کارگروه علمی کردن کشاورزی در شهرستان خدابنده برگزار شد

پنجمين کارگروه علمی کردن کشاورزی در شهرستان خدابنده با حضور مسئول سازمان بسیج کشاورزی و مهندسین استان زنجان برگزار شد. به گزارش اشراق24، پنجمين کارگروه علمی کردن کشاورزی در شهرستان خدابنده با حضور مسئول سازمان بسیج کشاورزی و مهندسین استان زنجان،فرمانده سپاه ناحیه خدابنده، فرماندهان حوزه هاي مقاومت بسيج و كارشناسان طرح بسيج همگام با […]

tm.jspپنجمين کارگروه علمی کردن کشاورزی در شهرستان خدابنده با حضور مسئول سازمان بسیج کشاورزی و مهندسین استان زنجان برگزار شد.

به گزارش اشراق24، پنجمين کارگروه علمی کردن کشاورزی در شهرستان خدابنده با حضور مسئول سازمان بسیج کشاورزی و مهندسین استان زنجان،فرمانده سپاه ناحیه خدابنده، فرماندهان حوزه هاي مقاومت بسيج و كارشناسان طرح بسيج همگام با كشاورز برگزار شد.

علی جعفری با اشاره به ارائه راهکارهای عملیاتی در بخش کشاورزی افزود: انتقاد از برخی مسائل خوب است، اما پیدا کردن راهکار عملی برای رفع نواقص بهتر است.

وی در ادامه با ارائه گزارشی از وضعیت مصرف آب در استان زنجان بیان کرد: آمارها نشان می‌دهد که زنجان در بخش کشاورزی یکی از مهم‌ترین مصرف کنندگان است.

مسئول سازمان بسیج کشاورزی و مهندسین استان زنجان با بیان اینکه وزارت نیرو متولی تامین آب مصرفی است، تصریح کرد: تامین آب به عهده سازمان جهاد کشاورزی نیست، اما در مباحثی که مربوط به بخش کشاورزی است، اقدامات لازم انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه تامین آب وظیفه جهاد کشاورزی نیست، گفت: این سازمان وظیفه مدیریت آب را در بخش کشاورزی عهده‌دار است و در این راستا اقدامات لازم را انجام داده است.

جعفری با بیان اینکه در بخش کشاورزی هر کس باید برنامه‌های خودش را دنبال کند، تصریح کرد: در صورتی که ارتباط نزدیکی بین هواشناسی و کشاورز باشد، با پیش‌بینی هوا می‌توان به کشاورزان در حفظ محصولات کمک کرد.

وی با بیان اینکه راهکارهای عملیاتی در این بخش به صورت کوتاه و بلند مدت قابلیت اجرا دارد، اضافه کرد: باید به صورت تشویقی و تضمینی از کشاورزان برای همکاری در این بخش دعوت کرد.

در ادامه نیز اعضای جلسه با ارائه راهکارهای عملیاتی در زمینه مصرف بهینه آب و مشکلات موجود در بخش کشاورزی خواستار حمایت بیشتر سازمان جهاد کشاورزی از کشاورزان و اجرایی کردن الگوهای عملیاتی در این بخش شدند.

گفتنی است، در اين كارگروه ضمن بررسي مسائل و مشكلات پيشروي علمي كردن كشاورزي و طرح بسيج همگام با كشاورز خدابنده با حضور كارشناسان مربي انجام 5 شبكه همگام با كشاورز نيز در اولويت برنامه هاي سه ماهه چهارم قرار گرفت.

همچنين مقرر گرديد همايش علمي كردن كشاورزي با حضور رئيس سازمان جهادكشاورزي استان در دهه مبارك فجر برگزار شود.