زنجان رتبه نخست مبادلات تجاری با ترکیه را دارد

رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان گفت: استان زنجان در سطح کشور رتبه نخست مبادلات تجاری را با کشور ترکیه دارد. به گزارش ثبیر، غلامحسین جمیلی بعدازظهر امروز در میز ترکیه اظهار داشت: بر اساس برنامه‎ریزی‏های صورت گرفته مقرر بود دفتر تجاری زنجان در ترکیه راه‎اندازی شود که در سال گذشته محقق نشده است. وی با […]

رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان گفت: استان زنجان در سطح کشور رتبه نخست مبادلات تجاری را با کشور ترکیه دارد.13910619000068_PhotoA

به گزارش ثبیر، غلامحسین جمیلی بعدازظهر امروز در میز ترکیه اظهار داشت: بر اساس برنامه‎ریزی‏های صورت گرفته مقرر بود دفتر تجاری زنجان در ترکیه راه‎اندازی شود که در سال گذشته محقق نشده است.

وی با اشاره به اینکه بهمن ماه سال‎جاری هیئتی به ترکیه از استان زنجان اعزام می‎شود، تصریح کرد: طی این اعزام دفتر تجاری زنجان در ترکیه نیز راه‏اندازی می‏شود.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه مرکز تجارت ترکیه در استان زنجان افتتاح می‏شود، یادآور شد: این مرکز با حضور برخی از مسئولان ترکیه و طی ماه آینده در استان افتتاح می‏شود.

جمیلی با بیان اینکه تراز تجاری استان زنجان در ترکیه مثبت است، ادامه داد: با 40 میلیون دلار تراز مثبت در سال گذشته صادرات استان زنجان بر واردات آن به این کشور غالب است.

این مسئول با بیان اینکه با توجه به اهمیت روابط تجاری کشور و استان زنجان با کشورهای دیگر، ترکیه یکی از بازارهای اصلی و اولویت‏دار به شمار می‏رود، اضافه کرد: بر اساس آمارهای اخذ شده از گمرک، ترکیه پنجمین کشور طرف تجاری ایران محسوب می‏شود.

وی در پایان تاکید کرد: استان زنجان رتبه نخست مبادلات تجاری را در سطح کشور با کشور ترکیه دارد.