برپایی نمایشگاه “ننه حسن”،نقاش قیداری در لس آنجلس/تصاویر

فرماندار خدابنده با بیان اینکه یکی از هنرمندان معروف شهرستان خدابنده “ننه حسن” است گفت: این بانوی هنرمند، خودآموز 76 ساله‌ای است که از هفت سالگی قالی می‌بافد و چند سالی است که نقاشی می کند و نمایشگاه‌های خانه هنرمندان، نمایشگاهی در لس‌آنجلس، گالری سیحون و گالری شیرین میزبان نقاشی‌های ننه حسن بوده است. به […]

عکس۱۴۵۸عکس۱۴۷۷عکس۱۴۸۰عکس۱۴۸۸نمایشگاه نقاشی «ننه حسن»فرماندار خدابنده با بیان اینکه یکی از هنرمندان معروف شهرستان خدابنده “ننه حسن” است گفت: این بانوی هنرمند، خودآموز 76 ساله‌ای است که از هفت سالگی قالی می‌بافد و چند سالی است که نقاشی می کند و نمایشگاه‌های خانه هنرمندان، نمایشگاهی در لس‌آنجلس، گالری سیحون و گالری شیرین میزبان نقاشی‌های ننه حسن بوده است.
به گزارش اشراق آنلاین،باب‌الله فتحی امروز اظهار کرد: در شهرستان خدابنده فعالیت‌های متعدد فرهنگی اجرایی می‌شود.

وی با اشاره به فعالیت مطلوب کتابخانه‌های شهرستان بیان کرد: در حال حاضر 11 باب کتابخانه در خدابنده فعال است و تعداد اعضای فعال کتابخانه‌های شهرستان خدابنده 3 هزار و 484 نفر است که از این تعداد یک هزار و 759 نفر زن و یک هزار و 725 نفر مرد هستند.

فرماندار خدابنده همچنین آماری از شهری و روستایی بودن اعضای کتابخانه‌های خدابنده ارائه کرد و گفت: در روستاهای شهرستان 394 نفر زن و 407 نفر مرد عضو کتابخانه هستند و در شهر نیز یک هزار و 365 نفر زن و یک هزار و 318 نفر مرد عضو کتابخانه هستند.

وی گزارشی از فعالیت کانون‌های مساجد فعال در خدابنده نیز ارائه کرد و گفت: در حال حاضر 33 باب کانون فرهنگی و هنری مساجد در خدابنده فعالیت دارد و 2 هزار و 224 نفر مرد در کانون فرهنگی مساجد عضویت دارند و تعداد بانوان فعال در این کانون‌ها نیز 2 هزار و 45 نفر است.

این مسئول گزارشی از وضعیت فعالیت هنرمندان در شهرستان خدابنده نیز ارائه کرد و گفت: شهرستان خدابنده دارای یک هزار و 300 هنرمند است و از تعداد هنرمندان شهرستان 800 نفر آقا و 500 نفر خانم هستند و یکی از هنرمندان معروف شهرستان خدابنده “ننه حسن” است که این بانوی هنرمند، خودآموز 76 ساله‌ای است که از هفت سالگی قالی می‌بافد و این بانوی هنرمند نقش‌های قالی خود را روی بوم آورده و چندین نمایشگاه نیز در این زمینه برگزار کرده است و نمایشگاه‌های خانه هنرمندان، نمایشگاهی در لس‌آنجلس، گالری سیحون و گالری شیرین میزبان نقاشی‌های ننه حسن بوده است.

لازم به ذکر است منور رمضانی معروف به ننه حسن متولد 1316 خورشیدی در سهرورد و ساکن شهر قیدار شهرستان خدابنده از توابع استان زنجان، نقاش خود آموخته ایرانی است و مکرمه‌ دوم نقاشی خودآموخته‌ ایران نامیده شده است.