اعتکاف،معادل طواف کعبه و همتای رکوع و سجود است/تصویر

امام جمعه شهرقیداردر بین برادران معتکف شهر کرسف گفت: اعتکاف،معادل طواف کعبه و همتای رکوع و سجود است.به گزارش اشراق آنلاین،حجت الاسلام طالبی،امامجمعه شهرقیدارپس ازاقامه نمازمغرب وعشا،در بین برادران معتکف شهر کرسف گفت:ساساً ارزش آدمی را عملش می رساند.ومعتکف انسانی بزرگ و شریف به اندازه شرافت و فضل عملش است. وی افزود:کسی که با طهارت و […]

امام جمعه شهرقیداردر بین برادران معتکف شهر کرسف گفت: اعتکاف،معادل طواف کعبه و همتای رکوع و سجود است.DSC03353DSC03346به گزارش اشراق آنلاین،حجت الاسلام طالبی،امامجمعه شهرقیدارپس ازاقامه نمازمغرب وعشا،در بین برادران معتکف شهر کرسف گفت:ساساً ارزش آدمی را عملش می رساند.ومعتکف انسانی بزرگ و شریف به اندازه شرافت و فضل عملش است.

وی افزود:کسی که با طهارت و در حال روزه در مسجد مقیم می شود و تعهد قربت در اعتکاف می نماید، این عمل عبادت است.

امام جمعه شهرقیداراضافه کرد:اعتکاف عبادتی مستقل به مثابه حج و عمره و روزه و نماز و هر عبادت مستقل دیگراست وکسی به درستی نمی داند که این عبادت، از چه زمانی آغاز و کیفیت اجزا و شرایط آن در بدو شکل گیری چه چیزهایی بوده است وبا توجه به آیه 125 سوره بقره، می توان نتیجه گرفت که اعتکاف عملی بوده که در شریعت ابراهیم از مناسک و عبادات الهی محسوب می شده. و پیروان ایشان به این عمل مبادرت می ورزیدند و لذا ابراهیم و اسماعیل (ع) از طرف خداوند موظف شده بودند تا محیط لازم را برای برپایی این مراسم مهیا سازند.