اردوهای جهادی خاری در چشم مدیران حقوق نجومی/ ویزیت و ارائه داروی رایگان توسط گروه جهادی در خدابنده+تصاویر

تیم های پزشکی در قالب گروه های جهادی عازم مناطق محروم در خدابنده شده اند تا چند روزی یاور محرومین باشند، اینجا مردمانی هستند که هنوز حداقل امکانات رفاهی را نیز تجربه نکرده اند. به گزارش اشراق۲۴، این روزها شاهد برگزاری اردوهای جهادی در سراسر کشور هستیم و اردوهای جهادی تابستان با حضور فعال جهادگران […]

SAM_7832SAM_7828SAM_7820SAM_7817SAM_7805SAM_7803SAM_7802SAM_7801SAM_7796SAM_7792SAM_7784SAM_7779تیم های پزشکی در قالب گروه های جهادی عازم مناطق محروم در خدابنده شده اند تا چند روزی یاور محرومین باشند، اینجا مردمانی هستند که هنوز حداقل امکانات رفاهی را نیز تجربه نکرده اند.

به گزارش اشراق۲۴، این روزها شاهد برگزاری اردوهای جهادی در سراسر کشور هستیم و اردوهای جهادی تابستان با حضور فعال جهادگران در حال برگزاری است.

تیم های پزشکی در قالب گروه های جهادی عازم مناطق محروم شده اند تا چند روزی یاور محرومین باشند. اینجا مردمانی هستند که هنوز حداقل امکانات رفاهی را نیز تجربه نکرده اند.

جهادگران تصمیم گرفته اند تا مدتی از اوقات فراغت خود را در مناطق محروم سپری و خدمت رسانی کنند،گرمای تابستان، روحیه جهادی آن ها را کمرنگ نکرده است و می خواهند این روزها همراه مردم مناطق محروم باشند.

تیم های پزشکی به روستاهای اوچ بلاغ،آقبلاغ قمشلو،سرین دره و گوران برای ویزیت و ارائه داروی رایگان توسط گروه جهادی حوزه مقاومت بسیج شهید رجائی کارمندی شهرستان خدابنده اعزام شده اند.

 آموزش های بهداشتی،درمانی،مشاوره و کشاورزی توسط کارشناسان مربوطه با همکاری بسیج سازندگی،شبکه بهداشت و درمان،جهاد کشاورزی و جمعیت هلال احمر شهرستان خدابنده به روستائیان ارائه می شود.

پزشکانی که حضور در مناطق محروم را تجربه کرده اند آن را یکی از بهترین فعالیت های دوران دانشگاه خود می دانند.

فاطمه احمدی که یکی از پزشکان جهادگر است که تجربه حضور چندین دوره در اردوهای جهادی را دارد در این خصوص به خبرنگار اشراق۲۴می گوید: اهمیت اردوی جهادی در بعد اول و ظاهر آن، خدمت رسانی به مردم مناطق محروم است، اما بعد دوم اهمیت اردوهای جهادی و اصل موضوع، این است که اردوهای جهادی فرصتی برای خودسازی است و ما در طی مدت اردو سعی می کنیم با دل کندن از تمامی تعلقات خود در این مدت ۱۰ یا ۱۵ روز، تمرین «بنده خوب خدا بودن» کنیم.

وی افزود: اردوی جهادی موقعیت و فرصتی برای تلاش و نزدیک تر شدن به خدا است و زمانی که این حس نزدیک شدن به خداوند را احساس کنیم دیگر دل کندن سخت است، پس سعی می کنیم همان کسی باشیم که خدا می خواهد.

احمدی بیان کرد: این امر می تواند بهترین و شیرین ترین نتیجه برگزاری اردوهای جهادی برای پزشکان به عنوان قشری از جامعه باشد که می خواهند نقش آفرینی کنند و در آینده نیز به  طور قطعی این قشر سعی می کنند برای مردم مناطق محروم مفید باشند.

سمیه رجبی جهادگر دیگر نیز اظهار کرد: می توان گفت که حضور تیم های پزشکی در مناطق محروم باعث دلگرمی مردم این مناطق شده و اردوهای جهادی مرهمی بر زخم های محرومیت در این مناطق است.

وی افزود: این گذر از خود و اجابت حق بزرگ‌ترین و مقدس‌ترین غنیمتی است که از این سفر برای آدمی می‌ماند و در کنار این مزایا، رسالتی بر دوش جهادگران است و آن توسعه فرهنگ محرومیت زدایی در بین جوانان و ایجاد روحیه سازندگی و امید در مردم منطقه است.

رجبی در پایان سخنان خود با ابراز خرسندی از حضور در اردوی جهادی و کمک به مردم محروم اظهار کرد: اردوهای جهادی خاری در چشم مدیران حقوق نجومی است.

رهبر معظم انقلاب نیز بر ضرورت تقویت روحیه جهادی تاکید کرده و فرمودند: «روحیّه‌ جهادی را بر روحیّه‌ تافته‌ جدابافته بودن ترجیح بدهید. یکی از خطراتی که گریبان کسانی را که یک امتیازی دارند می گیرد، این است که احساس کنند تافته‌ جدابافته‌اند، احساس کنند یک سر و گردن از همه بالاترند؛ این خطر بزرگی است، این یک خطر شخصیّتی است، یک بیماریِ شخصیّتی است؛ نگذارید این بیماری در شما رشد بکند و راهش هم این است که کار جهادی و روحیّه‌ی جهادی را در خودتان تقویت کنید».