ثبت نام مسابقات قرآن کریم اوقاف در خدابنده تا 20 اردیبهشت‌ماه ادامه دارد/اغلب شرکت کنندگان جوانان هستند

رئیس اداره اوقاف شهرستان خدابنده با بیان اینکه ثبت نام سی و نهمین مسابقات سراسری قرآن کریم اوقاف در خدابنده تا 20 اردیبهشت‌ماه ادامه دارد گفت: اغلب شرکت کنندگان جوانان هستند. حجت‌الاسلام حسن‌رضا محمدی رئیس اداره اوقاف شهرستان خدابنده در گفت و گو با خبرنگار اشراق24 اظهار کرد: اجرای برنامه‌های قرآنی یکی از مهم‌‎ترین برنامه‌های […]

index رئیس اداره اوقاف شهرستان خدابنده با بیان اینکه ثبت نام سی و نهمین مسابقات سراسری قرآن کریم اوقاف در خدابنده تا 20 اردیبهشت‌ماه ادامه دارد گفت: اغلب شرکت کنندگان جوانان هستند.

حجت‌الاسلام حسن‌رضا محمدی رئیس اداره اوقاف شهرستان خدابنده در گفت و گو با خبرنگار اشراق24 اظهار کرد: اجرای برنامه‌های قرآنی یکی از مهم‌‎ترین برنامه‌های اوقاف است.
وی با اشاره به اینکه اوقاف و امور خیریه در راستای تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری در بحث تربیت 10 میلیون حافظ قرآنی در کشور اقدامات مربوط را در راستای تربیت حافظان قرآن کریم انجام می‌دهد، اضافه کرد: طی چهار سال گذشته با اجرای این طرح، بسیاری از افراد از اقشار مختلف موفق به حفظ قرآن کریم شده‌اند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خدابنده با بیان اینکه اجرای برنامه‌های قرآنی از سوی اوقاف همیشه با استقبال مواجه بوده است، اضافه کرد: در این بین حضور جوانان و بانوان در برنامه‌های نیز چشمگیر است.
محمدی با اشاره به اینکه طی چهار سال گذشته فعالیت‌های خوبی در زمینه تربیت حافظان قرآنی صورت گرفته است، تصریح کرد: طبق آمار تعداد شرکت‌کنندگان در این طرح از شهرستان خدابنده بیش از
یک هزار و 200 نفر بوده است.
وی خاطرنشان کرد: تربیت حافظان قرآن کریم در رده‌های سنی مختلف و از بین برادران و خواهران انجام شد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خدابنده در ادامه با اشاره به نحوه برگزاری سی و نهمین مسابقات سراسری قرآن کریم اوقاف افزود: امسال این مسابقات در رده سنی بالای 18 سال انجام خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: برگزاری مسابقات در رده پائین‌تر از 18 سال به عهده آموزش و پرورش است و از امسال اوقاف فقط از متقاضیان در رده سنی بالای 18 سال ثبت‌نام می‌کند. محمدی با بیان اینکه این مسابقات با مراجعه به سایت quraniran.ir و یا مراجعه حضوری به اداره اوقاف شهرستان صورت می‌گیرد، گفت: ثبت‌نام از متقاضیان تا 20 اردیبهشت‌ماه ادامه پیدا خواهد کرد.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خدابنده ادامه داد: قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، معارف، دعاخوانی، مدیحه‌سرایی و همخوانی قرآن کریم از رشته‌های مسابقات قرآن کریم اوقاف در مرحله شهرستان است.
وی خاطرنشان کرد: همچنین بخش اذان،دعاخوانی، ابتهال، حفظ پنج جزء حفظ کل، حفظ 20 جزء، حفظ 10 جزء، نیز از دیگر رشته‌های این برنامه بزرگ قرآنی است.

محمدی با اشاره به اینکه مسابقات قرآنی اوقاف هر سال برگزار می‌شود، تصریح کرد: هدف از برگزاری این مسابقات استعدادسنجی و پرورش‎‌ استعدادهای برتر قرآنی است.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خدابنده با بیان اینکه مسابقات قرآنی اوقاف در سه مرحله شهرستانی، استانی و کشوری برگزار می‌شود، افزود: نفراتی که در مرحله شهرستانی و سپس استانی مقام برتر را کسب کنند به مرحله کشوری راه پیدا می‌کنند.
وی با اشاره به اینکه هر سال تعداد نفرات شرکت کننده در این مسابقات بیشتر می‌شود، تصریح کرد: خوشبختانه اغلب شرکت‌کنندگان در این مسابقات جوانان هستند.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خدابنده به سایر برنامه‌های اجرائی از سوی اوقاف نیز اشاره کرد و گفت: برگزاری جلسات تفسیرقرآن کریم در بقاع متبرکه با حضور قاریان و حافظان برتر از دیگر برنامه‌های اجرائی اوقاف است.
محمدی خاطر نشان کرد: در حال حاضر 62 بقعه متبرکه در شهرستان خدابنده وجود دارد، که در مناسبت‎های مختلف برنامه مناسبتی در آنها اجرائی می‌شود.