قانون داماتو،مصداق بارز وضع تحریم های یکجانبه علیه ایران/نقض برجام محصول عملکرد مشترک سناتورهای دو حزب دموکرات و جمهوریخواه است

معاون سیاسی سپاه انصار المهدی(عج)استان زنجان گفت: قانون داماتو مصداق بارز وضع تحریم های یکجانبه علیه ایران است. علی یار محمدی معاون سیاسی سپاه انصار المهدی(عج)استان زنجان در گفت و گو با خبرنگار اشراق۲۴اظهار کرد: کلیت تمدید تحریم ها در ایران توسط سنای آمریکا نقض برجام محسوب می شود. وی افزود: تمدید تحریم ها که […]

معاون سیاسی سپاه انصار المهدی(عج)استان زنجان گفت: قانون داماتو مصداق بارز وضع تحریم های یکجانبه علیه ایران است.
۴۴۰۴۰۳_۹۶۹

علی یار محمدی معاون سیاسی سپاه انصار المهدی(عج)استان زنجان در گفت و گو با خبرنگار اشراق۲۴اظهار کرد: کلیت تمدید تحریم ها در ایران توسط سنای آمریکا نقض برجام محسوب می شود.

وی افزود: تمدید تحریم ها که از سال ۱۹۹۶علیه ایران وضع شده است -قانون داماتو-عملا تفاوتی با وضع تحریم های جدید علیه کشورمان ندارد.

معاون سیاسی سپاه انصار المهدی(عج)استان زنجان ادامه داد: قانون داماتو به معنای کاهش میزان سرمایه گذاری در ایران است که به کاهش قدرت دفاعی و اقتصادی ایران منجر می شود.

وی افزود: این قانون ۱۰ ساله است و رئیس جمهور آمریکا باید آن را امضا کند و این در حالی است که ۹۹ نفر از اعضای سنا آن را تصویب کرده اند.

*قانون داماتو،مصداق بارز وضع تحریم های یکجانبه علیه ایران

یار محمدی ادامه داد: اقدام اخیر سنای آمریکا مصداق بارز و عینی وضع تحریم های یکجانبه علیه ایران محسوب می شود.

وی با بیان اینکه تحریم ها علیه ایران قرار بود که مطابق سند رسمی برجام برداشته شود نه اینکه تعلیق شود افزود: ممانعت وزارت خزانه داری آمریکا از مراودت بانک های بزرگ آمریکائی و اروپائی با ایران و وضع قانون محدودیت صدور ویزا برای کسانی که به ایران سفر می کنند مترادف با نقض برجام است.

یارمحمدی ادامه داد: با این حال متاسفانه دولت و دستگاه سیاست گذاری کشورمان مقابل دو بار نقض برجام،عملا یک اقدامی صورت ندادند.

وی افزود: قانون داماتو توسط همان سناتورهائی تصویب شده است که حداقل ۴۲نفر از آنها به توافق هسته ای میان ایران و اعضای ۵+۱رأی مثبت داده اند و موجبات تصویب آن را فراهم آورده بودند.

یارمحمدی ادامه داد: هدف از این تحریم ها که هدف سنای آمریکا است،باز گذاشتن دست رئیس جمهور بعدی آمریکا در ادامه تحریم های علیه ایران و حتی وضع تحریم های جدید علیه کشورمان است.

وی با بیان اینکه سیاست آمریکا عوض نشده است بلکه شیوه ها و روش هایش تغییر کرده است افزود: مقامات وزارت خارجه و حتی رئیس جمهور نسبت به نقض برجام متفق القول هستند و تمدید قانونisaرا مترادف با بی تعهدی واشنگتن در قبال توافق هسته ای میان ایران و اعضای ۵+۱می دانند.

یارمحمدی ادامه داد: تاثیرات ایران در منطقه بسیار زیاد است و آمریکا این را خوب می داند بدین جهت در جهان ایران هراسی بویژه در مسئله هسته ای را به راه انداخته است.

وی افزود: آمریکا به دنبال ایجاد تشنج بیشتر در منطقه برای رسیدن به منافع شخصی خود است و متاسفانه تاکنون شاهد واکنشی قاطعانه در خصوص نقض برجام از سوی آمریکا توسط تروییکای اروپائی،روسیه و چین نبوده ایم.

کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: لازم است که دستگاه سیاست خارجی کشورمان صراحتا از دیگر اعضای ۵+۱بخواهد تا موضع خود را مشخص کنند.

*نقض برجام محصول عملکرد مشترک سناتورهای دو حزب دموکرات و جمهوریخواه است

وی افزود: نقض برجام محصول عملکرد مشترک سناتورهای دو حزب دموکرات و جمهوریخواه است و هم اکنون تیم سیاست خارجی ترامپ مشغول تدوین و تعیین تحریم های غیر هسته ای-که در ظاهر مغایرتی با متن برجام ندارد-علیه کشورمان هستند.

یارمحمدی ادامه داد: دولت ترامپ در قبال برجام به دنبال دو پروژه اساسی است اول اینکه برهم خوردن برجام از سوی جمهوری اسلامی ایران و مقصر جلوه دادن ایران و دوم اینکه دوباره ایران را پای میز مذاکرات هسته ای برای تغییر برخی از مفاد برجام به سود منافع آمریکا بکشانند.

کارشناس مسائل سیاسی در پایان سخنان خود تصریح کرد: هم اکنون لازم است که دستگاههای ذیربط،گروهها و احزاب سیاسی در کشور به صورت یکپارچه و متحد در برابر نقض برجام که از سوی آمریکا صورت گرفته است عمل کنند.