حماسِ امروز، حاصل یک تجربه‌ی مقاومتی ملت ایران بود!

معاون سیاسی سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان با بیان اینکه حماسِ امروز حاصل یک تجربه مقاومتی ملت ایران بود، گفت: نظم نوین جهانی این بار نه بر اساس فاتحان جنگ که بر اساس آموزه‌های متعالی الهی شکل خواهد گرفت.

به گزارش نسیم اشراق به نقل از پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» سید مهدی حسینی در هیئات منتظران مهدی (عج) مدارس الگوی صالح استان زنجان که به صورت هفتگی برگزار می‌شود، در خصوص نقش تحولات اخیر در نظم نوین جهانی؛ اظهار داشت: نظم‌های گذشته‌ی جهان، عموما بعد از وقوع جنگ‌های بزرگ ایجاد شده است. یکی از نظم‌های ۵ قرن اخیر رخ داده، نظمی‌است که بعد از جنگ‌های داخلی اروپا تحت عنوان جنگ‌های مذهبی رخ داد.

وی افزود: از سال ۱۶۱۸ تا ۱۶۴۸ میلادی، با فاصله‌ی چندصدساله بعد از جنگ‌های صلیبی بین مسیحیان و مسلمانان، این جنگ ۳۰ سال طول کشید و کشته‌های بسیاری هم دارد. اروپا در حال تجربه تحولاتی با عنوان رنسانس و بعد انقلاب صنعتی بود که این جنگ‌ها رخ داد. در پایان این جنگ‌ها، مذهب و کلیسایی که همه‌کاره و مدیر جامعه بود به حاشیه رفت و این بار، دین حق نداشت در شئون اجتماعی دخالتی داشته‌ باشد همان که تحت عنوان جدایی دین از سیاست از آن یاد می‌شود به وقوع پیوست.

معاون سیاسی سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان با اشاره به اینکه نظم جدیدی که بعد از این جنگ‌ها شکل گرفت، جغرافیایی نبود، بلکه مربوط به حوزه‌ی دین و نقش آن در جامعه بود گفت: اغلب حکومت‌های شکل‌گرفته بعد از آن عموما بر اساس جدایی دین از سیاست شکل گرفته‌اند. این به خاطر مسیحیت متحجر و سختگیری‌های بیجا رخ داد و چوب آن را قرن‌ها بشریت خورد.

وی با بیان اینکه نظم بعدی بعد از جنگ‌های جهانی اول و دوم بین دو گروه متفقین و متحدین رخ داد، ادامه داد: روزی که جنگ جهانی اول تمام شد برخی از بریتانیایی‌ها با نمایندگی صهیونیست‌ها وارد فلسطین شدند و اشغال فلسطین آغاز شد.

اتفاقی که در فلسطین می‌افتد دعوای بین یک قوم و یک اشغالگر نیست

حسینی ادامه داد: اتفاقی که در فلسطین می‌افتد دعوای بین یک قوم و یک اشغالگر نیست! ما نتوانستیم این را برای جوانان روشن کنیم! که شعارِ نه غزه، نه لبنان، جانم فدای ایران را در خیابان‌های تهران سر دادند! ما باید شعار می‌دادیم که غزه، لبنان، یمن، سوریه و تمام امت‌های اسلامی و ایران! و ما در این خلاء تبیینی بخشی از جامعه خود را از خودمان جدا کردیم! که نباید رخ می‌داد!

وی با اشاره به اینکه بعد از جنگ جهانی دوم، فاتحان جنگ انگلستان، شوروی، فرانسه، آمریکا و چین بودند، تصریح کرد: اینان رهبران متفقین بودند. بعد از بمباران شیمیایی شهر ناکازاکی توسط آمریکا و کشتار ۲۰۰ هزار نفر این کشورها دور هم نشستند و سازمان ملل متحد را تاسیس کردند و در راس آن شورای امنیت سازمان ملل تاسیس شد.

با حق وِتو، تا امروز حق میلیاردها انسان را زیرِ پا گذاشتند!

معاون سیاسی سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان گفت: این ۵ کشور فاتح، ادعای مدیریت دنیا را بعد از آن فتح داشتند و آنها قانونی را تحت عنوان حق وِتو! تصویب کردند. این یعنی آنکه فاتحانِ جنگ، مدیران دنیا هستند! با حق وِتو، تا امروز حق میلیاردها انسان را زیرِ پا گذاشتند! مسلمانان با بیش از یک میلیارد و ۸۰۰ هزاز نفر حق وِتو ندارند! هند با بیش از یک میلیارد نفر، حق وتو ندارد!

