۳۵ میلیارد تومان برای تعریض جاده خدابنده- ابهر اختصاص یافت

فرماندار شهرستان خدابنده از شتاب در اجرای عملیات تعریض جاده قیدار – ابهر خبر داد و گفت: امسال ۳۵ میلیارد تومان برای این پروژه اختصاص یافته است. ایوب بیگدلی افزود: پیشبرد این پروژه در سال جاری با جدیت بیشتری در دستور کار قرار گرفته است و امیدواریم در آینده با تزریق اعتبار مورد نیاز، عملیات […]

فرماندار شهرستان خدابنده از شتاب در اجرای عملیات تعریض جاده قیدار – ابهر خبر داد و گفت: امسال ۳۵ میلیارد تومان برای این پروژه اختصاص یافته است.

ایوب بیگدلی افزود: پیشبرد این پروژه در سال جاری با جدیت بیشتری در دستور کار قرار گرفته است و امیدواریم در آینده با تزریق اعتبار مورد نیاز، عملیات تعریض این محور پر تردد زودتر به نتیجه برسد.

وی ادامه داد: جاده ابهر – قیدار علاوه بر اتصال ۲ شهرستان در استان زنجان، مسیر تردد بخشی از مناطق استان های همجوار همچون کردستان و همدان به سمت تهران نیز قلمداد می شود.

بیگدلی اظهار داشت: این راه ارتباطی از جاده‌هایی است که به واسطه داشتن میزان تردد بالا از مسیرهای پر حادثه استان محسوب می شود، از این رو تعریض آن به یکی از ضروریات و البته مطالبه مردم شهرستان های ابهر و خدابنده تبدیل شده است.

گفتنی است طول این راه ارتباطی حدود ۷۰ کیلومتر است.

فرماندار شهرستان خدابنده همچنین از فعال بودن عملیات اجرایی در همه قطعات پروژه ۲ بانده کردن محور سلطانیه- خدابنده- کبودرآهنگ خبر داد و گفت: امسال با اختصاص اعتبار ۲۵۰ میلیارد تومانی از طریق بانک ملت در قالب ماده ۵۶، عملیات اجرایی این پروژه سرعت بیشتری گرفته است.

گفتنی است پروژه ۲ بانده کردن مسیر سلطانیه به کبودر آهنگ متشکل از پنج فاز است.
فاز اول سلطانیه – ده جلال، فاز دوم ده جلال تا کمربندی قیدار، فاز سوم کمربندی قیدار، فاز چهار انتهای کمربندی تا سه راهی پیر مرزبان و فاز پنجم سه راهی پیر مرزبان تا مرز استان زنجان با همدان را شامل می شود.