برگزاری نمایشگاه آسیب های ماهواره در دل غار کتله خور+عکس

نمایشگاه آسیب های ماهواره با عنوان دجالواره در حال حاضر در غار کتله خور در حال برگزاری است. به گزارش اشراق آنلاین به نقل از موج رسانمایشگاه آسیب های ماهواره که مورد استقبال گردشگران و اهالی منطقه قرار گرفته است تا آخر این هفته در معرض دید علاقه مندان قرار گرفته است. در اقدامی قابل توجه […]

نمایشگاه آسیب های ماهواره با عنوان دجالواره در حال حاضر در غار کتله خور در حال برگزاری است.IMG_3092

به گزارش اشراق آنلاین به نقل از موج رسانمایشگاه آسیب های ماهواره که مورد استقبال گردشگران و اهالی منطقه قرار گرفته است تا آخر این هفته در معرض دید علاقه مندان قرار گرفته است.

در اقدامی قابل توجه این نمایشگاه در این مکان گردشگری در سالن انتظار مجموعه زیبای غار کتله خور برگزار شده و علاقه مندان از این نمایشگاه بازدید می کنند.

گفتنی است، غار کتله‌خور غاری است خشکی – آبی که در استان زنجان، شهرستان خدابنده و در ۸۰ کیلومتری جنوب قیدار و ۱۷۳ کیلومتری شمال همدان و ۴۱۰ کیلومتری تهران و ۵ کیلومتری شهر گرماب واقع است.

نمایشگاه آسیب های ماهواره

نمایشگاه آسیب های ماهواره

نمایشگاه آسیب های ماهواره

نمایشگاه آسیب های ماهواره

نمایشگاه آسیب های ماهواره

 در بعضی مناطق غربی ایران به کوه کم ارتفاع “کَتَله” می‌گویند و احتمالاً وجه تسمیه این غار نیز همین است که در یکی از این کوه‌ها قرار گرفته ‌است و خورشید از پشت آن طلوع می‌کند و به جای کتله خورشید به آن کتله خور می‌گویند.

نخستین بار در بهار سال ۱۳۳۱ خورشیدی گروهی از سرشناس ترین کوهنوردان ایران از اعضای باشگاه “نیرو راستی” اقدام به کشف و بازدید غار کتله خور کردند.

 یکی از اعضای زنجانی گروه نامبرده به نام سید اسدالله جمالی اقدام به ثبت رسمی غار کرد، از آن پس غار کتله خور به عنوان پدیده شگرف طبیعی مورد توجه علاقه‌مندان غارنوردی قرار گرفته است.

بنابه اظهارات یک گروه کوهنوردی از دانشگاه بوعلی همدان شکل‌گیری این غار به دوران ژوراسیک یعنی بیش از ۱۲۰ میلیون سال قبل  بر می گردد.

گفتنی است این غار شگفت انگیز یکی از مکان های پربازدید در ایام تابستان و روزهای تعطیل است.