وی با بیان اینکه در نظم نوین جهانی این‌بار آمریکا تصمیم گرفت رقیب اصلی خود در متفقین، یعنی شوروی را با جنگ سرد و اروپایی‌ها را با پیمانی تحت عنوان پیمان آتلانتیکِ شمالی موسوم به ناتو کنترل کند، گفت: آمریکا در ادامه هژمونی خود به دنیا، حتی همان شورای امنیت خود ساخته و چهار کشور دیگر عضو در سازمان بین‌المللی را به رسمیت نشناخت و بدون اجازه سایر رقبا به افغانستان و برخی کشور‌های مسلمان حمله کرد.

این نظم جدید شکل گرفته چقدر پایداری داشت!

حسینی با اشاره به اینکه با طرح نظریه ساموئل و نظریه خاورمیانه بزرگ و خاورمیانه جدید، مشخص شد آمریکا به تصور آنکه تنها مسلمانان می‌توانند در برابر هژمونی بایستند به جنگ مسلمانان آمده است؛ گفت: آمریکا اینبار قصد داشت با تجزیه‌ی کشورهای اسلامی مدیریت آنها را داشته باشد! مهمترین ژاندارمی که می‌توانست این مسائل را در دنیا پیگیری و اجرا کند اسرائیل بود.

وی با بیان اینکه آمریکا در سرمستی قدرت هژمونی خود بود و غافل از اینکه دنیا به افول آمریکا اذعان می‌کرد؛ گفت: در این راستا فرانسیس فوکویاما نظریه پرداز جهان، چند سال پیش کتابی تحت عنوان ” پایانی بر پایانِ تاریخ ” را نگاشت.

وی با اشاره به اینکه یکی از دلالیل سقوط هژمونِ آمریکا ملت‌هایی است که در کل دنیا به پا خواسته‌اند، خاطرنشان کرد: این یعنی یک شکاف جدی بین دولت‌ها و ملت‌هایشان در کل دنیا در حال شکل‌گیری است اگرچه دولت‌ها، هم‌پیمان، دوست و یا برده‌ی آمریکا هستند، اما ملت‌ها تصمیم دارند نباشند؛ این‌ها نشانه‌نظم نوین جهانی است.

معاون سیاسی سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان افزود: این بار نه بر مبنای فاتحان جنگ بلکه بر مبنای هدایت بشر و بر اساس آموزه‌های متعالی الهی این تمدن و نظم جدید شکل خواهد گرفت.

وی تصریح کرد: بعد از جریان سال‌ها سازش و مذاکرات یاسر عرفات؛ یک انقلابی به تمام معنا بعد از تحمیل هزینه‌های گزاف سازش بر ملت فلسطین، امروز فلسطین دریافته است که مقاومت تنها راه است و حتی اگر کودکان چند روزه‌شان قربانی شود باز هم مقاومت خواهند کرد.

آمریکا به افولِ خود نزدیک می‌شود

معاون سیاسی سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان با بیان اینکه همه اذعان می‌کنند که آمریکا به افولِ خود نزدیک می‌شود، اما هنوز بسیاری از مسلمانان با این باور نرسیده‌اند در حالیکه بسیاری از کشورهای غربی پذیرفته‌اند، گفت: وقتی پیمان شانگ‌های هرساله با قوت برگزار می‌شود و بیش از ۷۰۰ هزار دلار چرخش مالی دارد، وقتی بریکس در ابتدای راه خود و با وجود آنکه خیلی هنوز رسمی نشده بود، امروز در حال توسعه است، وقتی قدرت‌های نوظهور مثل چین، برزیل در حال شکل‌گیری است، وقتی روسیه این بار تصمیم گرفت در مقابل ناتو بايستد و دیگر آن را به رسمیت نمی‌شناسد و مقابله کند، روی آوردن آمریکا به جنگ‌های نیابتی، عدم توانایی حمله به سوریه بعد از عراق؛ همگی نشان از افول آمریکا است.

