آب شرب خدابنده با ۴ % از شاخص استان زنجان پیشتاز است/۶۰ هزار نفر از مردم خدابنده از آب شرب سالم و بهداشتی برخوردار هستند

مدیر آبفای شهرستان خدابنده با بیان اینکه آب شرب خدابنده با ۴ % از شاخص استان زنجان پیشتاز است گفت: ۶۰ هزار نفر از مردم خدابنده از آب شرب سالم و بهداشتی برخوردار هستند. سید جواد موسوی،مدیر آبفای شهرستان خدابنده در گفت و گو با خبرنگار اشراق۲۴ اظهار کرد : از ابتدای سال جاری افزون […]

imagesمدیر آبفای شهرستان خدابنده با بیان اینکه آب شرب خدابنده با ۴ % از شاخص استان زنجان پیشتاز است گفت: ۶۰ هزار نفر از مردم خدابنده از آب شرب سالم و بهداشتی برخوردار هستند.

سید جواد موسوی،مدیر آبفای شهرستان خدابنده در گفت و گو با خبرنگار اشراق۲۴ اظهار کرد : از ابتدای سال جاری افزون بر ۷هزارو۹۵۵ مورد نمونه برداری آب شرب در سطح شهرهای قیدار ، سجاس ، سهرورد ، زرین رود و گرماب انجام شده است .

وی افزود: به منظور اطمینان از سلامت آب آشامیدنی شهروندان خدابنده ای ، از ابتدای امسال تاکنون ۷۹۵۵ مورد کلرسنجی بصورت روزانه۱۰مورد نمونه جهت شمارش باکتریهای هتروتروف که از مخازن ذخیره آب شرب و ۲۷۰ مورد نمونه برداری میکروبی از مخازن ذخیره ،شبکه توزیع و منابع تامین آب انجام شده است که با مقایسه شاخص کیفیت آب شرب این شهرستان با شاخص استانی ، ۴ % از شاخص استان زنجان پیشتاز است.

عاشوری مدیر دفتر کنترل کیفیت ابفای خدابنده نیز در گفت و گو با خبرنگار اشراق۲۴ افزود : نمونه برداری ها بصورت فصلی از منابع تامین ، شبکه توزیع و مخازن ذخیره آب شرب به لحاظ پارامترهای فیزیکی و شیمیایی کنترل و تجزیه و تحلیل می شود.

وی با اشاره به کیفیت مناسب آب شرب شهرستان  خدابنده گفت : کیفیت آب از لحاظ میکروبیولوژی ، شیمیایی،فلزات سنگین ، مواد آلی و سموم مطلوب بوده و این عوامل در حد مجاز استاندارد آب های آشامیدنی قرار دارند.

شایان ذکر است نمونه های برداشت شده جهت انجام آزمایش در آزمایشگاه آبفای استان زنجان صورت می گیرد و در حال حاضر ۱۷۵۰۰ فقره انشعاب با جمعیتی بالغ بر ۶۰ هزار نفر در شهرهای شهرستان خدابنده از نعمت آب شرب سالم و بهداشتی برخوردار هستند.