انتخابات فرصتي براي ناکامي دشمن است/انتخابات از دستاوردهای بسیار بزرگ و ارزشمند انقلاب اسلامی است

نماینده مردم خدابنده و نامزد دهمین دوره از مجلس شورای اسلامی درباره انتخابات گفت: انتخابات مظهر مردم سالاری دینی است و نشان می دهد که مردم در سرنوشت خود دخیل هستند و در حقیقت انتخابات فرصتي براي ناکامي دشمن است و از دستاوردهای بسیار بزرگ و ارزشمند انقلاب اسلامی است. حجت الاسلام سید محمد موسوی […]

DSC_0109نماینده مردم خدابنده و نامزد دهمین دوره از مجلس شورای اسلامی درباره انتخابات گفت: انتخابات مظهر مردم سالاری دینی است و نشان می دهد که مردم در سرنوشت خود دخیل هستند و در حقیقت انتخابات فرصتي براي ناکامي دشمن است و از دستاوردهای بسیار بزرگ و ارزشمند انقلاب اسلامی است.

حجت الاسلام سید محمد موسوی در گفت و گو با خبرنگار اشراق24درباره انتخابات اظهار کرد: انتخابات مظهر مردم سالاری دینی است و نشان می دهد که مردم در سرنوشت خود دخیل هستند و در حقیقت انتخابات فرصتي براي ناکامي دشمن است و از دستاوردهای بسیار بزرگ و ارزشمند انقلاب اسلامی است.

وی درباره وظایف نمایندگان افزود: نمایندگی منصبی است که از طریق انتخابات و رأی مردم فعلیت می‌یابد و دارای ویژگی‌هایی از قبیل مقامی ملی،امری کلی،غیر قابل عزل،قائم به شخص ومشارکتی و نه شخصی و مستقل است و البته نمایندگان مجلس و به طور کلی مجلس شورای اسلامی دو وظیفه اصلی قانون گذاری و نظارت را بر عهده دارند.

نماینده مردم خدابنده درباره ویژگی های نمایندگان اصلح ادامه داد: اصلح یعنی بهترین فرد از لحاظ ايمان،اخلاص و امانت، ديندارى و آمادگى براى حضور در ميدان‌هاى انقلاب؛ دردشناس‏ترين و دردمندترين نسبت به نيازهاى مردم است و مردم ما در همه جاى كشور هوشيارانه، با بصيرتِ تمام تلاش كنند، این چنین افرادی را انتخاب کنند.

وی درباره مشکلات شهرستان خدابنده و راهکارهای آن و البته برنامه هایش در صورتی که مردم یک بار دیگر به وی اعتماد کنند این گونه گفت: مردم شهرستان خدابنده مردمی نجیب و ولایتمدار هستند و انصافا محروم واقع شده اند و مشکلات عمده آنها در بخش های آب و گاز و صنعت و کشاورزی و بهداشت است.

موسوی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۰۰ روستای شهرستان خدابنده با تنش آبی مواجه هستند، تاکید کرد: مجوز استفاده از آب سد تالوار بعد از به حد نصاب رسیدن برای آب شرب شهرستان و همچنین کشاورزی اخذ شده است.

وی با تاکید بر سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی این شهرستان ادامه داد: افزایش توان خدابنده در گرو تقویت حوزه کشاورزی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

موسوی با اشاره به محرومیت‌های کشاورزی شهرستان خدابنده افزود: محرومیت‌های آموزشی و کمبود سموم و کودهای شیمیایی در شهرستان خدابنده با توجه به استعداد و قابلیت‌های موجود در آن مشهود است و آنچه در حال حاضر در این شهرستان وجود دارد حاصل تلاش خود مردم است.

نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی دلیل معضلات کنونی را مشکلات مدیریتی از جمله کاهش وجدان کاری اعلام و تاکید کرد: همه باید بدانند که با گروه‌گرایی مشکلات موجود حل نمی‌شود.

حجت الاسلام موسوی با اشاره به مشکلات حوزه بهداشت و درمان شهرستان ،کمبودهای موجود درتنها بیمارستان شهر قیدار را نام برد و تصریح کرد: این بیمارستان از نظر تعداد تخت‌ها با جمعیت منطقه همخوانی ندارد.

وی خاطرنشان کرد: در ملاقاتی که با وزیر محترم بهداشت داشتم قرار شد تعداد تخت‌های این بیمارستان افزایش یابد و علاوه بر افزایش تعداد تخت‌ها قرار شد اورژانس و برخی از قسمت‌های بیمارستان نیز تجهیز شود.

