جوان خدابنده ای طلایه دار اقتصاد مقاومتی، هدیه خود را از رهبری دریافت کرد/آشنایی با جوانترین نخبه کشاورزی خدابنده

در این مصاحبه با جوان خدابنده ای که به عنوان جوانترین نخبه کشاورزی شهرستان و تنها طلایه دار عرصه اقتصاد مقاومتی از طرف استان زنجان که به تهران معرفی شد و لوح و جایزه اش را از مقام معظم رهبری دریافت کرد بیشتر آشنا می شوید. به گزارش اشراق24،در این مصاحبه با جوان خدابنده ای […]

در این مصاحبه با جوان خدابنده ای که به عنوان جوانترین نخبه کشاورزی شهرستان و تنها طلایه دار عرصه اقتصاد مقاومتی از طرف استان زنجان که به تهران معرفی شد و لوح و جایزه اش را از مقام معظم رهبری دریافت کرد بیشتر آشنا می شوید.

به گزارش اشراق24،در این مصاحبه با جوان خدابنده ای که به عنوان جوانترین نخبه کشاورزی شهرستان و تنها طلایه دار عرصه اقتصاد مقاومتی از طرف استان زنجان که به تهران معرفی شد و لوح و جایزه اش را از مقام معظم رهبری دریافت کرد بیشتر آشنا می شوید.

اشراق24:لطفا خودتان را معرفی کنید؟

– وحید قاسمی دارای مدرک کارشناسی رشته کشاورزی و زراعت از دانشگاه زنجان، ساکن قیدار و مجرد هستم.

اشراق24:درباره فعالیت خود توضیح دهید؟

– از سال 86 در عرصه کشاورزی،کار پرورش قارچ را در روستای زواجر شهرستان خدابنده آغاز کرده ام و تا به امروز هم ادامه داشته است.

اشراق24:چی شد که به فکر کار پرورش قارچ افتادید؟

– در زمان خدمت،یکی از دوستانم که پدرس در تهران به کار پرورش قارچ مشغول بود درباره این کار برایم توضیح داد و انگیزه ای در من ایجاد شد و وقتی این موضوع را با برادرم مطرح کردم استقبال کرد و گفت: کار خوب و جدیدی است.

u

اشراق24:کار خود را با چه مقدار تجهیزات و حمایت چه کسانی شروع کردید؟

– کار خود را با یک سالن 30متری در روستای زواجر از توابع بخش مرکزی شهرستان خدابنده با بودجه اولیه پنج میلیون تومان که از صندوق مهر امام رضا(ع)وام گرفتم و سه میلیون تومان هم که خودم تهیه کردم آغاز کردم و سپس 28میلیون از بسیج سازندگی سپاه شهرستان خدابنده وام گرفتم و جا دارد که در اینجا از زحمات آنها تشکر کنم و در حال حاضرآن سالن را به 180متر گسترش دادم و یک سالن دیگر هم با دو هزارمتر به سالن قبلی اضافه کردم.

اشراق24:قبلا چه شغلی داشتید؟

– در شهر قیدار لباس فروشی داشتم.

اشراق24: به غیر از پرورش قارچ چه فعالیت های دیگری انجام می دهید؟

– از جهاد کشاورزی مجوز گرفته ام و به عنوان پشتیبانی از سالن های قارچ شهرستان خدابنده که از سال 90شرکت سپید کاران این شهرستان تاسیس شده است را انجام می دهم.

از سال 88 کار تدریس در کلاس آموزشی پرورش قارچ در جهاد کشاورزی خدابنده را آغاز کردم.

y

اشراق24: هدف از تاسیس شرکت سپید کاران خدابنده چیست؟

– شرکتی است در زمینه پرورش قارچ که شناسایی و آموزش افراد متقاضی(کلاسهای آموزشی در اداه جهاد کشاورزی خدابنده برگزار می شود)،اعطای مدرک،تامین توزیع نهاده ها(مواد اولیه)،خرید و فروش تضمینی از زیر مجموعه های شرکت و بازاریابی ا ز مهمترین فعالیت های آن است.

این شرکت،دومین شرکت استان زنجان در زمینه پرورش قارچ است و در حال حاضر38سالن دارد که در شهرها و روستاهای مختلف شهرستان خدابنده فعالیت می کنند.

بودجه راه اندازی 10سالن از آن38سالن پرورش قارچ شهرستان خدابنده در سال های92 93 را صندوق مهر امام رضا(ع)که به نام صندوق کار آفرینی و امید تغییر کرده است تامین کرده است و 20سالن دیگرنیز توسط بسیج سازندگی سپاه شهرستان خدابنده راه اندازی شده است.

اشراق24: بازار فروش شما چطور است؟

– محصولمان را علاوه برتامین نیاز شهرستان خدابنده و استان زنجان به استان آذربایجان شرقی شهر تبریز نیز می فرستیم و جدیدا هم با شرکت یک و یک تهران قرارداد بسته ایم که مازاد نیازمان را به آنجا هم ارسال کنیم.

فروش این محصول در شهرستان خدابنده 300الی400کیلو است که به صورت روزانه توزیع می شود و نزدیک 85تن به صورت سالانه در کل شهرستان تولید و توزیع می شود.

اشراق24:برای چند نفر از طریق کار شما اشتغالزایی شده است؟

– در حال حاضر برای چهار نفر به صورت مستقیم و برای سه نفر به طور غیر مستقیم شغل ایجاد شده است.

2014-02-07 12.44.37

اشراق24: درباره مشکلات کار خود توضیح دهید؟

– وسط کار چند بار ورشکست شدم چون هنوز کار بلد نبودم و در زمینه فروش مشکل داشتیم به طوری که روزی 10کیلو هم مغازه ها از ما خرید نمی کردند ولی من نا امید نشدم و با پشتکار و البته توکل به خدا ادامه دادم تا بالاخره موفق شدم.

اشراق24:از موفقیت های خود بگویید؟

– دو سال قبل به عنوان جوانترین نخبه کشاورزی شهرستان خدابنده انتخاب شدم و مورد تجلیل قرار گرفتم.

امسال نیزبه عنوان تنها طلایه دار عرصه اقتصاد مقاومتی از طرف استان زنجان به تهران معرفی شدم و سعات داشتم که لوح و جایزه ام را از مقام معظم رهبری دریافت کنم.

اشراق24:در پایان اگر مطلبی دارید بفرمایید؟

– از زحمات شما در عرصه اطلاع رسانی در عرصه اقتصاد مقاومتی که مورد تاکید رهبری هستند کمال تشکر را دارم.

DSCN6097