گردهمایی و هم اندیشی اساتید و طلاب حوزه علمیه خدابنده برگزار شد+تصاویر

جلسه اساتید حوزه علمیه شهرستان خدابنده با طلاب و اولیای آنها با حضور و سخنرانی امام جمعه شهر قیدار در دفتر وی برگزار شد. به گزارش اشراق24،جلسه اساتید حوزه علمیه شهرستان خدابنده با اولیاءطلاب شهرستان خدابنده با حضور و سخنرانی امام جمعه شهر قیدار در دفتر وی برگزار شد. سید علی طالبی در این برنامه […]

DSC09728جلسه اساتید حوزه علمیه شهرستان خدابنده با طلاب و اولیای آنها با حضور و سخنرانی امام جمعه شهر قیدار در دفتر وی برگزار شد.

به گزارش اشراق24،جلسه اساتید حوزه علمیه شهرستان خدابنده با اولیاءطلاب شهرستان خدابنده با حضور و سخنرانی امام جمعه شهر قیدار در دفتر وی برگزار شد.

سید علی طالبی در این برنامه درباره نقش طلاب در جامعه گفت: علما، طلاب و روحانیون می‌توانند برای اجرایی شدن پیام سال مقام معظم رهبری نقش بسزایی را ایفا کنند.

وی با اشاره به اینکه وجود روحانیون و علما در جامعه حضور موثر در عرصه‌های مختلف سیاسی، فرهنگی و اجتماعی است، اظهار داشت: در زمینه‌های دیگر نیز این افراد اثرگذار هستند.

امام جمعه قیدار با تاکید بر لزوم ترویج سبک زندگی علوی(ع) و فاطمی(س) خاطرنشان کرد: این مهم بدون بهره‌گیری از الگوهای الهی نظیر اولیاء خدا و اهل‌بیت(ع) میسر و محقق نمی‌شود و این کارهایی است که باید توسط علما و روحانیون تبیین شود.

طالبی با بیان اینکه روحانيت، نقش بيان اسلام اصيل را براي جامعه بر عهده دارد افزود: وظيفه تحقيق درباره اسلام نیز بر عهده روحانيت است و البته روحانيت نقش عمده خود را در اين می بیند که بايد با سخنش، با بيانش، با عملش و با رفتارش، با معاشرتش، با هدايتش، با تذكرش، مردم را به اخلاق پاك دعوت كند و اخلاق جامعه را مهذب كند و جامعه را از آلودگيها دور كند و به كمالات اخلاقي بيارايد.
وی با بیان اینکه وظيفه بيان اسلام، در درجه اول برعهده روحانيت است تصریح کرد:اگر مردم بخواهند بفهمند دينشان، اسلامشان، قرآنشان، كتابشان، سنتشان، عقايد اسلامي و احكام اسلامي و اخلاق اسلامي چه میگوید به روحاني مراجعه مي‌كنند و این کار مسئولیت روحانیون را سنگین تر می کند.

طالبی خلوص نیت و داشتن اخلاص برای خدا را از جمله ویژگی های لازم طلاب ذکر کرد وافزود: اگر کسب علم برای رضای خدا باشد موجب ترقی انسان خواهد شد در غیر این صورت، علم مانعی برای ترقی معنوی انسان می شود.

وی از بدحجابی به عنوان ابزار دشمن برای از بین بردن ارزش های انقلاب اسلامی یاد کرد و گفت:امروز دشمن، شبیخون فرهنگی را علیه جوانان ما بکار بسته و در این میان نقش طلاب در روشنگری جامعه نقشی بسیار اثر گذار است.