حسینی با بیان اینکه آنجایی که آمریکا نتوانست با تجهیز نائب خود یعنی آل‌سعود، یمن را شکست دهد، همه فهمیدند آمریکا در حالِ افول است، اما برخی از سیاستمدارانِ ما نفهمیدند ادامه داد: آن چیزی که این روزها در فلسطین اشغالی رخ می‌دهد، شاید ما به عنوان ملتی که انقلاب اسلامی را رقم زدیم و به دنیا ثابت کردیم که می‌شود در مقابل هژمونِ دنیا ایستاد، این پیامِ ما به خیلی از انسان‌ها در منطقه رسید، و خیلی‌ها این تصمیم را گرفتند که دنبال این اراده را بگیرند و حماسِ امروز حاصل یک تجربه‌ی مقاومتی ملت ایران بود!

طوفان‌الاقصی یکی از موفق‌ترین عملیات‌های نظامی جهان محسوب می‌شود

معاون سیاسی سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان با بیان اینکه طوفان‌الاقصی یکی از موفق‌ترین عملیات‌های نظامی جهان محسوب می‌شود، که در ترازِ عملیاتِ والفجرِ ۸ ایران است افزود: یک عملیات خاکی، آبی، زیرزمینی بسیار حرفه‌ای از ۶/۲۵ صبح تا ۱۰/۳۰ صبح با بیش از ۲۶۰ اسیر ، چندصد کشته، دور زدن بیش از ۱۰ هزار جاسوس موساد در غزه، پشت سر گذاشتن چند ده کیلومتر سازه‌های مختلف استحکامات امنیتی اسرائیل و بسیاری از دستاوردهایی که به علت حفاظت اطلاعات بنا نیست فعلا منتشر شود ضربه‌ی اینچنینی به اسرائیل زد و ثابت کرد که اسرائیل با پای خود نمی‌تواند بایستد، و این نشاندهنده آن است که آمریکا رو به افول است.

وی با اشاره به اینکه وقتی گفته می‌شود اسرائیل نمی‌تواند روی پای خود بایستد یعنی آنکه از روز دوم جنگ وزیر دفاع اسرائیل پشت میز جنگ نبود بلکه فرمانده سنت‌کام بود گفت: همان ملت‌های که جنبش صهیونیست را به فلسطین صادر و تا امروز همراهی و حمایت کردند، برای سرپا نگهداشتن اسرائیل امروز تقسیم وظایف کرده‌اند.

حسینی ادامه داد: غذای آوارگان و زیرزمین‌نشین‌های اسرائیلی را آلمان تامین می‌کند، حمل و نقل با فرانسه است، نظامی و امنیتی انگلستان و آمریکا بر عهده دارند. با این شرایط در سخنرانی سیدحسن‌نصرالله طرف حساب سخنان آمریکا بود نه اسرائیل

وی با بیان اینکه آمریکا چون می‌داند بازنده‌ی جنگ‌ هست، به نیابت می‌جنگد، سعودی را تا دندان مسلح کرد و اما نتوانست یمن را شکست دهد، خاطرنشان کرد: می‌داند اگر بگوید که این منم که با غزه می‌جنگم و از غزه شکست بخورد، یعنی از یک گروه نظامی عزالدین قسام شکست خورده و این در حال تحقق است. تجربه‌ی تاریخی نشان داده است که هزینه‌ی سازش به مراتب بیشتر از مقاومت است!

معاون سیاسی سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان با اشاره به اینکه امروز فلسطین به این باور رسیده‌است که مقاومت تنها راه است و حتی اگر کودکان چند روزه‌شان قربانی شود، گفت: با وعده‌ای که رهبر معظم انقلاب دادند پیروزی فلسطین قطعی‌است، و در بیت‌المقدس نماز خواهیم خواند و به امید ظهور حضرت آقا پشت مردم فلسطین خواهیم ایستاد.

امروز حمایت معنوی بیش از حمایت نظامی ارزش دارد

وی با تاکید بر اینکه بزرگ‌ترین حمایت، حمایت معنوی، معرفی آرمان‌های فلسطین است گفت: ما باید آرمان فلسطین را در دل خودمان زنده نگه داریم، امروز حمایت معنوی بیش از حمایت نظامی ارزش دارد.

حسینی خاطرنشان کرد: یک منطقه کوچک ۳۶۰ کیلومتر مربع که آمریکا با تمام در حال جنگیدن است، تا به امروز مقاومت کرده اند فضایی بین زنجان تا سلطانیه که بین دو ارتفاع محصور شده است!

حسینی تاکید کرد: وعده نصرت الهی که فرمود هر کسی که خدا را نصرت کند، خداوند او را نصرت خواهد کرد این پیروزی ان‌شاءالله به زودی محقق شود و ما فاتحان قدس عزیز باشیم.