مسئولین نباید به وعده‏ هاي شفاهي و يا كتبي افراد حيله‏ گري همچون جان كري خوش‏باورانه اكتفا کنند

امام جمعه قیدار درباره بازگشت غيرمستقيم تحريمها عليه ايران و نقض برجام گفت: مسئولین نباید به وعده‏هاي شفاهي و يا كتبي بي‏ ارزش و غيرحقوقي افراد حيله‏ گري همچون جان كري، در این زمینه خوش‏باورانه اكتفا کنند. به گزارش اشراق24،حجت الاسلام طالبی اظهار کرد: بعد از توافق موسوم به برجام بین ایران و کشورهای 1+5 […]

امام جمعه قیدار درباره بازگشت غيرمستقيم تحريمها عليه ايران و نقض برجام گفت: مسئولین نباید به وعده‏هاي شفاهي و يا كتبي بي‏ ارزش و غيرحقوقي افراد حيله‏ گري همچون جان كري، در این زمینه خوش‏باورانه اكتفا کنند.

به گزارش اشراق24،حجت الاسلام طالبی اظهار کرد: بعد از توافق موسوم به برجام بین ایران و کشورهای 1+5 و بسته‏ شدن پرونده PMD، آنچه ذهن عموم مردم ايران و دوستداران نظام اسلامي را به‏ خود مشغول ساخته است اين است كه آيا در قبال اقدامات اعتمادساز و عمل به تعهدات جمهوري اسلامي در فرايند اجراي برجام، طرف مقابل هم بدون هيچ عذر و بهانه، در عمل به تعهدات به‏ ويژه برداشتن تمامي تحريمها كه هدف اصلي ما از مذاكرات هسته ‏اي بوده است، صادقانه ظاهر خواهد شد و از همه مهم‏تر پرونده خصومتها و خباثتهاي شيطان بزرگ آمريكا عليه ملت ايران بسته خواهد شد یا برای تداوم تحريمها و تهديدات، به سراغ بهانه‏هاي واهي ديگري خواهد رفت.

وی افزود: بسیاری از مردم بصیر ایران با توجه به پيشينه و تجربه تاريخي و نيز هويت استكباري آمريكا از اول می دانند که خاصيت گرگ، گرگي است و کار شیطان شیطنت کردن است  و هیچ وقت از خوي شیطنت و استكباري خود دست بر نخواهد داشت.

امام جمعه قیدار ادامه داد: در صحت اين مدعي همين بس که نگذاشتند مرکب توافق نامه خشک شود که کنگره آمریکا مصوبه را مبني بر اعمال قانون محدوديت ويزايي براي مسافران به ايران به تصویب رساند ،هنوز تحريمي از تحريمهاي قبل برداشته نشده اولين تحريم پسابرجام را رئيس جمهور بي‏ منطق آمريكا عليه ملت ايران امضاء كرد.

وی افزود: اين‏ كار به‏ منزله بازگشت غيرمستقيم تحريمها عليه ايران و نقض برجام است و مسئولین نباید به وعده‏ هاي شفاهي و يا كتبي بي‏ ارزش و غيرحقوقي افراد حيله‏ گري همچون جان كري، در این زمینه خوش‏باورانه اكتفا کنند و آنچه در اين راستا انتظار مي‏رفت، ابتكار عمل و برخورد قاطع دولتمردان با سنگ‏اندازي‏هاي شيطان بزرگ آمريكاست.

امام جمعه قیدار افزود: دومین اقدام ضد ایرانی آمریکا، پس از برجام این بود که نمایندگان کنگره با امضای طرحی از دیوان عالی این کشور خواستند با صدور رأیی زمینه را برای برداشت حدود ۲ میلیارد دلار از دارایی‌های مسدود شده بانک مرکزی ایران فراهم کندتا به کسانی پرداخت شود که به ادعای مقامات آمریکا از اقدامات تروریستی ایران در لبنان و عربستان صدمه دیدند.

وی افزود: طرح 2 لایحه جدید برای تحریم سپاه پاسداران، و الان هم وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرد واشینگتن قصد دارد تحریم هایی را علیه ۱۱ شخص و شرکت ایرانی را به بهانه ارتباط با برنامه های موشکی بالستیک ایران اعمال کند.

طالبی ادامه داد: این جاست که می رسیم به کلام مقام معظم رهبرى که فرمودند:”آمريكا، همان آمريكاى قديم است اما عده‏اى مغرض يا ساده‏ لوح تلاش مى ‏كنند اين دشمن توطئه‏ گر را در افكار عمومى ملت به فراموشى و غفلت بسپارند تا آمريكا در فرصتى مناسب خنجر را از پشت فرو كند”یا جمله‌ای ناب و کلیدی از حضرت روح الله (ره) که فرمودند: ح”تی اگر در تمام امریکا مسجد بسازند و بالای گلدسته‌ها شعار الله اکبر قرار بدهند، هیچ وقت شعار مرگ بر امریکا را فراموش نکنید؛ چون آمریکا شیطان بزرگ است. از خدا می‏خواهیم که این قدرت را به ما ارزانی دارد که نه تنها از کعبه مسلمین، که از کلیساهای جهان نیز ناقوس مرگ بر آمریکا و … را به صدا درآوریم”.

وی به انتخابات پیش رو نیز اشاره کرد و گفت: تعداد ثبت نام کنندگان در این دوره هم چه در ثبت نام خبرگان و چه در مجلس شورای اسلامی  بي‏ سابقه است و همان‏طور كه بارها در كلام بزرگان انقلاب اسلامي مطرح شده، راهبرد اصلي در انتخابات در نظام مردم‏سالار ديني، «مشاركت حداكثري» است؛ لذا همه تلاش‏ها بايد براي تحقق اين امر صورت گيرد باید از همه آن‏هايي كه خود را صاحب صلاحيت مي‏ دانند و حاضرند براي گرمي اين بازار وارد ميدان شوند، قدرداني كرد.

طالبی ادامه داد: اما آنچه باعث نگرانی دلسوزان نظام نسبت به ثبت نام بی سابقه در مجلسین می شود افزايش اعلام حضور برخي افراد كه زاويه‏ دار بودن آن‏ها با آرمان‏هاي انقلاب محرز است است و هدف و انگیزه این افراد و جريان‏ها این است که می خواهند با اين‏كار شورای نگهبان را تحت فشار قرار دهند و فرصت را از شوراي نگهبان براي بررسي دقيق صلاحيت‏ها سلب كنند که در این صورت یا شورای نگهبان مجبور می شود از مواضع خود عقب نشینی می کند و آن ها تایید می نماید که شورای نگهبان به هیج  وجه این کار را نمی کند ،و در صورت رد صلاحیت هم  نظام را به نقض حقوق بشر و فرمايشي بودن انتخابات متهم می کنند که این خود رمزی برای فتنه دیگر می شود لذا باید خیلی هوشیار باشیم و اجازه ندهیم به هدف شوم خودشان برسند.