برخی کشورهای منطقه ضربات سختی را بر پیکر جامعه اسلامی وارد می‌کنند/ستودنی بودن وحدت مردم در اجتماعات عزاداری

مدیرکل صدا و سیمای مرکز زنجان در همایش مادحین، شعرا و قاریان قرآن شهرستان خدابنده گفت: رخی کشورهای منطقه که داعیه اسلام دارند به صورت علنی یا در خفا علیه دیدگاه اسلامی عمل کرده و با دشمنان اسلام مانند رژیم غاصب اسرائیل هم‌پیمان می‌شوند و ضربات سختی را بر پیکر جامعه اسلامی وارد می‌کنند. به […]

مدیرکل صدا و سیمای مرکز زنجان در همایش مادحین، شعرا و قاریان قرآن شهرستان خدابنده گفت: رخی کشورهای منطقه که داعیه اسلام دارند به صورت علنی یا در خفا علیه دیدگاه اسلامی عمل کرده و با دشمنان اسلام مانند رژیم غاصب اسرائیل هم‌پیمان می‌شوند و ضربات سختی را بر پیکر جامعه اسلامی وارد می‌کنند.
dscn4499-600x450

به گزارش اشراق۲۴،مرتضی صفری،مدیرکل صدا و سیمای مرکز زنجان در همایش مادحین، شعرا و قاریان قرآن شهرستان خدابنده با بیان این مطلب که استان زنجان پایتخت شور و شعور حسینی بوده و نوع عزاداری پاک و بی‌آلایش مردم بسیار مورد توجه است، به اجتماع عظیم مردم قیدار در روز تاسوعا اشاره کرد و افزود: این اجتماع باب جدیدی را بر روی رسانه استانی گشود تا در شهرستان‌های دیگر هم این‌گونه تجمعات حسینی را داشته باشیم که قطعا پاسخ دندان‌شکنی به وهابیت، آل‌سعود و تکفیری‌ها است.

وی با تبیین رویدادهای پیچیده و سریع منطقه خاورمیانه تصریح کرد: امروز ما از یک سو با دیدگاه مادی کشورهای سلطه‌گر و از سویی دیگر دیدگاه اسلام ناب محمدی که پرچم‌دار آن جمهوری اسلامی ایران است مواجه‌ایم که در این بین برخی کشورهای منطقه که داعیه اسلام دارند به صورت علنی یا در خفا علیه دیدگاه اسلامی عمل کرده و با دشمنان اسلام مانند رژیم غاصب اسرائیل هم‌پیمان می‌شوند و ضربات سختی را بر پیکر جامعه اسلامی وارد می‌کنند.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز زنجان، روح ایثار و از خودگذشتگی بی‌نظیری که با رویش انقلاب به وجود آمد را زمینه‌ساز ظهور نسلی دانست که مدافعان جوان حرم نمونه‌ای از آن است و این خیل جوانان عاشق حریم امامت در کمال ناباوری قدرت‌های جهان طعم تلخ شکست را به کام داعش و سایر گروه‌های جنایتکار چشاندند.

وی به پروژه نفوذ دشمن اشاره کرد و با تبیین نوع نفوذ دشمن در اقشار مختلف اجتماع، گفت: همه کسانی که مسئولیتی دارند یا صاحب تریبونی هستند باید شناخت دقیقی از زمان و شرایط حساس کنونی داشته باشند که به لطف خداوند امروز چراغ هدایت و راهنمای گران‌قدری در این مسیر روشنایی بخش حرکت کشتی انقلاب است و با تبعیت از منویات مقام معظم رهبری این پروژه دشمنان هم با شکست سختی مواجه خواهد شد.

صفری همچنین به بایدها و نبایدهای رفتار مردم نیز اشاره کرد و گفت: نماز ظهر عاشورا در زنجان به عنوان پایتخت شور و شعور حسینی پیام ویژه‌ای دارد و نشان می‌دهد مسائل مطروحه در منبرهای وعظ و خطابه به قشر جوان تاثیرگذار بوده است.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز زنجان با تاکید بر دقت نظر شاعران و مادحین در برگزاری مراسم عزاداری حسینی تصریح کرد: ترویج عزاداری خالصانه و بدون حاشیه به گونه‌ای که دست‌آویزی برای دشمنان مترصد و کینه‌توز فراهم نشود مهم است و باید در مجالس وعظ و خطابه مسائل جهان اسلام و روش‌های توطئه دشمنان هم به نحو مقتضی مطرح شود.

حجت‌الاسلام سیدعلی طالبی، امام جمعه قیدار نیز در این همایش با اشاره به تاثیر پخش صحنه‌های دلدادگی مردم مومن استان به ساحت سالار شهیدان بر وفاق و وحدت، از صدا و سیمای مرکز زنجان به خاطر برنامه‌ریزی پخش زنده مراسم اجتماع عزاداران حسینی خدابنده قدردانی کرد.

در پایان این برنامه از مادحین،شعرا و قاریان برتر قرآنی شهرستان خدابنده با اهداء لوح و جایزه تجلیل شد.