یادواره فرماندهان و 432 شهید زنجان در منطقه غرب و شمال غرب برگزار می شود/ فرهنگ شهید و شهادت باید نسل به نسل اشاعه شود

فرمانده سپاه انصار المهدی (عج) استان زنجان گفت: به یاد شهدای مظلوم سرزمین مجاهدت های خاموش،یادواره فرماندهان و 432 شهید زنجان در منطقه غرب و شمال غرب برگزار می شود.به گزارش اشراق24سردار جهانبخش کرمی امروز در گفت و گو با خبرنگار موج رسا,  اظهار داشت: نخستین یادواره فرماندهان و 432 شهید استان زنجان در منطقه غرب و […]

673342فرمانده سپاه انصار المهدی (عج) استان زنجان گفت: به یاد شهدای مظلوم سرزمین مجاهدت های خاموش،یادواره فرماندهان و 432 شهید زنجان در منطقه غرب و شمال غرب برگزار می شود.به گزارش اشراق24سردار جهانبخش کرمی امروز در گفت و گو با خبرنگار موج رسا,  اظهار داشت: نخستین یادواره فرماندهان و 432 شهید استان زنجان در منطقه غرب و شمال غرب کشور برگزار می شود.

وی با اشاره به اینکه این یادواره همزمان با شب شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) و به مناسبت روز بزرگداشت شهدا، با حضور سرلشکر پاسدار مصطفی ایزدی، معاون ستاد کل نیروهای مسلح برگزار می شود، افزود: حجت الاسلام اعوانی از دیگر سخنرانان این مراسم در زنجان است.

فرمانده سپاه انصار المهدی (عج) استان زنجان با بیان اینکه این یادواره روز شنبه از ساعت 20.30 در حسینیه رزمندگان اسلام زنجان واقع در اتوبان 22 بهمن آغاز می شود، تصریح کرد: حاج ولی الله کلامی و جلیل محمدی در این یادواره مرثیه سرایی می کنند.

سردار کرمی بر ضرورت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت با برگزاری یادواره های شهدا تاکید کرد و گفت: برگزاری چنین یادواره هایی عطر شهادت را در جامعه ساری و جاری می کند.

وی با بیان اینکه بعد از گذشت 37 سال ضروری است فرهنگ شهید و شهادت نسل به نسل اشاعه شود ،گفت: یادواره شهدا در ترویج فرهنگ ایثار و شناساندن راه شهدا به جوانان نقش موثری دارد.

فرمانده سپاه انصار المهدی (عج) استان زنجان تصریح کرد: هدف از برگزاری یادواره شهدا ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و شناساندن راه شهدا به جوانان است چرا که زنده نگه داشتن یاد، نام و خاطره دلیرمردان هشت سال دفاع مقدس به ویژه شهدای مظلوم منطقه شمال غرب وظیفه همگانی است.

سردار کرمی خاطرنشان کرد: گرامیداشت و بازگو کردن رشادت‌ آفرینی شهدا از ضروریات امروز جامعه است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: برای معرفی بیشتر شهدا و فرماندهان شمال و شمال غرب کشور که از دیدگاه مقام معظم رهبری کردستان به عنوان سرزمین مجاهدت های خاموش نامیده می شود،432 شهید و فرمانده استان زنجان در این منطقه به فیض شهادت رسیده اند که این یادواره نیز به منظور معرفی این شهدا برگزار می شود.

سردار کرمی با اشاره به برگزاری مراسم وداع با شهدای گمنام استان زنجان در این مراسم، تصریح کرد: مراسم وداع با دو شهید گمنام در این مراسم برگزار می شود.