موسوی ابراز کرد: شهرستان خدابنده از نظر مسائل درمان با کمبودهایی مواجه است که با توجه به اقدامات خوب وزارت بهداشت امیدواریم این کاستی‌ها هرچه سریع‌تر برطرف شود.

نماینده مردم خدابنده با بیان اینکه وضعیت صنعت در خدابنده نزدیک به صفر است،ضمن توصیه به ارتقا کلیه کالاهای داخلی از سوی وزیر صنعت، معدن و تجارت،‌گفت: تولیدکنندگان و سیاست‌گذاران مملکتی باید توجه داشته باشند که مردم تمایلی به خرید کالاهای داخلی نداشته و وارد بازارهای مرزی می‌‌شوند و اقدام به خرید آنها می‌کنند و چرا به خرید کالاهای خارجی میل بیشتری دارند.

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس دلیل آن را کیفیت پایین کالا یا قمیت بالای آن عنوان کرد که حتما صرفه‌ای در این کار وجود دارد.

موسوی در این زمینه خاطرنشان کرد: وزیر صنعت همچنین مسئولان مربوطه در این زمینه باید تغییر مسیر دهند. من معتقدم باید کیفیت کالا ارتقا پیدا کند تا مردم برای خرید آن دچار زحمت نشوند و مجبور باشند برای خرید به بازارها مرزی مراجعه کنند یا وارد قاچاق شوند.

وی تاکید کرد: بسیاری از کارخانه یا کارگاههای این شهرستان تعطیل یا نیمه تعطیل شده اند و حمایتی از آنها نمی شود و جوانان زیادی بیکار شده اند و جذب سرمایه گذار در بخش صنعت این شهرستان بسیار راهگشاست.

حجت الاسلام موسوی نیز با اشاره به اینکه وضعیت توسعه شهرستان خدابنده مطلوب نیست گفت: در بحث گاز رسانی به شهرستان خدابنده عملکرد خوب نیست و گاز رسانی به روستاهای خدابنده از سایر شهرستانها کمتر است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر گازرسانی به ۸۹ روستا در شهرستان خدابنده در دست طراحی بوده و این عملیات در ۷۷ روستا نیز در حال اجرا است، افزود: تعداد کل روستاهای خدابنده ۲۲۶ روستا بوده و تعداد خانوار در حال گازرسانی این شهرستان نیز ۱۱ هزار و ۸۳۴ خانوار است که تاکنون عملیات گازرسانی به ۵۳ روستای شهرستان خدابنده انجام ‌شده است.

نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه تا به امروز ۴۳ درصد از خانوارهای روستایی شهرستان خدابنده از نعمت گازطبیعی بهره‌منده شده‌اند، تصریح کرد: با تحقق عملیات گازرسانی به پنج روستای این شهرستان، ۱۰۴۲ خانوار از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند شدند.

وی با بیان اینکه اقدامات انجام شده در گازرسانی به روستاها در خدابنده کافی نیست افزود: ۲۱۵ روستای شهرستان خدابنده از گاز طبیعی برخوردار نیستند که شامل ۳۰ هزار و ۲۳۰ خانوار می‌شود.

حجت الاسلام موسوی درباره اسرائیل و صهیونیسم گفت: انتفاضه‏ى ملت فلسطین، قیام یک ملت است و امریکا در همه‏ى جنایاتى که امروز در فلسطین اتفاق مى‏افتد شریک جرم است و اسرائیل باید ازمیان برداشته شود.

وی با بیان اینکه روح استکبارستیزی به هیچ عنوان از فرهنگ ملت ایران حذف نمی‌شود، بر لزوم افزایش روحیه استکبارستیزی و ظلم‌ستیزی ملت ایران تاکید کرد و متذکر شد: ملت ایران در هر زمانی با روحیه استکبارستیزی خود آگاهانه در مقابل دشمن ایستادگی می‌کند. با تاکید بر اینکه امریکا در هیچ شرایطی برای ملت ایران قابل اعتماد نیست، گفت: ملت ایران همیشه شعار مرگ بر امریکا را سر خواهند داد.

نماینده مردم خدابنده درباره فتنه88 تصریح کرد: خسارات فتنه سال ۸۸ چند برابر و چند ده برابر فسادها است و در فتنه سال ۸۸ اموال عمومی مورد سوءاستفاده قرار گرفت و امنیت مردم نیز به خطر افتاد؛ در فتنه سال ۸۸ افراد قصد براندازی نظام را داشتند، بنابراین مجازات فتنه‌گران نیز بالاتر از مفسدان است.

