برگزاری نخستین جشنواره اقوام ایرانی در استان زنجان

نخستین جشنواره اقوام ایرانی و آیین‌های سنتی همزمان با نمایشگاه سوغات، هدایا، صنایع دستی و خوراکی‌های سنتی در استان زنجان در حال برگزاری است. به گزارش ثبیر، نخستین جشنواره اقوام ایرانی و آیین‌های سنتی همزمان با نمایشگاه سوغات، هدایا، صنایع دستی و خوراکی‌های سنتی در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی کاسپین زنجان برگزار می‌شود. گفتنی است، این […]

نخستین جشنواره اقوام ایرانی و آیین‌های سنتی همزمان با نمایشگاه سوغات، هدایا، صنایع دستی و خوراکی‌های سنتی در استان زنجان در حال برگزاری است.13920712000090_PhotoA

به گزارش ثبیر، نخستین جشنواره اقوام ایرانی و آیین‌های سنتی همزمان با نمایشگاه سوغات، هدایا، صنایع دستی و خوراکی‌های سنتی در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی کاسپین زنجان برگزار می‌شود.

گفتنی است، این نمایشگاه تا دوم آبان ماه در استان زنجان دایر است.

ساعت بازدید از نخستین جشنواره اقوام ایرانی و آیین‌های سنتی همزمان با نمایشگاه سوغات، هدایا، صنایع دستی و خوراکی‌های سنتی در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی کاسپین زنجان از 15 تا 21 شب اعلام شده است.

حضور اقوام گوناگون از استان‌ها و شهرهای مختلف کشور از مهم‌ترین ویژگی‌های نمایشگاه و جشنواره مذکور به شمار می‌رود.

عرضه سوغات و خوراکی‌های سنتی و بومی شهرهای مختلف در این نمایشگاه و ارائه صنایع دستی متنوع جلوه بسیار ویژه‌ای به جشنواره اقوام ایرانی و آیین‌های سنتی بخشیده است.

 

اجرای ویژه برنامه‌ای شامل رقص محلی، موسیقی سنتی با پوشش لباس‌های محلی و بومی که پس از نماز مغرب در نخستین جشنواره اقوام ایرانی و آیین‌های سنتی همزمان با نمایشگاه سوغات، هدایا، صنایع دستی و خوراکی‌های سنتی در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی کاسپین زنجان برگزار می‌شود، از استقبال بسیار بالایی برخوردار است.

در پایان زمان بازدید از نمایشگاه نیز، گروه‌های هنرمندان به صورت کارناوال با ساز و دهل مراسم را به پایان می‌رسانند.

لازم به ذکر است، این نمایشگاه از 140 غرفه شامل لباس‌های ایرانی، صنایع دستی، خوراکی و سوغات برخوردار است.