شش وقف جدید در سطح شهرستان خدابنده به ثبت رسیده است

مدیر روابط عمومی اداره اوقاف خدابنده گفت: در طی پنج روز که از هفته وقف می گذرد شش وقف جدید در سطح شهرستان خدابنده به ثبت رسیده است. محمد ذوالقدر در گفت و گو با خبرنگار اشراق24 با تبریک هفته وقف اظهار کرد: وقف سنت پسندیده و حسنه‌ای است که هر کسی توفیق یافت تا […]

images

مدیر روابط عمومی اداره اوقاف خدابنده گفت: در طی پنج روز که از هفته وقف می گذرد شش وقف جدید در سطح شهرستان خدابنده به ثبت رسیده است.

محمد ذوالقدر در گفت و گو با خبرنگار اشراق24 با تبریک هفته وقف اظهار کرد: وقف سنت پسندیده و حسنه‌ای است که هر کسی توفیق یافت تا در عمرش یکبار این عمل را انجام دهد ذخیره‌ای برای دنیا و آخرت برای او باقی می‌ماند.
وی افزود: اقتصاد نظام اسلامی در جامعه بر مبنای دو هدف تقرب الهی و زدودن فقر در جامعه پایه‌ریزی شده است و واقفان خیراندیش مصداق بارز مجاهدان واقعی در راه خداوند هستند.
مدیر روابط عمومی اداره اوقاف خدابنده با اشاره به اهمیت جایگاه قرآن کریم در سطح جامعه تأکید کرد: هر قدر ما در امر آموزش عمومی و اختصاصی قرآن کریم بیشتر همت کنیم، فواید آن در جامعه بیشتر نمایان می‌شود و امنیت اخلاقی و اجتماعی فراوانی نصیبمان می‌شود.
محمدی با بیان اینکه ردپای وقف در جای جای آیات قرآن و روایات پیامبر اسلام (ص) و ائمه معصومین(ع) می‌توان مشاهده کرد با اشاره به تحرک و تکثرگرایی وقف گفت: وقف و موقوفات باید در فرایند خدمات تولیدی قرار بگیرد و از حالت ایستایی به حالت تحرک و تکثر هدایت شود تا به مسائل اقتصادی و اشتغال جامعه کمک شود.

مدیر روابط عمومی اداره اوقاف خدابنده ادامه داد: در طی این چند روزی که از هفته وقف گذشته است چند وقف در سطح شهرستان خدابنده ثبت شده است که از جمله آنها وقف 500متر مربع زمین به ارزش پانصد هزار ریال جهت ساخت حسینیه حضرت ابو الفضل(ع)روستای ترپاخلو توسط واقف خیر اندیش محمد علی محمدی،وقف 8861متر مربع زمین به ارزش یک میلیون ریال جهت مصرف عواید آن در مسجد امیر المومنین(ع)روستای ارقین توسط واقف خیر اندیش شعبانعلی کریمی انجام شده است.

ذوالقدر افزود: وقف دو زمین هر کدام به مساحت100متر زمین برای توسعه حرم امامزاده روستای اینچه توسط واقفان خیر اندیش ابراهیم و کوچک آقا مرادی و همچنین وقف 100متر زمین توسط حسین رضا مرادی و وقف500متر مربع زمین در سالگرد رحلت رسوا اکرم(ص) برای توسه امامزاده پیرخدراینچه توسط حاج کوچک آقامرادی از دیگر وقف های ثبت شده در طول هفته وقف در شهرستان خدابنده است.