکست راهی برای ترمیم به این رژیم غاصب نخواهد داشت.

به گزارش نسیم اشراق،مصطفی طاهری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» با اشاره به اینکه کل جهان اسلام با مسئله غزه درگیر است، اظهار داشت: شکست اسرائیل در عملیات طوفان‌الاقصی غیرقابل جبران و ترمیم  است.

وی افزود: غزه باریکه‌ای با عرض کم با طول محدود است که از یک سو محدود آب و از یک سو به اسرائیل و منطقه درگیری متصل است، بنابراین پادگان‌های اسرائیل در این نقطه متمرکز است.

وی با بیان اینکه اسرائیل در خطوط دفاعی صاحب سبک است، گفت: با هزینه‌های بسیار هنگفتی یک خطوط دفاعی ایجاد کرده‌اند که نفوذ از این خطوط دفاعی در جنگ‌های کلاسیک کار بسیار سخت است، این خطوط چند لایه دارد.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شهرک‌هایی که در این مناطق مستقر هستند، در اسم شهرک هستند اما در عمل، افراد آموزش دیده حرفه‌ای و پادگان‌های نظامی مستقر است، بیان کرد: این خطوط جز خطوط پرهزینه است که نفود در این شهرک‌ها بسیار بسیار سخت و پیچیده است اما رزمندگان مقاومت توانستند به این لایه‌ها نفوذ کنند.

وی با بیان اینکه کاری که رزمندگان غزه انجام دادند کاری است که شاید از عهده ارتش‌های پیشرفته نیز خارج باشد، گفت: اولا این نفوذ سبب شکستن ابهت آنان شد، از سویی دیگر توانستند وارد پادگان‌ها و آموزش دیده‌های نظامی شوند و بتوانند از آنان کشته و از فرماندهان اسیر بگیرند.

طاهری گفت: مدل دفاعی صهیونیست در عملیات طوفان‌الاقصی لو رفت و اگر حتی اگر شهرک‌ها توسط اسرائیل پس گرفته و نیروهای غزه عقب برگردد این خطوط دفاعی دیگر کارایی نداشته و به درد اسرائیل نخواهد خورد بنابراین این شکست راهی برای ترمیم نخواهد داشت. باید دوباره میلیارد‌ها دلار هزینه کند و دوباره سیستم دفاعی جدید ایجاد کند.

وی اذعان کرد: نفوذ از یک خط دفاعی بسیار پیچیده که کار یک ارتش قوی نیست انجام شده است، بنابراین طراحی که در حمله غزه به صهیونیست انجام شد حتی برای افرادی که فنون نظامی می‌داند بسیار سخت است. و این شکست بسیار بزرگ و غیر قابل ترمیم برای اسرائیل است.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قریب به ۸ دهه است که اسرائیل کشتار مردم بی‌دفاع فلسطین را انجام می‌دهد و این روز‌ها به اوج خود رسانده، گفت: همه تایید دارند این اقدامات هیچ آورده‌ای برای این رژیم غاصب ندارد، حتی اگر غزه را به خاک و خون بکشند باز هم آورده‌ای نخواهد داشت. و حضرت آقا نیز فرمودند اگر این اقدام را انجام دهند مرتکب اشتباه بعدی می‌شوند.

وی ادامه داد: الان کل دنیا و جهان اسلام بر علیه اسرائیل هستند و موضع‌گیری می‌کنند، اما امیدواریم این حمایت در حد حرف نباشد و سریع‌تر عملیاتی شود و مردم بی‌دفاع فلسطین سریع‌تر نجات یابند.