شایان ذکر است که به گوشه ای از زندگی نامه و سوابق کاری وی اشاره شود.

سید محمد علی موسوی فرزند سید نعمت ا… در سال ۱۳۳۱ در شهر مقدس قم در یک خانواده روحانی به دنیا آمد. در سال ۱۳۴۵ جهت کسب علوم دینی وارد حوزه علمیه قم شد و در مدارس منتظریه (حقانی)، حجتیّه، فیضیّه و دارالشفا مشغول به تحصیل شد و در سال ۱۳۴۷ رسماَ به عنوان مبلغ دینی و سیاسی در ایام تبلیغات به وعظ و سخنرانی پرداخت. در سال هایی که امام امت – رضوان ا… تعالی علیه- در عراق در تبعید به سر می بردند، سخنرانی های ایشان رنگ و بوی انقلابی به خود گرفت و به همین دلیل چندین بار از طریق ساواک تحت تعقیب و مورد تهدید قرار گرفت. از این رو ناچار به تغییر محل زندگی خود از قم به اراک و بعدها شیراز و نهایتا به مازندران شد.

وی نیز در همین راستا در سطح منطقه خدابنده در محضر حضرت حجت السلام  سید یعقوب موسوی (اعلی ا… مقامه الشریف) به مبارزات خود شدّت بخشید تا آنجا که مقدور بود در شهرستان خدابنده با سازماندهی تظاهرات مردمی به تکلیف خود عمل کرد،اهالی منطقه خدابنده نیز شاهد همه ی مبارزات گذشته و فعالیت های کنونی ایشان بوده و هستند. بعد از این که انقلاب اسلامی به رهبری حضرت امام خمینی (ره) تحقّق یافت و به پیروزی رسید، مدتی در مدرسه رفاه (علوی فعلی) درخیابان ایران در خدمت شورای انقلاب مشغول انجام وظیفه بود که توسطّ حضرت آیت ا… مشکینی به عنوان رئیس کمیته انقلاب اسلامی شهرستان خدابنده منصوب شد و مدتّی در آن سنگر مشغول به خدمت بود.

موسوی با شروع جنگ تحمیلی رژیم بعث عراق علیه ایران، چندین ماه به منطقه عملیات جنگی (رقابیه، طلایه، عین خوش، دشت عباس، جزیره مجنون و شلمچه) عزیمت کرد و سعی داشت که از قافله جهاد عقب نماند بعد از مدتّی در سنگر قضاوت مشغول به خدمت شد و در این راستا نیز چندین سال در اصفهان، زنجان و قم، به امر مقدس قضاوت پرداخت.

وی نمایندگی ادوار چهارم، پنجم و نهم مجلس شورای اسلامی را در کارنامه کاری خود دارد و عضویت در کمیسیون قضایی و حقوقی و 90مجلس شورای اسلامی و ریاست مجمع نمایندگان استان،عضویت در گروه دوستی پارلمانی کشور کویت و عضویت در شورای حل اختلاف شوراهای اسلامی شهر و روستا از مسئولیت های پارلمانی ایشان است و طرح سه فوریتی توقف مذاکرات هسته ای را نیز امضاء کرده است.

موسوی در دوره چهارم و پنجم مجلس شورای اسلامی از حیث مسئولیتی که داشت شامل ریاست کمیسیون های امور نهادهای انقلاب و مناطق محروم کشور و عضویت در گروه دوستی پارلمانی کوبا و جمهوری تازه استقلال یافته آذربایجان و فعالیت های فرهنگی که در گروه دوستی انجام گرفته بود،اقدامات فرهنگی وی نتیجه ی آن شیعه شدن شش خانواده کوبایی بود که منجر به تغییر نام ایشان به اسم بزرگان دین همچون محمد، علی، خدیجه، عیسی، حسین و ابوذرشد.

وی جلسات فرهنگی متعددی نیز در خصوص یافتن شیوه ها و راهکارهای لازم در زمینه ی جذب بیشتر پیروان ادیان و مذاهب دیگر به دین مقدس اسلام و مذهب تشیع ارائه کرد که در نتیجه ی آن در حال حاضر تعداد شیعیان جذب شده به بیش از صد خانواده می رسد، مسافرت های خارجی ایشان به کشورهایی مختلف، برای انجام مأموریت های دیپلماتیک، تبلیغاتی  و پژوهشی بوده است و از جمله ی آن کشورها می توان به عراق، سوریه، عربستان، ترکیه، فرانسه، آلمان، سودان، کوبا، لبنان، مالزی، نخجوان، ترکمنستان و اوکراین اشاره کرد.