۶ هزار واحد راکد تولیدی و صنعتی در کشور احیاء شده است

رئیس‌جمهور با اشاره به احیای ۶ هزار واحد راکد تولیدی و صنعتی در سطح کشور، گفت: واردات بی‌رویه خنجری بر قلب تولیدات داخلی است و باید توسط وزرای مربوطه تمهیدات لازم در این مسیر اندیشیده شود.

به گزارش نسیم اشراق به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ آیت‌الله ابراهیم رییسی، رییس جمهور،در جشن احیای ۱۸۵ واحد راکد دولتی در البرز، ضمن قدردانی از جامعه کارگری، با بیان اینکه در مسیر احیای واحد‌های فرسوده افراد متعددی نقش دارند، گفت: مسئله تولید در کشور بسیار مهم است و استقلال اقتصادی و سیاسی در گرو تولید است.

وی با بیان اینکه شکل گرفتن اقتصاد مقاومتی در گرو تولید است، اضافه کرد: باید اقتصادی را تعریف کنیم که با تکان‌های جامعه دستخوش تغییر نشود.

رییس جمهور با بیان اینکه فکر و اندیشه بلند برای رونق تولیدی وجود دارد، یادآور شد: در بخشی از زمان بسیاری از واحدهای تولیدی راکد شد، اما امروز تمام واحدهای تولیدی کشور و دستگاه‌های دولتی باید از واحدهای صنعتی حمایت کنند، این حمایت هم مادی و هم حقوقی باید باشد.

رییسی با اشاره به اینکه به صورت جدی از وزرای مربوطه می‌خواهم واحدهای صنعتی که به هر دلیلی دچار ضعف شده‌اند را حمایت کنند، ادامه داد: همچنین مقابله با واردات بی رویه باید به صورت جدی انجام شود، واردات به این شکل خنجری بر قلب تولید است.

وی افزود: باید استاندارسازی و کیفی سازی به صورت جدی در دستورکار قرار بگیرد تا از واردات بی رویه جلوگیری شود.

رییس جمهور با بیان اینکه اخذ مجوز توسط سازمان‌های مربوطه مدت زمان زیادی را به دنبال نداشته باشد، یادآور شد: نباید این چرخه صرف زمان زیادی داشته باشد.

وی با بیان اینکه ۶ هزار واحد راکد در سطح کشور احیا شده است، اظهار کرد: این روند یعنی حرکت در مسیر اشتغالزایی و توسعه کشور، باید موانع سر راه احیای واحد‌های تولیدی برداشته شود.

رییسی در ادامه از وزرای مربوطه درخواست کرد که در راستای ارائه تسهیلات به واحد‌های تولیدی کوتاهی صورت نگیرد، ادامه داد: احیای واحدهای تولیدی برای ما خوشایند است و بدون هیچ‌کوتاهی از این مسیر حمایت خواهیم کرد.

وی در بخش دیگری سفرهای استانی را وظیفه مسؤولان ملی برشمرد تا از امور استانی باخبر باشیم، اضافه کرد: در این راستا شبانه روز نخواهیم شناخت و بی‌وفقه عمل خواهیم کرد.