اهتمام به فراهم کردن زیرساخت‎ها در شهرک صنعتی خدابنده

فرماندار شهرستان خدابنده گفت: با هدف جذب سرمایه‌گذاران بیشتر، توجه ویژه به فراهم کردن زیرساخت‌ها در شهرک صنعتی خدابنده صورت می‌گیرد. “علی یوسفی” در گفت‌وگو با خبرنگار ثبیر،اظهار کرد: شهرک صنعتی موجود در خدابنده به لحاظ ابعاد مساحت 50 هکتاری دارد و به لحاظ تناسب با جمعیت و نیاز شهرستان، مناسب نیست. در ضمن این شهرک […]

فرماندار شهرستان خدابنده گفت: با هدف جذب سرمایه‌گذاران بیشتر، توجه ویژه به فراهم کردن زیرساخت‌ها در شهرک صنعتی خدابنده صورت می‌گیرد.28324t

“علی یوسفی” در گفت‌وگو با خبرنگار ثبیر،اظهار کرد: شهرک صنعتی موجود در خدابنده به لحاظ ابعاد مساحت 50 هکتاری دارد و به لحاظ تناسب با جمعیت و نیاز شهرستان، مناسب نیست. در ضمن این شهرک در جوار زمین‏های کشاورزی که دارای محصولات باکیفیت و مرغوب هستند، واقع شده و به همین دلیل امکان توسعه فیزیکی آن به لحاظ مساحت وجود ندارد.

وی افزود: علی‌رغم تلاش‏های صورت گرفته مسوولان مربوطه برای آماده کردن زیرساخت‏های لازم از جمله خیابان‌کشی و روشنایی معابر هنوز در خصوص دفع فاضلاب و لوله‌کشی آب، همچنین در اختیار قرار دادن تسهیلات و حفظ و نگهداری برخی تاسیسات برقی با مشکل روبه‌رو هستیم.

یوسفی تصریح کرد: در حال حاضر تنها 6 واحد صنعتی در این شهرک فعال هستند، ولی این امر باعث نشده که تنها به واحدهای این شهرک صنعتی در راستای فعالیت اقتصادی در شهرستان اکتفا کنیم و در حال حاضر در دشت خمارک با جذب چندین واحد سرمایه‌گذاری بزرگ، قدم‌های خوبی در راستای توسعه صنعتی شهرستان صورت گرفته است.

فرماندار شهرستان خدابنده تاکید کرد: شرکت تولید رنگ که در کمتر از یک سال گذشته کلنگ‌زنی شد، در حال حاضر 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که پیش‎بینی اشتغال 100 نفر در این طرح شده و در فاز اول این پروژه آورده سرمایه‎گذار بیش از 30 میلیارد تومان بوده است.

وی افزود: علاوه بر اینکه اقداماتی در راه‎اندازی صنعت نساجی و همچنین یخچال‌سازی صورت گرفته، در 150 هکتار زمین با محوریت پرورش دام و صنایع وابسته به کشاورزی با آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) وارد همکاری شده‌ایم.

یوسفی خاطرنشان کرد: در تلاشیم با فعال‎سازی واحدهای صنعتی در شهرک صنعتی موجود که به لحاظ جاذبه برای سرمایه‎گذار از جمله نزدیکی به بزرگ‌راه و راه‌آهن و همچنین مرکز استان در موقعیت خوبی قرار دارد، زمینه ورود بیشتر بخش خصوصی را فراهم کنیم.

فرماندار خدابنده تاکید کرد: در شهر گرماب نیز زمین برای راه‎اندازی شهرک صنعتی وجود دارد، ولی این مکان برای سرمایه‎گذاران خارج از استان به دلیل دوری مسیر شاید مورد استقبال چندانی صورت نگیرد.