عدم وجود زیر ساختهای لازم و حمایت مالی از مهمترین مشکلات حوزه پژوهش است

استاد دانشگاه و پژوهشگر برتر شهرستان خدابنده با بیان اهمیت پژوهش گفت: عدم وجود زیر ساختهای لازم و حمایت مالی از مهمترین مشکلات حوزه پژوهش است. محسن بیگدلی با تبریک 25آذر که روز پژوهش نامگذاری شده است است در گفت و گو با خبرنگار اشراق24 اظهار کرد: پژوهش زیربنای پیشرفت و توسعه کشور است که […]

DSCN4751استاد دانشگاه و پژوهشگر برتر شهرستان خدابنده با بیان اهمیت پژوهش گفت: عدم وجود زیر ساختهای لازم و حمایت مالی از مهمترین مشکلات حوزه پژوهش است.

محسن بیگدلی با تبریک 25آذر که روز پژوهش نامگذاری شده است است در گفت و گو با خبرنگار اشراق24 اظهار کرد: پژوهش زیربنای پیشرفت و توسعه کشور است که به برنامه ریزی نیاز دارد تا با انتخاب بهترین گزینه ها و جلوگیری از هدر رفتن هزینه ها، در سطح استانی یا کشوری عملیاتی شود.

وی افزود: در کشورهای پیشرفته روی پژوهش و تحقیق در رشته های مختلف سرمایه گذاری می کنند و این کار تاثرات زیادی بر توسعه آنها دارد و اگر در کشور ایران هم این کار صورت گیرد می توان نتایج آن را در کوتاه یا بلند مدت مشاهده کرد.

استاد دانشگاه و پژوهشگر برتر شهرستان خدابنده با بیان اینکه پژوهش در حوزه های مختلف صنعتی،اجتماعی و فرهنگی کاربرد دارد ادامه داد: پژوهش بی ارتباط با آموزش نیست بلکه باید در کنار آموزش،پژوهش هم صورت بگیرد و اگر مراکز آموزش و پرورش و آموزش عالی به این امر توجه کنند بسیاری از مشکلات جامعه حل می شود.

بیگدلی در ادامه سخنان خود به مهمترین فعالیت و اقدامات پژوهشی خود اشاره کرد و گفت: بنده دانش آموخته کارشناسی ارشد مهندسی مکانیک از دانشگاه شهید رجائی تهران هستم و 17 سال است که کار آموزشی در رشته مکانیک انجام می دهم و در حال حاضر در مراکز فنی و حرفه ای و دانشگاه آزاد و هنرستانهای شهر قیدار و دانشگاه سراسری فنی و حرفه ای الغدیر زنجان مشغول به تدریس هستم.

وی افزود: کتاب نگهداری،سرویس و تعمیر موتور خودروها را به چاپ(دوم)رساندم و کتاب سوخت و سیستم های سوخت رسانی در دست چاپ دارم و دو مقاله به مرکز تحقیقات موتور ایران ارائه کرده ام که مرحله اولیه داوری آن به اتمام رسیده است و در صورت داوری نهایی در مجله علمی پژوهشی به چاپ می رسد.

استاد دانشگاه و پژوهشگر برتر شهرستان خدابنده ادامه داد: یک تحقیق در مورد سوخت هایی که منشأ گیاهی و حیوانی دارند انجام داده و تحلیل کرده ام و به نتایجی هم رسیده ام که می توان به عنوان سوخت جایگزین و ترکیبی از آن استفاده شود.

بیگدلی خاطرنشان کرد: چندین تجهیزات کمک آموزشی و دستگاههای آزمایشگاهی و کارگاهی در سطح دانش آموزی و دانشجویی را طراحی و ساخته ام و به عنوان داور المپیادهای  علمی کاربردی در رشته مکانیک هم فعالیت می کنم.

وی در پایان سخنان خود به برخی از مشکلات در زمینه پژوهش اشاره کرد و گفت: مسائل سخت افزاری از جمله نبود زیر ساختهای کارگاه،تجهیزات و مواد برای استفاده پژوهشگر و عدم حمایت مالی پژوهشگران که به صورت سازمانی و هدایت شده نیست از مهمترین مشکلات در این زمینه است که اگر پارکها فناوری ایجاد شود و در این زمینه کار گروهی و تیمی راه اندازی و تقویت شود بسیاری از مشکلات در حوزه پژوهش مرتفع می شود.