غرب در القای فرهنگ خود به کشورهای اسلامی از جوانان بهره می برد

مدیر آموزش و پرورش خدابنده  با بیان اینکه جوانان آسيب پذيرترين قشر هر جامعه‎اند گفت:  اگر چه غرب در القاي فرهنگ خود به كشورهاي اسلامي از راههاي متعدد و در سطوح مختلف وارد عمل شده است ولي تاريخ بهترين شاهد و گواه است كه نفوذشان بيشتر از طريق جوانان تحصيل كرده يا عوام مقلد (جواناني […]

DSC09956DSC09950مدیر آموزش و پرورش خدابنده  با بیان اینکه جوانان آسيب پذيرترين قشر هر جامعه‎اند گفت:  اگر چه غرب در القاي فرهنگ خود به كشورهاي اسلامي از راههاي متعدد و در سطوح مختلف وارد عمل شده است ولي تاريخ بهترين شاهد و گواه است كه نفوذشان بيشتر از طريق جوانان تحصيل كرده يا عوام مقلد (جواناني كه به مباني دين آشنايي چنداني ندارند) بوده است.

به گزارش اشراق24،جلسه شورای نماز آموزش و پرورش خدابنده،باحضور امام جمعه شهر قیدار و رییس اداره تبلیغات اسلامی و رییس آموزش وپرورش خدابنده و معاون حوزه ی علمیه امام صادق (ع)قیدار و جمعی از مسولین شهر در دفتر امام جمعه شهر قیدار برگزار شد.

حجت الاسلام طالبی در این جلسه اظهار کرد: دستورات شريعت مقدّس اسلام همواره با مصلحتي مادي يا معنوي يا هر دو همراه است، گر چه فكر ما از درك آن عاجز باشد و نماز دارای آثار دنیوی و اخروی است که  از دیدگاه آیات قرآن  و روایات معصومین علیهم السلام  می تولان به آنها نگریست.

وی افزود: جنبه باز دارندگي نماز از فحشا و منكر يكي از آثار ارزشمند اين فريضه الهي است؛ نماز از آن جهت كه موجب توجه انسان به خدا مي شود و در شبانه روز، حداقل پنج بار تكرار مي شود، انسان را از فحشا و منكر باز مي دارد؛ زيرا نمازگزار براي نزديكتر شدن به خداوند تلاش خود را در جهت انجام كارهاي نيك و كسب اخلاق حسنه بيشتر مي كند.

امام جمعه قیدار ادامه داد: از ديگر آثاري كه در سايه نماز، نصيب نمازگزار مي شود، قدرت و نيروي مقاومت در برابر مشكلات و سختيهاست. به عبارت ديگر، نماز كه رابطه معنوي بين شخص و عالم بالاست، قدرتي در انسان ايجاد مي كند كه با وجود آن در مقابل سختيها و مشكلات ، شكست ناپذير خواهد بود.

طالبی به فلسفه نماز خواندن اشاره کرد و گفت: اگرچه فلسفه نماز و عبادت بر کسی پوشیده نیست؛ اما دقت در متون آیات و روایات اسلامی، ما را به نكات و ظرافت­های بیشتری رهنمون می­ کند و در حقیقت یاد خدا،از بین برنده ویروس گناه،تقویت نهال تقوا،زنگ بیدار باش و تضعیف زشتی­ها از مواردی است که درباره فلسفه نماز خواندن می توان به آنها اشاره کرد.

در ادامه علی اسدی به ایراد سخن پرداخت و گفت: نسل جوان تنها قشر منحصر به فردي است كه بيشترين روحية تأثير پذيري را داراست و شفافيت روحية جوانان و حساسيت ايشان، عامل اصلي توجه دستگاههاي تبليغاتي استكبار و بنگاههاي فرهنگي غرب، براي سوق دادن آنان به انحرافات اخلاقي و اهداف پليد خويش در طول تاريخ بوده است.

وی افزود: درست از زماني كه دنياي غرب در اثر تحقيقات و مطالعات خود به اين نتيجه رسيد كه جوانان آسيب پذيرترين قشر هر جامعهاند با تشكيل بنگاههاي فرهنگي تبليغي همة همت خود را در به دام انداختن آنان به فساد و تباهي تحت عنوان آزادي و عناوين مقدس ديگر به كار گرفت تا اين كه به اغراض استكباري و سلطه طلبي خود دست يازد.

مدیر آموزش و پرورش خدابنده ادامه داد:  اگر چه غرب در القاي فرهنگ خود به كشورهاي اسلامي از راههاي متعدد و در سطوح مختلف وارد عمل شده است ولي تاريخ بهترين شاهد و گواه است كه نفوذشان بيشتر از طريق جوانان تحصيل كرده يا عوام مقلد (جواناني كه به مباني دين آشنايي چنداني ندارند) بوده است كه سقوط اسلام در اندلس (اسپانياي فعلي) يا سلطة غرب بر مسلمانان الجزاير بهترين نمونه تاريخي است.

اسدی در پایان سخنان خود خاطر نشان کرد: آموزش و پرورش در هدایت جوانان و سوق دادن آنها به نماز و دیگر مسائل دینی نقش مهم و کلیدی دارد و در کنار خانواده ها می تواند ارزش های دینی را در جوانان درونی کند.