نمازجمعه پایگاه و کانون تولید قدرت نرم جمهوری اسلامی است/نمازجمعه یک رسانه سنتی بسیار اثر گذار است

امروز پنجم مرداد سالروز اولین اقامه نماز جمعه توسط آیت اله طالقانی در سال۵۸ است بخاطر همین امر خبرنگار اشراق۲۴ گفت و گو هائی را با ائمه جمعه شهر قیدار از ابتدا تا به امروز انجام داده است . امروز پنجم مرداد سالروز اولین اقامه نماز جمعه توسط آیت اله طالقانی در سال۵۸ است بخاطر […]

۲۹۹۸۲۶_۴۲۰

امروز پنجم مرداد سالروز اولین اقامه نماز جمعه توسط آیت اله طالقانی در سال۵۸ است بخاطر همین امر خبرنگار اشراق۲۴ گفت و گو هائی را با ائمه جمعه شهر قیدار از ابتدا تا به امروز انجام داده است .

امروز پنجم مرداد سالروز اولین اقامه نماز جمعه توسط آیت اله طالقانی در سال۵۸ است بخاطر همین امر خبرنگار اشراق۲۴ گفت و گو هائی را با ائمه جمعه شهر قیدار از ابتدا تا به امروز انجام داده است .

سید یعقوب موسوی،اولین امام جمعه شهرستان خدابنده است که چهره در نقاب خاک کشیده است و آیت اله شبیری زنجانی درباره وی می گفت:”سید یقوب موسوی عالم و مجتهد کم نظیری  در تبلیغ اسلام بود”.

حجت الاسلام مقدم دومین امام جمعه شهر قیدار نیز به خبرنگار اشراق۲۴ اظهار کرد: نماز جمعه،رمز پابرجایی و رونق انقلاب اسلامی ایران است و بخاط همین امر،هیچگاه شکست نمی خورد و انقلاب اسلامی به آسانی بدست نیامده است پس باید محافظ و نگهبان آن بود.

وی با بیان اینکه از ابتدای خلقت انسان،حق در برابر باطل قرار داده اشت و این امر همچنان  ادامه دارد افزود: آمریکا یکی از مصادیق باطل و استکبار جهانی است و لذا باید مواظب بود که اسلام ناب با اسلام آمریکایی مختلط نشود و مردم را به بیراهه نکشاند.

 حجت الاسلام طهماسبی سومین امام جمعه این شهر نیز گفت: نماز جمعه مرکز بصیرت و آگاهی و شجاعت و نصیحت و امر به معروف و نهی از منکر و تولی و تبری است که در فتنه‏ های گذشته و در زمان‏هایی که نیاز به بصیرت فوق‏ العاده بوده است و نماز جمعه یکی از بهترین منادیان بصیرت و تقوا بوده است و صف جدایی حاضران در صحنه از بی‏تفاوتان است.

حجت الاسلام طالبی چهارمین و اخرین امام جمعه شهر قیدار تا به امروز نیز عنوان کرد: نمازجمعه پایگاه و کانون تولید قدرت نرم جمهوری اسلامی است و در واقع حلقه وصل توده‏ های مردم با ولایت و رهبری است، چون ائمه جمعه مأذون از طرف رهبر معظم انقلاب برای اقامه نمازجمعه هستند و مهم‏ترین وظیفه‏ شان تبیین اندیشه‏ ها و منویات ولی امر مسلمین می‏ باشد و درحقیقت نمازجمعه کانون فریاد علیه ظلم و ستم، استکبار، هرگونه انحراف و بی‏ بندوباری و نفاق و فتنه است.

وی با بیان اینکه نماز جمعه، نماز حاکمیت است و اگر حاکمیت مشروع باشد، نماز جمعه اقامه می‌شود، گفت: اگر حاکمیت نامشروع باشد علما از اقامه نماز جمعه در حاکمیت نامشروع سرباز می‌زنند و بنابراین نماز جمعه، نماز حاکمیتی و ولایی است و متولی آن امام امت و فقیه حاکم است.

امام جمعه قیدار  ادامه داد: امروز مقام معظم رهبری متصدی و متولی نماز جمعه است و نماز جمعه زیر نظر ایشان اقامه می‌شود و جریان نماز جمعه جریان حاکمیتی و تریبون نماز جمعه، تریبون نظام است و امام جمعه نیز به حکم حاکم نیاز دارد و هر کسی نمی‌تواند امام جمعه باشد.

طالبی در پایان در خصوص نقش رسانه‌ها در ترویج و تبلیغ اخبار نماز جمعه گفت: ما خود را یک رسانه می‌دانیم و نمازجمعه نیز یک رسانه سنتی است،چرا که چهره به چهره مطالب را بیان می‌کنیم و  رسانه‌ها باید با هم تعامل داشته باشند و با این تعامل کار را به پیش می‌بریم و اگر تعامل وجود داشته باشد زودتر به اهدافمان می‌رسیم ولی اگر درگیری باشد، به جای نقد منصفانه و راهنمایی مسئولان خودمان درگیر می‌شویم،لذا رسانه‌ها در اعتلای فرهنگ کشور نقش مهمی برعهد دارند.