۲۴ نفر در چهارشنبه سوری در خدابنده مصدوم شدند

رئیس بیمارستان امیر المومنین شهرستان خدابنده گفت: در حوادث چهارشنبه سوری امسال در مجموع ۲۴ نفر مصدوم در این شهرستان داشتیم که سه نفر بستری، ۲۱ نفر مداوای سرپایی و ۲ نفر به استان اعزام شدند.

حامد سبحانی رئیس بیمارستان امیرالمومنین شهرستان خدابنده در گفتگو با خبرنگار نسیم اشراق اظهار کرد: در حوادث چهارشنبه سوری امسال در مجموع ۲۴ نفر مصدوم در این شهرستان داشتیم که سه نفر بستری، ۲۱ نفر مداوای سرپایی و ۲ نفر به استان اعزام شدند.

وی افزود: متاسفانه در شهرستان خدابنده نسبت به سال گذشته، تعداد مراجعین به بیمارستان در رابطه با حوادث چهارشنبه سوری افزایش قابل ملاحظه‌ای داشته است.

رئیس بیمارستان امیرالمومنین خدابنده بیان داشت: در این مدت در شروع برپایی شب چهارشنبه سوری مجموع همکاران و پرسنل زحمت کش اقدامات لازم اعم از آماده باش نیروهای اورژانس و پزشکان، افزایش تعداد پرسنل شیفت اورژانس و هم چنین افزایش تعداد پزشکان حاضر در بخش اورژانس انجام شد.

سبحانی به آماده باش آمبولانس جهت اعزام در مواقع فوری و تهیه لوازم و تجهیزات پزشکی لازم جهت مداوای با حجم بالای مراجعین و مصدومین در اورژانس اشاره کرد و از خانواده‌ها و همشهریان درخواست کرد که آموزش‌ها و هشدارهای لازم در خصوص وقوع حوادث این سنت دیرینه (چهارشنبه سوری) را جدی بگیرند و مراقب خود و خانواده‌شان باشند.

وی هم چنین از اصحاب رسانه اعم از رسانه ملی، مطبوعات، کانالهای خبری و فضای مجازی درخواست کرد تا نسبت به این گونه برنامه‎ها و حوادث شب چهارشنبه سوری آخر سال هشدارها و تذکرات و یادآوری‌های لازم آگاه‌سازی لازم انجام شود.

این مسئول در پایان یادآور شد: خانوده‌ها نسبت به جابه جایی مواد محترقه توسط فرزندان به‌ویژه مواد منفجره دست ساز که عواقب سنگینی دارد توجه بیشتری داشته باشند و از این گونه موارد پیشگیری کنند.